Miért kell tésztát enni, ha sportolunk?

Az elmúlt években divatos étrendek szerint a magas fehérjetartalmú, egészséges zsírokat és kevés szénhidrátot tartalmazó ételeket javallott fogyasztani. Pedig a szénhidrátok elhagyása kifejezetten káros lehet a sportolóknak.

Szénhidrátokra, mint például gyümölcsre, zöldségre, kenyérfélékre, tésztára, szüksége van a szervezetnek, ha sportolsz. A szénhidrát elengedhetetlen ahhoz, hogy jó teljesítményt nyújts. Persze jó minőségű szénhidrátot kell fogyasztani. Durumtésztát vagy teljes kiőrlésű lisztből készült tésztát, pékárut.

A szénhidrát a szervezet fő üzemanyagforrása

Amikor kenyeret, tésztát vagy más szénhidrátot eszel, ezeket a szervezet lebontja, és nagy részük glükózzá alakul. A glükóz a szervezet elsődleges „üzemanyagforrása”, így ha nem kap belőle elegendőt, nem lesz energiád az edzésekhez.

Kiváló edzés utáni étel

Intenzív edzés során a szervezet glikogénraktárai lemerülnek. Ahhoz, hogy visszatöltődjenek, és az izom regenerálódjon, szénhidrátban gazdag ételt és fehérjét kell fogyasztanod. Erre kiváló megoldás egy zöldséges tészta például.

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend nem fenntartható

A magas fehérjetartalmú ételek segítenek abban, hogy leadd a felesleges kilókat. Ám ha nem kap elegendő szénhidrátot a test, egy idő után már nemcsak a zsírokat, hanem az izmot is lebontja.

Kiváló verseny előtti étel

Nem véletlen, hogy a profi hosszútávfutók tésztát esznek vacsorára a nagyobb versenyek előtt. Egyik módja a felkészülésnek egy maratonira vagy félmaratonira, hogy tésztát és zöldséget esznek a futók, ez másnap kellő energiát biztosít számukra.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.