Ezeket tegye, hogy 40 felett is fitt maradjon

Huszon-harmincévesen minden könnyebben megy, a fogyás, a diéta és az izomépítés is. De negyven felett inkább fel, mint lefelé szaladnak a súlyok. Persze megfelelő étrenddel és mozgással fel lehet venni a harcot a zsírpárnák ellen.

Mozogj!

Edzés nélkül nem megy. Ahhoz, hogy a jó kondidat megőrizd és ne hízz el, bizony 40 felett is muszáj edzeni. Nagyon fontos, hogy megtaláld azt a mozgásformát, amely a testednek és a lelkednek is jó.

Intervallumedzések

A szakértők szerint nagyon hasznos, ha beiktatsz az edzésprogramodba intervallumtréningeket is, mert ezek csökkentik a legjobban a hasi zsírpárnákat. Felmérések azt mutatták, hogy a 40 feletti férfiaknál is ugyanolyan hatékonyak voltak ezek az edzések, mint a harmincasoknál.

Fotó: Shutterstock

Sétálj!

Ha nincs ínyedre a futás, úszás vagy konditermi edzés, akkor sétálj minél többet. Már az is hasznos, ha az irodai munkádat naponta háromszor megszakítod egy tízperces sétával. Napi 10 ezer lépéssel pedig sokat teszünk szívünk egészségéért is.

Pihend ki magad!

Egy felnőtt szervezet is 7–9 óra alvást igényel, hogy a test és az izmok regenerálódjanak. Egy pihentető alvás után a kalóriaégetés is könnyebben beindul. Ráadásul aki 7 óránál kevesebbet alszik, az hízásra is hajlamosabb. Szóval megéri kipihenni magad!

Egyél fehérjét!

A fehérjének nagyon fontos szerepe van, ha jól akarsz kinézni. A fehérje segít felépíteni az izmokat, kellő energiát ad, és az edzések után segíti az izmok helyreállítását is. Szakemberek szerint minden étkezéskor ajánlatos fehérjetartalmú ételeket enni, például csirkét, halat.

Egyél sok rostot

A fehérje mellett szintén fontos szerepük van a rostoknak. Ha növeljük az ételeinkben lévő rostmennyiséget, felgyorsíthatjuk az anyagcserét. A rostok segítenek abban, hogy a bélrendszeredben lerakódott méreganyagok gyorsabban kiürüljenek. Viszont nagyon fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot igyál. A rostdús étkezés mellett legalább napi 2 liter vizet ajánlott inni.

Felejtsd el a koktélokat!

Néha jól esik a barátokkal kimozdulni és kiereszteni a gőzt, de a lapos has legnagyobb ellensége az alkohol. Pláne a koktélok, amelyek nagyon sok kalóriát tartalmaznak. Ha mégis szeretnél egy pohár alkoholos italt meginni, válassz inkább vörösbort.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Gyerekharisnyába töltött jéggel hűtötte magát az idei Korinthosz győztese
Arnold Schwarzenegger szerint a profi testépítés túl veszélyessé vált
Vegyes, kiegyensúlyozott táplálkozással segíthetjük immunrendszerünk védelmét
Életveszélyes síelés hétezer méterről, észrevehetetlen gleccserrepedések között
Egy verseny, ami a nehézségek ellenére is elvarázsolta Zétényi Szvetlanát

Videók

Hullámvasút az erdő közepén – így is lehet a természetben bringázni
Ami a tökéletes szlalomhoz kell: vízisí és egy kristálytiszta reggel
Száguldás a világ leggyorsabb kötélpályáján

Hegymászás

Halála előtt nevet adott gyermekének – az Everest egyik legnagyobb tragédiája
Három év után újra magyar síalpinista próbálja megsíelni az Ibn Szína-csúcsot
Klein Dávid bajba jutott mászóknak segített, és nem jutott fel a Broad Peakre

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

Öt remek tipp a könnyű karintiai túrázáshoz
Utazzon Karintiába: evezős túra a Dráván vagy 36 hajtűkanyar a panorámaúton
Mozogni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
Tippek a víz szerelmeseinek: termálfürdő, vízi csúszda és egyedülálló kilátás
Felhőtlen szórakozás az Alpok déli oldalán

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.