Mit ajánlott reggelire enni sportolás előtt?

A jó reggeli elengedhetetlen az edzés vagy a verseny előtt. Aki nem eszik, fáradtnak érzi magát, és nem tud jól teljesíteni. Ám az sem mindegy, mivel töltjük fel a szervezetünket.

Akik rendszeresen vesznek részt futóversenyen, jól tudják, hogy a próbatétel előtti vacsora és reggeli is nagyon fontos. A megfelelő étkezés kellő energiát ad a versenyhez vagy egy keményebb edzéshez is. Nézzük, milyen ételeket, italokat ajánlatos reggel fogyasztani.

Italok

A reggeli előtt igyunk meg 2.5 dl vizet, hogy pótoljuk az alvás közben kimaradt hidratálást. 2.5 dl alacsony zsírtartalmú tejjel reggel fehérjét és szénhidrátot is vihetünk a szervezetünkbe. A reggeli után ihatunk sportitalokat, amelyek energiát adnak. Arra ügyeljünk, hogy a sportesemény kezdete előtt 30 perccel már ne fogyasszunk nagy mennyiségű folyadékot, mert megterheli a gyomrot.

Teljes kiőrlésű gabonafélék

Sportolás előtt néhány órával a teljes kiőrlésű gabonafélék fogyasztása jó megoldás, hogy a test kellő „üzemanyaghoz” jusson. A zabpehely, barna rizs, köles vagy a lenmag és az ezekből készített kásák mind biztosítják a megfelelő energiát. Az ezekből nyert szénhidrát és rost fokozatosan szívódik fel. Ha hidegen esszük a gabonaféléket, akkor alacsony zsírtartalmú tejet vagy joghurtot keverjünk hozzá.

Gyümölcs

Sokan vannak úgy, hogy nincs étvágyuk reggel, ám egy versenyre, edzésre nem lehet üres hassal menni. Jó megoldás lehet ilyenkor egy gyümölcssaláta vagy smoothie elfogyasztása. A gyümölcsök nagy mennyiségű szénhidrátot tartalmaznak. A banán az egyik legjobb választás ilyenkor, pláne, ha egy kis túrót vagy joghurtot is eszünk hozzá.

Energiaszeletek

Az energia- vagy fehérjeszeletek a legegyszerűbb megoldást kínálják, hiszen csak a csomagolásból kell kibontani és megenni. Rengeteg szénhidrátot és fehérjét tartalmaznak. Otthon is készíthetünk ilyen szeleteket teljes kiőrlésű gabonákból, szárított gyümölcsökből.

 

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Kis híján elaludt a frissítő állomáson, végül bronzérmet szerzett a 48 órás vb-n
Eszkimó hagyatékból született a harcos kajakpóló
Amit nem érdemes kihagyni: erőnléti edzések a futók számára
Hibázott, de női magyar csúcsot döntött és bronzérmet szerzett a 48 órás vb-n
Arra figyelt, nehogy elájuljon a magabiztos győzelmet hozó Európa-bajnokságon

Videók

Hetvenévesen úgy futotta le a száz métert, hogy leesett a nézők álla
Mint egy sosem látott világ: merülés a jég alá, egyetlen mély levegővel
A rendőrök biztos nem örülnek neki, de így is át lehet bringázni egy hídon

Hegymászás

A Mount Everest máig megoldatlan százéves rejtélye
Minden férfi szerelmes volt belé, ő viszont csak a hegyekbe: az első nő a K2-n
Varga Csaba az utolsó nyolcezresre indult, amelynek csúcsán még nem álltak magyarok

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.