Ultrafutó talált rá a bajba jutott túrázóra

Csodával határos módon menekült meg az Egyesült Államokban egy eltévedt túrázó, aki napokat töltött kutyájával az erdőben. Egy a környékbéli hegyeket jól ismerő ultrafutó is beszállt a keresésbe, és sikerrel járt.

A backpacker.com oldal Out Alive podcastje számol be arról a hihetetlenül hangzó esetről, amikor Jeremy Humphrey ultrafutó 2020 júliusában az Egyesült Államokban található Valley megye erdejében rátalált egy eltévedt túrázóra. A Laura nevű hölgy a kutyájával indult kirándulni, ám hosszú idő elteltével sem jelentkezett családtagjainál és barátainál, akik riasztották a helyi mentőegységeket. A keresés csaknem egy hete tartott, amikor Jeremy Humphrey egyik reggel a feleségétől hallotta a hírt, és úgy gondolta, ha már a napi edzése úgyis a hegyekbe szólítja, miért ne ajánlaná fel a segítéségét a hatóságoknak.

„41 éves vagyok, 36 éve futok rendszeresen az erdőben, és mert vadászni is járok oda, ismerem minden szegletét

– mondta az amerikai ultrafutó a podcastben. – Felhívtam a keresést vezető seriffet, aki előbb kissé őrültnek nézett, és nem akarta megengedni, hogy beszálljak a keresésbe. Végül sikerült meggyőznöm, és megadta a keresett személy nevét, ismert adatait, valamint azt is, hogy kutyával van. Telefonszámot cseréltünk, és mondtam neki, hogy amint találtam valamit, hívom.”

Jeremy Humphrey ultrafutó tapasztalata aranyat ért – Fotó: KTVB

A podcastben a seriff is megszólalt, aki elmondta, nem szívesen veszik igénybe civilek segítségét a keresőakciókban, mert ha ők is eltévednek, csak hátráltatják a munkát – a férfi ugyanakkor annyira alaposan ismerte a helyszínt, és egy Garmin GPS-eszközzel is fel volt szerelkezve, hogy ez eloszlatta a kételyeket. Jeremy Humphrey tehát útnak indult.

„Két nagyobb tavat kerestem fel először, a környékükön néztem szét, de semmit sem találtam. A vadászat révén gyakorlott nyomolvasónak számítok, és bíztam az ösztöneimben, így mentem tovább.

Normál futóedzéseim során általában kizárom a külvilágot, és a terepre koncentrálok, ezúttal azonban mintha minden érzékem felerősödött volna, igyekeztem elcsípni bármilyen szokatlan zajt. Kiabáltam Laura nevét is, de nem válaszolt senki. Már éppen haza akartam térni egy kis pihenőre, amikor elkapott egy érzés, és megnéztem még egy lehetséges helyet. Ehhez fel kellett másznom 2400 méter fölé, hogy jobban rálássak a terepre, és amint felértem a csúcsra, mintha villám csapott volna belém: tudtam, hogy közel járok. Elővettem a térképet, kisebb tavakat jelölő kék foltokat kerestem rajta, és elkezdtem leereszkedni az egyikhez. Ahogy kiáltoztam, egyszer csak mintha valaki válaszolt volna. Elöntött az adrenalin, ahogy futottam a hang irányába, és amikor odaértem, nem hittem a szememnek. »Mondd, hogy te vagy Laura!« – kiáltottam oda neki, és amikor válaszolt, teljesen libabőrös lettem. Azonnal hívtam a seriffet, akik megszervezték a mentést.”

Jeremy Humphrey a keresés során 10 órát töltött a terepen, és ezalatt több mint 20 mérföldet tett meg.

A podcastben elmesélte, Laura a helyzethez képest nagyon jó állapotban volt, amit annak köszönhetett, hogy víz mellett sikerült menedékre lelnie, és volt nála szűrő, hogy megtisztítsa. Az ultrafutó sikere a mentőegységeket is meglepte, szinte nem akartak hinni a fülüknek, amikor megtudták, hogy valóban sikerült rátalálnia a keresett személyre.

„Teljesen ledöbbentem, amikor fogadtam Jeremy hívását – emlékezett vissza Kelly Copperi, az illetékes seriffiroda őrmestere. – Sajnálom, hogy nem a rögzített vonalon keresett, hanem a mobilomon, így nem tudom visszahallgatni, amit mondott. Életem legizgalmasabb hívása volt, teljesen meghatódtam, legszívesebben megöleltem volna a telefonon keresztül. Azonnal odavezényeltünk egy mentőhelikoptert, akik kórházba vitték Laurát. Jeremy végig nagyon szerényen viselkedett, pedig amit tett, arra nincsenek szavak. Bárcsak mindig ilyen tapasztalt önkéntesek segítenének minket!”

Pókember-jelmezben mászott sziklát a brit erősember
Becsempészett motivációs rajz, extrém kihívások, pályacsúcs – Erős Tibor első 24 órás versenye
A futás miatt a Bükkhöz közel költözött, azóta jelentős versenyeken remekel