BLOGRA FUTOTTUNK Bevallom, alaposan eláztam…

Blogszörfösünk ezúttal akkor sem tudta volna kikerülni a bejegyzéshullámokat, ha akarja, a futószezon ugyanis gőzerővel zakatol! Sok egyéb érdekesség mellett szóba kerül a szárítás is…

Nem mondom, hogy nyafogós vagyok, ha futásról van szó – kérem szépen, futottam én tisztességgel egész télen, de azért ez a mindent átáztató, napokig tartó esőzés nem a szívem csücske. Májusban meglehetősen furcsa, hogy radiátoron „hevítem” a futócuccaimat, mert maguktól másnapra tuti nem száradnak meg. Persze ilyenkor is csak elindulni nehéz, ahogy kilépek a kapun, már fülig ér a szám. Hideg végül is nincs, úgyhogy kibírható, ha néhány száz méter után már átázik a cipőm-gatyám, főleg, ha elvétek egy-egy tócsaugrást, s a közepén landolok. Az is elképzelhető, hogy az idei lesz az első Ultrabalaton az utóbbi éveket nézve, amikor nem lesz gatyarohasztó hőség a napközbeni futások során. Ezt, mondjuk, nem bánom, de azért remélem, nem lesz olyan eső, mint a napokban.

HOSSZUTAVFUTONAPLOJA (blog)

Igazán nagyszerű beszámolóval kezdhetjük a szemlét, a szerző Izlandon, a lundák földjén futott, nagyon izgalmas terepen! Aki nem ismeri a lundákat, és érdekli a vulkanikus terepen teljesített húsz kilométer története, olvassa el a bejegyzést!

FUCKIN’ RUNNING (Facebook)

A szerző a Nyúlcipőbolt Mecsek Trail L-távján vett részt, amely 29.5 kilométer, 1005 méter pozitív szintemelkedéssel – a beszámolót pedig ezen a linken lehet elolvasni. A terep nem egyszerű kihívás, s az írásból megtudhatjuk, milyen kiszakadt orrú cipőben futni, melyik a legszebb rész a versenyen, és amikor fejben feladja az ember, milyen jó, ha beér minket valaki, és kirángat az agóniából!

 

#CSAKAZERTIS (blog)

A blog írója a szekszárdi Borvidék terepversenyen vett részt, a táv harminc kilométer volt, nyolcszáz méter szintemelkedéssel. A bejegyzésből kiderül, miért is szereti a pulzuskontrollos edzéseket, és a „ridegfutás” mit is jelent.

 

HOSSZUTAV (blog)

Kiderült a bejegyzésből, hogy ha el akarunk futni az eső elől, arra a Káli-medence a legalkalmasabb hely, mert ott állítólag akkor sem esik, ha a környéken igen. A Káli Boutique Kalandfutás több távon indul, több falut érint, s csodálatos helyeken visz keresztül. Nagyszerű, fotókkal tarkított beszámoló! A srácok is futottak pár nappal később a szekszárdi Borvidék terepfutás 30 kilométeres távján – ezt a bejegyzést is érdemes elolvasni.

GYEREFUTNI (blog)

A szerző, Krátky Egon Csontos Imre edzésterve alapján készül a versenyekre, és alig egy év alatt rengeteget javított a különböző távokon megfutott idején. Korábban pulzuskontrollos edzésterv alapján próbált felkészülni, neki azonban nem vált be, a Csonti-módszer viszont nagyon is! Legutóbbi versenyén maratonit futott, huszonegy percet sikerült javítania korábbi eredményén, ami, lássuk be, nem kevés! Egon ezzel kapcsolatosan osztja meg tapasztalatait és álláspontját bejegyzésében.

 

FUTNIMENTEM.HU

Mi kell, hogy jól sikerüljön a versenyünk? Evetovics-Balla Hajnalka tíz nagyszerű tippet ad, érdemes elolvasni. Röviden és tömören benne van, hogy mire kell figyelni, és hogyan kell készülni!

 

Ezen a héten végre Ultrabalaton, s alig várom, hogy nekivágjunk a távnak két csapatunkkal! Hajrá, mindenkinek, adjatok bele apait anyait, és fussatok, fussatok! Ja, és nagyszerű lenne, ha nem esne végig az eső! 🙂

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

FEJENÁLLÁS DARÁLTMÓKUSSZŐR-SZŐNYEGEN

 

KREMLICZA LEVENTE

A hobbifutók többsége futópályafutása alatt találkozik kisebb nagyobb sérülésekkel, betegségekkel, amelyeket akár futás közben, akár más módon sikerül „beszerezni”. Mivel nem szeretnénk sokat kihagyni, és amúgy is jön a verseny, ilyenkor gőzerővel megoldást keresünk. Modern világunkban a legkézenfekvőbb a neten keresni a gyógyírt. Ez bármennyire is kényelmes, sajnos nagyon veszélyes is. Az internet tele van megbízhatatlan vagy épp csaló weboldalakkal, amelyeken jobb esetben hatástalan, rosszabb esetben pedig veszélyes praktikákat javasolnak. Szerintem az egészségünk többet ér, minthogy ellenőrizhetetlen forrásból származó kétes tanácsokat fogadjunk meg. Még a legfelületesebb orvos is sokkal jobb, mint az arctalan netes szakik.

Bőven lehet találni elrettentő példát, mielőtt ilyen tippeket fogadnánk meg, érdemes rákeresni és kicsit utána olvasni.

A másik gyakori módszer, hogy az ismerőseinktől vagy a közösségi oldalakon kérünk tanácsot.

Sajnos ez sem a legjobb megoldás, főleg mozgásszervi problémák esetén. Attól, hogy a havernak is majdnem ugyanott fájt a lába, és neki segített a fejenállás a daráltmókusszőr-szőnyegen, lehet, hogy nekünk ez nem lesz megfelelő, vagy éppenséggel több kárt csinál, mint hasznot. A túlterhelés következtében kialakult sérülések esetén ez még inkább igaz. Ott nem csak az akut problémát, de a kiváltó okot is meg kell szüntetni, ami szakember nélkül elég nehéz.

Tematikus csoportokban szoktam olvasni, hogy futósérülések kezeléséhez kérnek tanácsot, mondván, ott sok a tapasztalt futó vagy épp szakember. Ez igaz, viszont nagyon ritkán van olyan eset, hogy egy laikus leírásából egy szakember neten keresztül egyértelműen tudjon diagnosztizálni. Főleg, hogy ez alapvetően szakorvosi, gyógytornászi kompetencia. Viszont hasznos lehet, ha ezekben a csoportokban abban kérünk tanácsot, melyik szakemberhez érdemes fordulni. Így talán könnyebb lesz olyat találni, aki gyakran kezel sportolókat. De a házi praktikákat és a kétes módszereket inkább hagyjuk. A hobbisportolás lényege az egészség, így érdemes vigyázni rá.

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.