A túracipő betörése

Még a legjobban passzoló cipőnek is időre van szüksége, hogy tökéletesen „összeszokjon” a lábunkkal. A célt több módon is elérhetjük, de egyvalami fontos: semmiképp se siettessük a folyamatot!

A cipők nem egyformán alkalmazkodnak a lábunkhoz, rövidebb-hosszabb idő szükséges a betörésükhöz. A könnyebb túracipők akár már az első felpróbáláskor tökéletesen kényelmesnek tűnnek, míg bőr bakancsoknál ugyanez hetekbe is telhet. Fontos azonban tudatában lenni, hogy a betörés sem varázsol egy kényelmetlen túracipőből kényelmeset. Ha már a próbánál nem érezzük lábunkra valónak a lábbelit, a legjobban akkor járunk, ha meg sem vesszük.

Ha a problémák csak apróbbak, és általánosságban véve minden tökéletes, az alábbiakat tehetjük a cipő és a lábunk közötti összhang megteremtése érdekében:

1. Viseljük a cipőt házon belül
Húzzunk fel olyan zoknit, amilyenben túrázni szoktunk, ha használtunk talpbetétet, illesszük a helyére, majd vegyük fel a cipőt. Kössük meg határozottan a fűzőket, de ne túl szorosan.Viseljük minél többet a cipőt a lakáson belül. Elképzelhető, hogy kissé merevnek érezzük, de ez teljesen természetes.

2. Menjünk kisebb túrákra
Ha probléma van a cipővel, inkább a városban vagy a környékén jöjjön elő, mint az év számunkra legfontosabb túráján. Próbálgassuk a cipőt, járkáljunk benne sokat, és ha továbbra is kényelmes, akkor kezdjük el növelni a távolságot.

3. Kapjunk fel egy hátizsákot, és irány az erdő!
Az első két pont is nagyon fontos a cél elérése érdekében, de a túracipő betörésében semmi sem segít annyit, mint az, hogy a lakást és a várost magunk mögött hagyva rálépünk egy szimpatikus erdei ösvényre. Arra azért figyeljünk, hogy az első alkalmakkor ne menjünk túl messze.

Jó tanács: figyeljünk oda a lábfejünk jelzéseire!

Ha figyelmen kívül hagyjuk a kisebb problémákat, azok rövid idő elteltével egyre nagyobbakká válhatnak. Ha egy-egy adott ponton érzünk nyomást, próbáljunk meg speciális kötésfajtákat alkalmazni. Előfordulhat, hogy ez sem segít, ilyenkor jobban járunk, ha nem erőltetjük a cipőt, inkább cseréljük le egy másikra. Kerüljük az olyan „sufnituning” megoldásokat is, mint a cipő beáztatása, majd felpuhult állapotban hosszú órákon át történő hordása. Ezek a cipőnek és a lábfejnek sem tesznek jót!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.