TIPPEK

Jeges öröm szaunázás után

Sportolást követően jólesik a gőzben feltöltődni, amely után pedig érdemes megmártózni a hideg vízben. Kellemetlen, ugyanakkor hasznos is, ezért összegyűjtöttük, mit érdemes tudni róla.

MIÉRT?

Mert méregtelenít, regenerálja a szervezetünket, segít helyreállítani a vérkeringést, a testhőmérsékletet, állítólag még a bőrre is jó hatással van, s csökkenti a gyulladásokat. Vagyis növeli a szaunázás egyébként is jótékony hatását, s bár elsőre kellemetlen, a hirtelen hideg segíti az endorfin- és az adrenalintermelést, így a hangulatunk is jobb lesz. Emlékezzünk csak a reggeli hideg vizes arcmosásra, amelytől egyből frissebbek leszünk.

GYORSAN, DE FOKOZATOSAN

A szaunából kijőve érdemes a lehető leggyorsabban megmártózni a hideg vízben, és ne csak a lábunkat lógassuk bele, hanem teljes testtel merüljünk el a medencében. Bele azért ne ugorjunk, inkább szép fokozatosan másszunk bele, sőt jobb, ha a közelben áll egy társunk, aki segít, ha esetleg szervezetünk rosszul reagálna a hirtelen hőmérséklet-változásra.

SZÍVROHAMVESZÉLY?

Gyermekkorunkban édesanyáink és nagymamáink óva intettek minket, hogy felhevült testtel a hideg vízbe ugorjunk. Nos, ahogy említettük, érdemes fokozatosan, partner jelenlétében megmártóznunk, vagyis ha nem egyből ugrunk a jeges medencébe, kicsi az esélye, hogy baj legyen. Mindenesetre valamilyen szív- és érrendszeri betegség esetén, mindenképpen egyeztessünk a háziorvosunkkal.

OTTHONI ALTERNATÍVA

Bár a hatás nyilvánvalóan nem ugyanaz, szintén jó hatással lehet a szervezetünkre és hangulatunkra, ha otthon a zuhany alatt váltogatjuk a hideg és a meleg vizes fürdést. Higgyék el, sokkal frissebbnek érzik magukat – egy próbát mindenképpen megér.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.