Nincs rossz ütés, de lehet fájó sérülés

Nemrég szerettek bele a fallabdázásba, és legszívesebben minden nap lemennének a terembe játszani? Semmi gond, ne fogják vissza magukat, de azért néhány alapvető tanácsot érdemes megfogadni, ha nem akarnak megsérülni vagy sérülést okozni.

Bizonyára önök is tapasztalták már, amikor egy új sportágat próbáltak ki, hogy gyakran túlságosan lelkessé váltak, és ha tehették volna, egész nap túráznak, futnak, kondiznak vagy kerékpároznak. Nincs ez másképp a fallabdázással sem, be tudja szippantani az embert, ám itt is igaz az alapvető szabály: mielőtt elkezdjük, mindenképpen érdemes megismerkedni az alapokkal, elmenni néhány edzésre vagy legalább kikérni egy tapasztaltabb szakember tanácsait.

„Mindenki menjen, amennyiszer jól esik, a fallabda a világ egyik legegészségesebb sportága” – mondta Balogh Áron, a Sport Elit vezetőedzője.

„Természetesen azért meg lehet sérülni, elsősorban talán a rossz technika okozhat problémát, ezért ha teljesen kezdők vagyunk, érdemes venni néhány órát, hogy elsajátítsuk az alapokat. Alkatfüggő, hogy kinek mi lehet a gyenge pontja, nekem a magasságom miatt a hátammal voltak problémáim, a térdemmel viszont soha. Néha a túlsúly is okozhat problémát, de tapasztalatom szerint ez sem jellemző. Ha megvannak az alapok, akkor szerintem nem kell különösebben tartanunk a sérülésektől.”

Ideális esetben csak a kimerültségtől dőlünk ki

 

Kurbucz Tamás edző szerint a kezdőknél általában az okoz problémát, hogy más sportágakból megszokott technikát, mozgáskoordinációt alkalmaznak, illetve szintén gyakori hiba, hogy nem figyelnek eléggé a másikra.

„Nagyon rossz, ha kezdőként felmegyünk a pályára, és elkezdünk úgy ütögetni és játszani, mintha teniszeznénk. Itt teljesen más a pálya, másképp kell megütni a labdát. Mindenképpen érdemes bizonyos instrukciók alapján elkezdeni, és nem árt, ha tisztában vagyunk az alapvető szabályokkal” – mondta Kurbucz Tamás.

„A legfontosabb, hogy figyeljünk egymásra, és ne üssük ki egymás fogát, veséjét vagy szemét. Láttam már sajnos nagyon csúnya sérüléseket. ”

Mint mondja, a gyors indulások és megállások miatt az ízületek fokozott igénybevételnek és veszélynek vannak kitéve, ezért elengedhetetlen az alapos bemelegítés, és a végén a nyújtást és a lazítást se spóroljuk meg.

„Főleg a könyök, a boka és a térd van veszélyben, ráadásul ahogy említettem, nemcsak magunknak, a partnerünknek is sérülést okozhatunk. Viszont az is igaz, hogy a tenisszel ellentétben kezdőként is mindenki azonnal élvezi a játékot. Ott ha nem megy a szerválás vagy állandóan kiütjük a labdát, az el tudja venni az ember kedvét. A fallabdánál viszont nincs rossz ütés, mindenből lehet jó megoldás.”

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.