Nem látott a jobb szemére, meg is büntették, mégis megnyerte az Ultraman Floridát

Brown Viktória első magyar sportolóként teljesítette a versenyt, összesítésben négy perccel előzte meg Katie Solbót.

iváló

Micsoda évkezdés, nagyszerűen versenyezve győzött az Ultraman Flordián!
Nagy menet volt, hatalmasat küzdöttünk – mondta Brown Viktória, aki 25:33:28-as idővel nyerte meg az Ultraman Floridát a nők között. – Győzelmi szándékkal érkeztem a versenyre, ahogy a tizenöt évvel fiatalabb legnagyobb riválisom, a texasi Katie Solbo is. Nem tudtam előre, mire számíthatok a biciklin, ugyanis legutóbb elestem, így akkor nem kaptunk reális képet a kettőnk közötti különbségről. Azt tudtam, hogy nem úszom jól, ugyanakkor a futásban jócskán bíztam.

Milyen kihívások vártak önökre?
Az első napon tíz kilométer úszás és száznegyvenöt kilométer kerékpározás volt a program, a másodikon kétszázhetvenöt kilométer bicikli, míg a harmadikon dupla maratonit kellett futni.

Kezdjük mi is az úszással. Említette, hogy nem úszik jól, ezúttal hogy ment?
Az úszás jelentette a legnagyobb kihívást, nyílt vízen ennyit még sosem tettem meg egyben. Edzésen is két kilométereket úszom medencében, majd pihenő és újabb két kilométer… Most más úszószemüvegben voltam, ami lényeges különbség, egy ponton éreztem is, hogy beszivárog a víz – ekkor jól rányomtam a szemüveget az arcomra, amitől annyira bedagadt a szemem az úszás végére, hogy zöld-lila volt, és a jobbal egy órán keresztül nem is láttam semmit. Igen, jól hallotta, úgy mentem egy órát bringával, hogy nem láttam az egyik szememmel. A vízből az ötödik helyen jöttem ki, harminchat perces hátránnyal. Erre számítottam, hiszem tudom, hogy nem úszom jól. Előzetesen négy órát lőttem be, végül 3:59:10 lett az időm. Ha ezt nézem, még jobbat is mentem.

A kerékpározás viszont fordulatot hozott.
Tudtam, hogy a bicikli az erősségem, a hátrányból előnyt is kovácsoltam, a két napon összesen harminckilenc percet vertem Katie Solbóra. Ráadásul úgy, hogy csak én kaptam büntetést, amit nem igazán értettem. Ugye az a szabály, hogy tizenöt másodperc alatt végre kell hajtani az előzést, ám négy férfi nem akarta elfogadni, hogy gyorsabb vagyok náluk, így akárhányszor kimentem melléjük előzni, gyorsítottak, így hosszabb ideig tartott a procedúra. Egyértelműen nem az én hibám volt, az ő büszkeségüket sértette, hogy egy nő gyorsabb, és meg akarja előzni őket, így gátoltak a haladásban. A hatperces büntetés miatt háromperces hátránnyal kezdtem a futást, de tudtam, hogy ő nem túl jó ebben, míg én remekül tudom kezelni ezt a távot is.

A futás is önnek ment jobban, így megnyerte a versenyt.
Hét perccel futottam jobbat nála, nem volt miért erősebben mennem, nem kellett teljesen kifutnom magam, így összességében négy perccel nyertem. Ha az ember a maximumon tolja, benne van a pakliban, hogy összeomlik, ráadásul már két nap a lábamban volt, fizikailag nem voltam friss. A három perc hátrányt már az első három kilométeren behoztam, az első maratoni pedig négy óra alatt lett meg. Tudni kell, hogy a pálya eléggé sok szintemelkedést tartalmazott, a második felében erős szembe szél kezdett fújni, illetve huszonnyolc Celsius-fokot mutattak a hőmérők. Nem voltak ideális körülmények ahhoz, hogy gyors maratonit lehessen futni. A második maratonit lazábbra vettem, de mentem előre becsülettel. Jobban éreztem volna magam, ha nagyobb különbséggel nyerek, de a végén már egyértelmű volt, hogy én győzök. Csupán három esetben lett volna esélye Katie Solbónak a győzelemre: ha eltévedek a pályán, ha kizárnak a versenyből, vagy ha túltolom, és kidőlök. Nem rizikóztam, okosan és taktikusan futottam. Annak külön örülök, hogy a bicikli ennyire jól sikerült – ott nyertem meg. A teljes mezőnyt nézve a harmadik legjobb időt mentem, csak két férfi előzött meg, így a nők között a leggyorsabb voltam bringán. Sőt, tíz éve megy az Ultraman Florida, és a női mezőnyt figyelve a verseny történetében a negyedik legjobb időt értem el kerékpáron, úgy, hogy két profi triatlonista van előttem a listán.

Ha jól tudom első magyarként teljesített versenyt ebben a sorozatban.
Ennek a sorozatnak négy állomása van: Arizonában, Floridában, Kanadában és Ausztráliában, illetve a világbajnokságát Hawaiin rendezik. Rengeteg pénzbe kerülne, ha mindegyik versenyen ott lennék. A floridai viadalon öt segítőm volt, és ha mind az ötöt, valamint magamat is utaztatnom kellene – eléggé drága lenne… Egy éven belül rendezik meg az öt versenyt, igen nagy kihívás letolni ennyire rövid idő alatt. Egyébként nagy célom, hogy egyszer kipróbáljam magam a hawaii világbajnokságon, de biztosan nem idén fogom. Visszatérve a felvetésére, nagyon büszke vagyok, ha jól tudom, valóban én vagyok az első magyar sportoló, aki az Ultraman Floridán beért a célba, és sikeresen teljesítette a versenyt.

Hogyan néz ki a közeljövő?
Most a negyvennyolc órás balatonfüredi világbajnokságra készülök nagy erővel, addig kisebb megméretéseim lesznek. Részt veszek egy ötven kilométeres futáson, egy backyardon, valamint egy kétszázötven mérföldes terepversenyen iramfutóként leszek ott. Ezek után jön a vébé, majd szeptemberben a hatnapos EMU.

Ne csapjuk be a szervezetünket! – így kerülhetjük el a sokkhatásokat
Bogár János tanácsa: Ne fusd el az elejét! – kezdődik a 18. Ultrabalaton
Régen halálos veszélyt jelentett, ma már bárki végigjárhatja a Királyok ösvényét
Százévnyi egészség: nem mindegy, hogy valami elől, vagy valamiért futunk
A meleg volt a legnagyobb kihívás, a vége borzalmas volt, de győzött a VTM-en