Edzőtermi illemkódex

A legalapvetőbb illemszabályokat sosem felesleges ismételni, mert még a konditeremben sem illendő neveletlenül viselkedni, az edzőtársakat zavarni, esetleg akadályozni a testmozgásban.

Időszakonként megsokasodnak az emberek az edzőtermekben, sportpályákon – ilyen a tavasz is. A nyár közeledtével mindenki próbálja formába hozni magát, ha év közben el is hanyagolta az egészséges életmóddal kapcsolatos teendőket. Az újak azonban nem mindig tudják, milyen viselkedési kódexet illik követni az adott sportlétesítményben.

 

  1. Köszönj!

Alapvető is lehetne, de nem mindenkinek az. Ha a recepcióhoz érsz, akkor is köszönj, ha kicsi a terem, akkor a teremben is, a nagy teremben pedig ha egy-egy szekcióba belépsz, akkor az ott edzőket üdvözöld. Egy idő után lesznek ismerős arcok, illik nekik is köszönni. A futópályán minden szembejövő futónak jár a biccentés.

  1. Használj törülközőt!

Teljesen normális, hogy az ember edzés közben izzad, ezért illendő törülközőt használni, ha elfoglalsz egy gépet. Ha egyéb eszközökkel edzel, akkor is ajánlatos a törülköző használata, igyekezz az eszközöket higiénikusan alkalmazni.

  1. Pakolj el magad után!

Ha végeztél a gépeken, helyezd vissza a tárcsákat a tárcsatartóra, és távolítsd el a kézi fogantyút is, hogy a többiek tudják, már nem használod az adott gépet. Ha kézi súlyzókkal dolgoztál, azokat is rakd vissza a súlyzótartóra, lehetőleg a helyére, súly szerint elrendezve. Bármilyen más eszközt használtál, azt is tedd vissza, ahonnan elvetted.

  1. Ne foglald a gépet feleslegesen!

Sokan a törülközőt arra használják, hogy hosszú időre lefoglalják maguknak a gépet. Ne tedd, engedj oda másokat is, pláne, ha szuperszetben vagy triszetben dolgozol, vagyis addig, amíg te a másik gyakorlatot végzed, nyugodtan odaengedhetsz másokat is.

  1. Ne zavarj másokat!

Se azzal ne tarts fel másokat, hogy önzőségből foglalod a gépet, se azzal, hogy hangosan telefonálsz, és közben foglalsz akár gépet, akár egyéb eszközt, amit mások használnának. Beszélgetni nyilván lehet, de a hangoskodás szintén nem edzőterembe való, ha az ember koncentráltan edz, zavarják a harsány megnyilvánulások, mondjuk a traccspartik és a gyakorlat közbeni hangos nyögések.

  1. Öltözködj megfelelően!

Sokan edzenek mezítláb vagy zokniban, valójában az erősítő edzéseket tényleg így kellene végezni, a cipő alaposan megváltoztatja a test statikáját. Megint más, ha az ember hanyagul csak egy papucsba bújik bele, és abban csoszog végig az edzőtermen. Szintén kerülendő a hiányos viselet, a melleket megmutató izompólók és az alsónadrág hiánya – ezekkel mind-mind volt alkalmam találkozni.

  1. Mindent a megfelelő helyen és időben!

Ha kardiózol, takarítsd le a gépet magad után, és ha nagyon megizzadtál, húzz száraz ruhát, alapvetően persze erősítés után kellene kardióznod. Edzés közben ne telefonozz, nem azért jöttél, nem jó, ha kibillensz az edzésből, sérülésveszélyes. Ha kérdeznek tőled, hogy használsz-e egy gépet, ne sértődj meg, ha segíteni akarnak, akkor se! Az edzés komoly dolog, kérdezz, ha nem tudsz valamit, segítenek neked.

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.