Otthon készíthető nassolnivalók túrára

Őszi kirándulások nélkülözhetetlen kellékei a különböző snackek, amelyeket nem feltétlenül kell boltban megvennünk. Sokkal egészségesebb, ha minőségi alapanyagokból, otthon gondoskodunk róla – akár sütés nélkül!

Nem feltétlenül kell konyhatündérnek lennünk ahhoz, hogy összedobjunk egy kis nassolnivalót túráink előtt. Az alábbi ötletek bárkinek könnyen megvalósíthatóak, a végeredmény pedig nemcsak sokkal finomabb lesz, mint a boltban kapható drága és sok esetben mesterséges anyagokkal teli készítmények, hanem egészségesebb is. Ráadásul a csokoládés sütemények a hűvösebb idő miatt már nem olvadnak szét a hátizsákunkban.

Csokoládés, datolyás, mogyoróvajas szelet
Egy aprítógépbe dobjunk bele 250 gramm kimagozott datolyát (12-13 darab), 80 gramm sima mogyoróvajkrémet, 75 gramm tört földimogyorót, 2 evőkanál cukrozatlan (holland) kakaóport és 1.5 evőkanál chiamagot és aprítsuk össze, amíg közel homogén masszát nem kapunk. A földimogyoró nem baj, ha kisebb darabokban marad. Szedjük ki a masszát, és egy sütőpapírra a kívánt vastagságban és méretben lapítsuk szét. Tegyük be a hűtőbe 45 percre, ha letelt, kivehetjük és szeletelhetjük.

Ropogós csokis rizsszelet
Mindössze három összetevőből áll. 400 gramm csokoládét (lehet tej vagy ét) és két teáskanál kókuszolajat (lehet napraforgó is) gőz felett olvasszunk fel. A megolvadt csokoládéba keverjünk bele ízlés szerinti mennyiségű, darabokra tört puffasztott rizset. Egy spatula segítségével szedjük az egészet egy serpenyőbe, igazgassuk el a kívánt vastagságúra, majd tegyük be a hűtőbe 10-15 percre. Miután megdermedt, kedvünk szerint darabolható.

Zabpelyhes M&M’s-es falatkák
Az előző két nassolni valóhoz hasonlóan ez is sütésmentes. Egy kis serpenyőbe tegyünk 150 gramm mogyoróvajkrémet és 3 evőkanál mézet, majd alacsony hőfokon olvasszuk meg. Keverjük össze, hagyjuk kihűlni. Közben egy tálba mixeljünk össze 250 gramm zabpelyhet, 60 gramm mazsolát, 60 gramm apróra tört étcsokoládét, 60 gramm M&M’s cukorkát és 60 gramm földimogyorót. Adjuk hozzá a mogyoróvajkrémes mézet, az egészből gyúrjunk golyókat, legvégül tegyük be a hűtőbe, amíg megdermednek.

Mogyoróvajkrémes omlós süti
A rizsszelethez hasonlóan ez is mindössze három összetevőből áll. Egy serpenyőbe tegyünk 400 gramm mogyoróvajat, 50 ml kókuszolajat és 50 ml juharszirupot. Közepes lángon melegítsük addig, amíg meg nem olvad. Keverjük addig, amíg homogén masszává nem áll össze. Ezt követően töltsük az egészet muffinformákba és tegyük be a hűtőbe néhány órára.

Műzliszelet
Ehhez kell a sütő, melegítsük is elő 180 Celsius-fokra. Helyezzünk egy kb. 23×15 cm-es tepsibe sütőpapírt, oszlassunk el rajta 400 gramm zabpelyhet, majd tegyük 10 percre a sütőbe úgy, hogy a felénél megfordítjuk. Vegyük ki a sütőből a zabpelyhes tepsit és tegyük félre. Egy serpenyőben melegítsünk fel 125 gramm lekvárt (íze tetszés szerint), 60 gramm mogyoróvajat, 60 gramm tört földimogyorót, 2 evőkanál barna cukrot, 1 evőkanál kókuszolajat, 1/4 teáskanál sót. Közepes lángon folyamatosan kevergessük, amíg a hozzávalók keverékéből álló mix meg nem szilárdul. Az egészet oszlassuk el egyenletesen a zabpelyhes alapon, a tetejére tegyünk földimogyorót, majd az egészet rakjuk be 15 percre a sütőbe, amíg aranybarnára nem sül. Hagyjuk kihűlni, majd vágjuk fel tetszőleges szeletekre.

(Fényképek: koa.com, makingsenseofcents.com)

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.