Sportolók kedvencei – 5 érdekesség a szőlőről

A szőlő jól beilleszthető a szabadidős vagy versenysportolók étrendjébe, tápanyag- és antioxidáns-tartalma mellett gyors energiapótlást biztosít a szervezet számára.

1. Mennyi az annyi? – Az ősz beköszöntével a szőlő az egyik idénygyümölcsünk. Magas víz- és alacsony energiatartalmának (78kcal/100g) köszönhetően alakbarát nyersanyagnak tekinthető. Rosttartalma számottevő, 5.4 gramm található 100 gramm mennyiségben. Ezen kívül vitamin-, ásványianyag- és antioxidáns-tartalma is jelentős, így – leginkább tízóraira vagy uzsonnaidőben – bátran illesszük étrendünkbe.

2. Jelentős szénhidráttartalom – Érdemes tudni, hogy a szőlő szénhidráttartalma magasabb a legtöbb gyümölcséhez képest, 18 gramm szénhidrát található 100 gramm mennyiségben. Fogyasztási mennyiségére így különösen oda kell figyelni cukorbetegség, valamint más szénhidrát-anyagcserezavar – például inzulinrezisztencia, várandóssági cukorbetegség – esetén.

3. A szűrt szőlőlé előnye – Bizonyos helyzetekben, például a gyomort vagy bélrendszert érintő gyulladásos betegségek esetén vagy gasztrointesztinális műtétek után az emésztőrendszert tehermentesíteni, a nehezen emészthető, úgynevezett durva rostokat kerülni kell. A szőlő magja és héja problémát okozó rostforrás, ám a gyümölcs szűrt lé formájában bátran fogyasztható.

4. A mazsola kérdése – Kevés olyan megosztó élelmiszerünk van, mint a mazsola. A süteményekből kikapart vagy jóízűen elfogyasztott aszalvány szintén hasznos nyersanyag, a benne található kálium a szív védelme mellett az izomműködés, valamint a folyadék- és ionháztartás fenntartásában is részt vesz. Egy mazsolás házi zabkeksz az edzés vagy verseny előtt fél órával elfogyasztva gyors szénhidrát-felszívódást, ezáltal gyors energiapótlást jelenthet.

Fotó: Pinterest

5. A rezveratrol szerepe – A rezveratrol a növényekben előforduló, nem flavonoid típusú, a polifenolok közé tartozó vegyület. A vörös szőlő héjában, így a vörösborban is megtalálható rezveratrol – antioxidáns hatása révén – jótékony hatású, így a szív- és érrendszer védelme, valamint a daganat megelőzés érdekében a vörös szőlő fogyasztása különösen javasolt.

+ 1 helye az étrendben: Összefoglalva a szőlő – akár aszalvány formájában is – jól beilleszthető a szabadidős vagy versenysportolók étrendjébe. Kedvező tápanyag- és antioxidáns-tartalma mellett a szőlőben lévő gyümölcscukor (fruktóz) gyors felszívódású, amellyel edzés és verseny előtt-alatt (például teljesítménytúrán) gyors energiapótlást biztosíthatunk a szervezet számára.

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

A pózolás művészetének elsajátítása nélkül nem lehet versenyt nyerni
Tekerj otthon, sportolj akár esőben is
Idén is minden adva volt a jó élményhez a Vivicittán
Edzeni legalább annyira szeret, mint versenyezni, nagy célokat tűzött ki maga elé az évre
23 569 résztvevő és magyar győzelmek a 39. Telekom Vivicittán

Videók

Mint egy sosem látott világ: merülés a jég alá, egyetlen mély levegővel
A rendőrök biztos nem örülnek neki, de így is át lehet bringázni egy hídon
Ha a vadvízi kajakozásnak vannak fokozatai, akkor ez a legerősebb

Hegymászás

Varga Csaba az utolsó nyolcezresre indult, amelynek csúcsán még nem álltak magyarok
A Mount Everest első nagy tragédiája, amelyből semmit sem tanultunk
Amikor még a kaland volt a lényeg: egy könyv, ami közelebb hozza a hegymászást

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.