BLOGRA FUTOTTUNK Hogy a viharba ne futnánk!

Futás kifulladásig esőben? Néha bizony jólesik, mint ahogyan az is, ha valaki újoncként csodálkozik rá erre a különleges világra – blogszörfösünk csupa érdekes történet közül válogathatott.

Az elmúlt hétvégén egyértelműen az Aldi női futógála került fókuszba. Sokan indultak, volt, aki több távon is, és úgy hallottam, elég „gyilkos” volt a meleg a tíz kilométeres kihívás alatt. Sokan posztolták boldogan teljesítményüket, érmes fotóikat, ezúton is gratulálunk a sportos hölgyeknek!

Néhány blogger pedig, aki részt vett az Ultrabalatonon, kipihenve a fáradalmakat a napokban szánta rá magát, hogy beszámolót írjon – ezeket is élvezettel olvastam.

HOSSZUTAV.BLOG.HU

Ultrabalatonos beszámoló, ezúttal páros futásról, ami hatalmas teljesítmény. Óriási gratula a szerzőknek! Úgy tűnik, egyre népszerűbb viharos időben a kukazsákos megoldás, ők is ezt alkalmazták, amikor szakadt az eső; de kiderül az is, hogy néha a gyomor mondja meg, mikor legyen váltás, és mennyire jó fejek voltak az UB-szervezők, mert készültek a hidegre: az egyéniben indulók, illetve a háromtagú csapatok kaptak meleg levest és kávét!

BARATRUNNING.COM

Még mindig UB! Ez a beszámoló azért volt érdekes nekem, mert olyan induló írta, aki még sohasem volt ezen a rendezvényen, sőt csak novemberben kezdett el edzeni rá, és nagyon aranyosan csodálkozott rá a futók világára, illetve arra, mi is valójában az Ultrabalaton. Úgy tűnik, őt is elkapta a gépszíj, és rendszeres futó lesz mostantól!

BLOG.TURAFUGGO.HU

A Losonc Timivel készült interjút olvashatjátok ebben a bejegyzésben.

Timi előbb a Mecsek Trail 30 kilométeres versenyén, két hét múlva Szlovéniában, a Vipava-völgyi Ultra Trail 106 kilométeres viadalán is első helyezést ért el!

Előbbit 2:59 óra alatt teljesítette, 1005 méter szintemelkedéssel is megbirkózva, a szlovéniai 106 kilométert pedig 16:40 óra alatt futotta le, miközben 4850 méter szintkülönbséggel kellett megküzdenie! Gratulálunk Timinek!

PSZICHOFORYOU.HU

Ezt a cikket azért ajánlom, mert kicsit más oldalról közelíti meg az ultrafutó fenomén Lubics Szilvit, így nemcsak a futásról esik szó, hanem általánosságban az élet egyéb részeiről is.

GYURKOO.COM

A szerző, Nagy György a futás gazdaságosságáról ír, mitől függ, miért fontos, és hogyan kapcsolódik a viszonylag hamar bekövetkező kifulladáshoz?

#CSAKAZERTIS.BLOG.HU

Május 12-én rendezték meg a Sri Chinmoy maratonit Győrben, a szerző ezen vett részt, ennek beszámolóját olvashatjátok.

A versenyt megelőző napi beszélgetés, fáklyás futás is meglehetősen eltér az átlagos futóversenyek világától, illetve újfent kiderül a bejegyzésből, mekkora ereje van a csapatnak és a közösségnek.

Ez az időszak a véget nem érő újabb kihívásoké és versenyeké, így mindenkit arra biztatok, hogy célozza be, amelyiket szeretné teljesíteni. Nevezzetek és – fussatok!!!

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Futikett: néhány íratlan szabály a futáshoz

KREMLICZA LEVENTE

Napjainkban a futás sosem látott népszerűségnek örvend, és amit sok ember csinál, abban bizony kialakulnak szokásos társadalmi elvárások. A futás sem kivétel ez alól, így most összeszedtem pár részletet, amit akár a futópályán, akár terepen, akár versenyen érdemes betartani.

Talán a legalapvetőbb, hogy illik köszönni a sporttársaknak. Nem cifrázni, egy helló vagy egy bólintás is megteszi.
Ha gyorsabbak vagyunk a pályán vagy ösvényen, mint az előttünk futó, és esetleg nem vesz minket észre, nem kell rögtön a szakadékba lökni, előbb szólunk neki.
Visszafelé is így működik: ha mögöttünk gyorsabb futó jön, engedjük el. Így nem tartjuk fel, és minket sem frusztrál, hogy a nyakunkban liheg. Szó szerint.
Egy futó nem szemetel! Nem, nem! Papírzsepit sem, erdőben főleg nem! Ha a zselét, flakont, zacskót, akármit el tudtuk vinni odáig, akkor a kukáig is el tudjuk.
A versenyek frissítőpontjain lévő önkéntesekkel is érdemes udvariasnak lenni, megköszönni a segítségüket, mert ők a mi ideális versenyélményünkért dolgoznak.
Ha túrázók, kutyások vagy épp a Mátraházai Jeti az utunkban ácsorog, előbb kérjünk utat, és ne rögtön tapossuk el őket (főleg a jetit…).
Ne tegyünk kárt a természetben. Nekem is tetszik néha egy-egy virág vagy különleges növény, de sosem tépem le. Csinálok egy fotót, de nem hozok el semmit az erdőből.
Fura, hogy ezt le kell írnom, de ha bajba jutott futót, embert látunk akár az utcán, akár versenyen, álljunk meg segíteni. Különösen, ha eszméletlen. Egyetlen edzés vagy helyezés sem ér annyit, mint egy ember élete. Ha velünk történne valami, nekünk is jól jönne a segítség.

Véleményem szerint egy futót nemcsak a teljesítménye, hanem a sporttársakhoz, emberekhez való hozzáállása is minősít. A sport iránti alázat erről árulkodik.

Pókember jelmezben mászott sziklát a brit erősember
Becsempészett motivációs rajz, extrém kihívások, pályacsúcs – Erős Tibor első 24 órás versenye
A futás miatt a Bükkhöz közel költözött, azóta jelentős versenyeken remekel
Lemma először nyert, Obiri címet védett Bostonban
Megvannak a hazai bajnokok, jöhet a világbajnokság