A legjobb alkalmazások futóknak

Millió meg egy alkalmazás ígéri, hogy méri a futóteljesítményünket, ezek közül gyűjtöttük most össze a legnépszerűbbeket.

Azt talán már mindannyian tudjuk, hogy ha nem mérjük és nem osztjuk meg, akkor semmit sem ér a sportteljesítmény, viszont időnként akkor is bajba kerülhetünk, ha szeretnénk monitorozni a mozgásunkat. A futós alkalmazások között simán válogathatunk annyi ideig, amíg lazán lekocognánk tíz kilométert, ami körülbelül 40-80 perc mozgás, legalább 600-800 elégetett kalória… Persze szó sincs arról, hogy ne lenne szükség a sportos applikációra a mobilunkon, de mivel a futás a legnépszerűbb szabadidősportág, tényleg vagonnyi alkalmazást találni. Igaz, a végén úgyis a legfelkapottabbak mellett kötünk ki, hiszen nem véletlenül azok a legfelkapottabbak. (Más kérdés, hogy én például az okosórára és gyári alkalmazásra esküszöm – alapszintű felhasználásra tökéletes, az eredményt meg úgyis a sajátjaimmal szeretem összevetni, hiszen itt tényleg csak magát kell legyőznie az embernek.)

Endomondo. A Google és az Apple alkalmazásboltjában is 4.5-es értékelést kapott az egyik legismertebb futóapp, amely a futás mellett rengeteg egyéb mozgásformát is képes mérni. Letöltése ingyenes, de az extra jóságokért fizetni kell.

Az alkalmazás motivál minket, futás közben beszél is hozzánk, információkat közöl a mozgásról, ráadásul a mások által elmentett útvonalon is futhatunk, vagy éppen versenyezhetünk a barátainkkal – amit aztán meg is oszthatunk mindenkivel.

Runkeeper. Szintén kötelező kipróbálni a futóknak ezt az alkalmazást, amely 4.5-es (Google), illetve 4.8-as (Apple) értékelést kapott a felhasználóktól, s a bőséges szolgáltatást nyújtó alapverziója ingyenes. Kompatibilis a különböző okosórákkal és -karkötőkkel, rengeteg kihívással segíti az edzésünket, és szintén nem csak futáshoz használhatjuk.

Strava. Alapvetően egy kerékpáros alkalmazásról van szó – még a legmenőbb bringások közül is sokan ezt használják –, de úszáshoz, futáshoz is hasznát vehetjük. Rengeteg már teljesített útvonal található benne, így másokhoz is mérhetjük magunkat, de a saját futásainkat is feltölthetjük, sőt a barátainkkal akár minibajnokságokat is rendezhetünk.

Runtastic. Szintén ingyenes alkalmazásról van szó, amely az alapfunkciókat – megtett kilométer, idő, sebesség – tökéletesen méri; természetesen itt is versenghetünk a barátainkkal, kompatibilis több okoskarpánttal, visszanézhetjük a korábbi teljesítményünket. Érdemes ezt is kipróbálni, s mindenki maga dönthet arról, hogy neki melyik a legszimpatikusabb.

Nem meglepő, hogy menő cégek a ráugrottak a futós alkalmazásokra, és saját applikációt fejlesztettek. Ilyen a Nike + Run Club, amellyel a sportszergyártó létrehozta saját futóközösségét, míg otthon a Telekom Futótárs alkalmazását érdemes próbára tenni.

Futás plusz: zombik és zenék

Ha a futáson túlmutató alkalmazást keresünk, jópofa lehet a Zombies, Run applikáció: futás közben különböző küldetéseket kell teljesítenünk, s így tudunk megmenekülni a zombik elől.

S noha megoszlanak a vélemények a futás közbeni zenehallgatásról, ha mindenképpen így akarunk sportolni, érdemes valamelyik online zeneszolgáltató – Spotify, Deezer, Google Play Music, Apple Music – applikációját is letölteni, mielőtt útnak indulunk.

Videók segítségül a Kinizsi Százas teljesítéséhez
Dilemmázik, melyiket erőltesse: az aszfalt az elsődleges, de terepen eredményesebb
Sportfesztiválok jönnek a diáksportban
A kínai nagy faltól az Antarktiszig: versenyek, élmények hét kontinensen

A kötélen egyensúlyozás csúcsa, amikor csak egy hiba választ el a biztos haláltól