Életmód

8 bevált tipp, ha fogyni szeretnél

Régóta szeretnél megszabadulni a súlyfeleslegtől, de eddig mindig kudarcot vallott az életmódváltásod? Adunk néhány tippet, amelynek segítségével sikerrel küzdhetsz a kilók ellen.

Légy pozitív!

A sikerhez elengedhetetlen a gondolkodásmód. Ahhoz, hogy ne fulladjon kudarcba a fogyókúrád, felejtsd el a negatív gondolatokat! Ne arra koncentrálj, hogy mennyit fogytál, hanem összpontosíts a végeredményre, a kitűzött célra.

Vezess étkezési naplót!

Ma már nem feltétlenül kell kézzel írott naplót vezetned a napi étkezéseidről, hiszen számtalan mobilapplikáció áll a rendelkezésedre. Vannak olyan alkalmazások, amelyek azt is kiszámolják neked, hogy mennyi szénhidrátot, zsírt és fehérjét fogyasztottál egy nap.

Készíts képeket!

Sokan elárasztják ételfotókkal az Instagramot. Ha nem is akarod minden ebéded vagy vacsorád képét megosztani a közösségi oldalon, akkor is tanácsos, ha készítesz fotókat az ételeidről. A hónap végén visszanézheted a fotókat, ha esetleg volt olyan étel, amely nem fért volna bele a fogyókúrádba, akkor tudod, hogy a következő hónapban mit csinálsz másképp a siker érdekében.

Tarts egyensúlyt az étrendedben!

A feldolgozott élelmiszereket és a cukrot iktasd ki az étrendedből, de törekedj rá, hogy az ételeid tartalmazzanak sovány fehérjét, gyümölcsöket, zöldségeket, egészséges zsírokat és összetett szénhidrátokat.

Reggelizz!

Azok közé tartozol, akik kihagyják a reggelit, hogy ezzel is kalóriát spóroljanak? Pedig a reggeli nagyon fontos. Egyrészt feltölt energiával, másrészt beindítja az anyagcserédet. Persze nem mindegy, hogy mit reggelizel. Fogyassz alacsony glikémiás indexű, lassan felszívódó szénhidrátokat, rostokat, zöldségeket, fehérjét, zabkását.

Egyél fehérjét!

A fogyás érdekében a legfontosabb étrendi változás, amit be kell tartanod, hogy egész nap egyél fehérjét. A fehérje segít megőrizni az izomtömeget, és beindítja a zsírégetést.

Egyél színesen!

A cukorral sokan gyűlöllek/szeretlek kapcsolatban vannak. Ha nem tudsz lemondani az édes ízekről, akkor a fehér cukor helyett egyél színes gyümölcsöket, zöldségeket. Minden étkezés mellé egyél egy paradicsomot, spenótot, káposztát, avokádót, epret, málnát, áfonyát.

Barátkozz meg a zsírral!

A zsír nem ellenség, még akkor sem, ha több kalória van benne, mint a szénhidrátokban vagy a fehérjékben. A zsír is energiát ad, segít a vitaminok felszívódásában. Olyan ételeket ajánlatos enni, amelyek telítetlen zsírokat, omega-3-at, omega 6-ot tartalmaznak. Például lazac, lenmag, mandula, avokádó.

Az avokádó egészséges zsírokat tartalmaz Fotó: AFP

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.