BLOGRA FUTOTTUNK Néha rossz útra tévedünk…

Terepfutás közben eltévedni sohasem kellemes, akkor pedig különösen bosszantó, ha valaki ez „hazai pályán” történik, de blogszörfösünk a susnyásból is kikeveredett valahogy...

Van abban valami csodálatos, hogy tízévnyi futás után még mindig képes vagyok eltévedni – a lakhelyemen. Amikor úgy érzem, hogy engem már nem érhet meglepetés, mert minden fűszálat ismerek, és a másokat őrjöngve ugató kutyák már unottan átnéznek rajtam, ha elfutok a kerítésük előtt, akkor kiderül, de bizony, vannak még felfedezetlen területek. Kényelmesen kocogtam az erdőben, és kivételesen nem balra kanyarodtam, hanem jobbra, arra korábban rendszeresen befutottam terepezni kicsit. Itt még szép havas volt az út, s mikor kiértem a házakhoz, az egyik ösvény sokkal hívogatóbb volt, mint a másik, ezért arra vettem az irányt. Ez a házak hátsó kertjéhez vezető terepszakasz volt, és az elején még egy méter széles kis út „terpeszkedett”, ami aztán egyre vékonyodott, míg végül ágas-bogas bokrok és fák között találtam magam. Itt már futni sem lehetett, olyan sűrű lett a növényzet. Próbáltam ruhaszaggatás nélkül megúszni a dolgot, és közben nem szép dolgokat mondtam magamban. Tudtam, hogy előbb utóbb kikeveredem a susnyásból, és ismét a házak között futhatok, no de addig küzdöttem, mint malac a jégen. Végül megláttam az utat, és elégedetten állapítottam meg, erre tényleg nem futottam még, de ami ennél is fontosabb, eztán sem fogok.

A friss tapasztalattal gazdagodva folytattam hazafelé az utam, és megbeszéltem magammal, nem kell nekem hirtelen döntéseket hoznom futás közben, mert annak általában rossz vége lesz.

Bár néha nagyon unom az útvonalaimat, de legalább tudom, hol mi vár rám.

BARATRUNNING.COM
Bihari Tamás történetét nagyon jó volt olvasni, mert ismét bebizonyosodott, ha valaki akar fejlődni, és keres egy jó edzőt a terveihez, akkor bizony elindul a folyamat, és a kitartó munka meghozza a gyümölcsét. Tamás egy év leforgása alatt rengeteget fejlődött, és egyre jobb formában van. Az év eleji Zúzmara futófesztivál 21 kilométeres távjának teljesítése is a vártnál jobban sikerült.

MINTHAELNEL.WORDPRESS.COM
A szerző két kihívással kezdte az évet: az egyik a mindennapi jógázás, amit dokumentálni kellett az egyik Facebook-csoportban. Ez nem teljesült teljes mértékben, de legalább kiderült, miben kell még fejlődni. A másik egy léböjtkúra volt, amit viszont sikerült úgy végigcsinálni, hogy az edzések sem maradtak el.

FUTOLEPES.COM
Őry István újabb remek interjút készített, ami podcast formában meghallgatható, illetve kedvcsinálónak olvashatunk is róla. A regenerációt elősegítő táplálkozásról van szó, de más, táplálkozással kapcsolatos érdekesség is hallható a felvételen.

PAPER WINGS (Facebook)
A szerző névnapja alkalmából futott egy jót a Pilisben, nem fogta rövidre, negyven kilométert sikerült teljesítenie. A kora reggeli táj csodás arcát mutatta, amit az ekkor készült fotókon mi is láthatunk.

HAANCHEE FUT (Facebook)
Evetovics-Balla Hajnalka ultrafutó, futóedző a bejegyzésében a mínuszos hidegben történő futáshoz ad tippeket, milyen futócuccokat és hogyan érdemes felvenni a téli zimankó idején.

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND

A gyógyuláshoz és a mászáshoz is türelem kell

KREMLICZA LEVENTE

Elkaptam a koronavírust, így egy időre az edzéssel fel kellett hagynom. Szerencsére már jövök ki belőle, de az érdemi edzésmunkától még messze vagyok. Itthon tornázom, óvatos törzsedzést végzek, többet nyújtok, azaz igyekszem a legtöbbet kihozni a helyzetből, hogy amikor újra vissza tudok térni a rendes edzéshez, akkor semmi se hátráltasson. Türelmesnek kell lennem, ez most a legfontosabb, hisz a túl hirtelen visszatérés akár az egész szezont elronthatja, az pedig nem hiányzik. Ha minden jól megy, jövő héten elkezdem az óvatos alapozást, először kevés futással és több sétával, kirándulással. A hosszabb túrák amúgy is jelentős szerepet kapnak most a felkészülésemben, hisz a mászó- és sétaképesség mind az Ultra Trail Hungaryn, mind a többi versenyemen fontos. Voltak eredetileg rövidebb versenycéljaim is az első félévre, de ezt inkább az év második felére halasztom, és most a hosszabb, lassabb távokra koncentrálok.

Pókember-jelmezben mászott sziklát a brit erősember
Becsempészett motivációs rajz, extrém kihívások, pályacsúcs – Erős Tibor első 24 órás versenye
A futás miatt a Bükkhöz közel költözött, azóta jelentős versenyeken remekel