A test sanyargatása helyett az ösztönös étkezésben hisz

Radácsy Petra testépítés-fitnesz sportoktató meghökkentő módon az ösztönök szerinti étkezést részesíti előnyben, ellentétben a szigorú kalória- és fehérjeszámolással.

Már személyi edzőként dolgozik, mégis folyamatosan tanul. Miért tartja fontosnak az újabb és újabb oktatásokat?

Így igaz, testépítés-fitnesz sportoktató képesítésem van, illetve a szakdolgozatomat is a fitneszversenyzés témakörében írtam. Három hónapon keresztül követtem egy női versenyző felkészülését, gyakorlatilag együtt éltem vele annak érdekében, hogy külső szemlélőként összegezzem egy fitneszmodell megpróbáltatásait. Miután a szakdolgozat elkészült, úgy éreztem, még tovább szeretnék foglalkozni a sportolókkal, ezért jelenleg is azon vagyok, hogy szélesítsem a tudásomat olyan képzésekkel, amelyek igazán érdekelnek, és szükség van rájuk.

Milyen következtetést vont le a versenyfelkészülésből?

Mindenekelőtt azt, hogy a fizikai felkészültség csupán harminc-negyven százalékban befolyásolja a végeredményt, hiszen nagyon sok múlik a mentális felkészültségen. Mivel a nőknek biológiai adottságuk miatt nehezebb izmot építeni, a megfigyelt hölgy versenyzőnél jelentős szellemi és lelki kitartásra volt szükség. A súlyzós edzés és a mentális jólét mellett fontos a következetesség is, a makrók számolása, a napi kardió beiktatása, majd ezek fegyelmezett betartása, minél közelebb van a verseny. A tanulmányomban résztvevő sportoló testzsírszázaléka alig érte el a nyolc-tíz százalékot. A megméretés előtti héten csak natúr, főtt csirkemellet evett, majd a verseny előtti napon már csak egy kis pohár vizet ihatott az edzője utasítására. Végeredményben csodálatos formát ért el, minden fitneszmodell elképesztően gyönyörű a színpadon! De nagyon fontosnak tartom hangsúlyozni, ez nem egészséges életmód, a nők esetében hormonális problémákat is okozhat.

Már gondolkodott rajta, hogy kipróbálja, milyen lehet versenyezni?

A fitneszversenyzés egy bizonyos szint fölött igen nagy kockázattal jár, hiszen a szervezet számára nem normális az étel- és víz megvonása.

Én a holisztikus szemléletben és az intuitív táplálkozásban hiszek, ezért esetemben ki van zárva a versenyzés. Hogy mit jelent ez? Figyelek az egészséges táplálkozásra, és mellette keményen edzek. De nem mondok nemet a finom fogásokra, a születésnapomon lelkiismeret-furdalás nélkül eszem egy szelet tortát, és máskor is fogyasztok édességet, semmit sem vonok meg a szervezetemtől, ami jó, beleértve a kiegyensúlyozott edzéseket is.

Gyakran megtalálható a Life1 Corvin fitnesztermében, ahol szívesen edz, és csoportos órákat tart. Hogy látja, mi jellemez egy jó konditermet?

Fontos, hogy modern, ízületkímélő gépekkel legyen felszerelve, olyan hely, ahol minden adva van a minőségi edzéshez. Az is hasznos, ha a gépeken található infografika arról, hogyan kell helyesen használni az eszközt. Ez nagy segítség a vendégeknek, és jó érzéssel tölt el edzőként.

Mit tesz azért, hogy kielégítse a sportolók igényeit?

Meghallgatom a vendégek kéréseit. Amikor egy női sportoló elmeséli, hogy babát tervez, gondolkodás nélkül beleásom magam a kismamatornába, sőt képzést is végzek a témában, hogy a következő hónapokban se kelljen lemondani az edzésekről, így a szülés pillatanáig együtt tudunk edzeni, és utána is várom vissza őket a terhesség utáni rehabilitációra. És itt egy aktuális eset! Sokan panaszkodnak hátfájdalomra, amit az ülőmunka okoz, ezért a gerinctornáról is tanultam, képzést végeztem, hogy segítsem az irodai környezetben dolgozó vendégeket. Önmagam képzését mindig az emberekhez igazítom. Közben szeretnék hiteles lenni, így a saját formámmal mutatok példát másoknak, mert nincs megnyerőbb egy arányos izomzatú trénernél.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Bravúros bemutatkozások a Mr. és a Ms. Olympián – képek, videók
Gyors „ujjműtét” verseny közben; hídról lógó bringás – februári esetek videón
Praktikus tanácsok a többnapos túrák teljesítéséhez
A kinti mozgás sikerélmény, avagy három ok, amiért érdemes a természetben futni
Cseke Lilla legjei: applikációk, melyek színesebbé teszik a futást

Videók

Ha szeret falat vagy sziklát mászni, akkor ez az ön bakancslistás kihívása!
Nosztalgia: így gördeszkáztak huszonöt éve a magyarok
Akikben nincs félelem: veszélyes sportágak elképesztő pillanatai

Hegymászás

Egyetlen szánnal egész Grönlandon keresztül: a zöld sziget magyar úttörői
A Csupasport ajánlata: hova menjen először, aki hegyet mászna?
Télen mászták meg a Szellemhegyet

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

Karintiában télen is lehet ötvözni a luxust a kempingezéssel
11 jó ok arra, hogy Karintiába utazzunk
A legjobb módja az adventi várakozásnak
Öt csodálatos túraútvonal, amelyek néhány óra alatt teljesíthetők
Öt remek tipp a könnyű karintiai túrázáshoz

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.