Néhány tipp, hogyan javítsunk a téli szobakerékpározás minőségén

Az otthoni tréning már jóval több, mint az igazi tekerés kényszerű helyettesítése.

Az olykor igen kellemetlen őszi-téli időjárás miatt a beltéri kerékpárosedzések elévülhetetlen szerepet játszanak állóképességünk fenntartásában és növelésében. A szobabiciklik és a hozzájuk tartozó szoftverek rohamos fejlődésének köszönhetően az otthoni tréning már jóval több, mint az igazi tekerés kényszerű helyettesítése.

A legmenőbb alkalmazások segítségével bárhol és bárkivel biztonságosan gyakorolhatunk a virtuális térben, végigtekerhetünk a világ legizgalmasabb bringás útvonalain, sőt profi klubok edzéseit is látogathatjuk.

Akár kezdő, akár haladó szobabiciklizők vagyunk, az alábbiakban olyan tippeket olvashatunk, amelyek hatékonyabbá teszik a négy fal közötti bringás testmozgást.

Legyen tervünk!

Erőnlétünk nem az alkalmi, kimerítő edzésektől és a gigahosszú szobakerékpározástól fejlődik, hanem a fokozatos terheléstől. Ezért mindenféleképpen teljesíthető, hosszú távú célt fogalmazzunk meg, és alakítsunk ki valamilyen stratégiát. Ha ez megvan, nyugodt szívvel válasszunk magunknak okosbringát és edzésplatformot, illetve testre szabott okosedzéstervet, amely számtalan lehetőséget kínál.

Teszteljünk rendszeresen!

Mielőtt elkezdünk egy beltéri edzésprogramot, végezzünk funkcionálisküszöbérték-tesztet! Ennek segítségével állóképességi szintünknek pontosan meghatározhatjuk a legmegfelelőbb edzéstartományt. Ahogy lépegetünk előre a programban, időközönként érdemes tesztelnünk állóképességünket, hogy lássuk, jó irányban haladunk-e. Sokan nem szeretik az ilyen erőfelmérőket, ám havonta egyszer tényleg érdemes alávetni magunkat. Figyeljünk ugyanakkor arra, hogy a gyakori állóképesség-felmérés csökkentheti edzéseink hatékonyságát!

Javítsuk a lábmunkánkat!

Ha komolyan vesszük a szobakerékpározást, szenteljünk elég figyelmet a helyes pedálozásra, mert rengeteg energiát spórolhatunk meg. Az egylábas tekeréssel könnyen megtanulhatjuk a helyes technikát, ám ennél kifinomultabb módja is létezik a tökéletesítésnek. A Wattbike Polar View funkciója lehetővé teszi, hogy valós időben lássuk, hol hat az erő a pedálra, s ez alapján értékeli teljesítményünket.

 

 

Vegyünk részt Zwift-versenyeken!

Néha érdemes egy-egy erőpróbát tartanunk és részt vennünk Zwift-versenyeken, de vigyázzunk, mert még a legtapasztaltabb profik is úgy vélekednek, hogy keményebb menet, mint az igazi bringázás! Ha elértük teljesítőképességünk határát, ne erőltessük tovább, mert az egészség fontosabb! Használjuk megfontoltan az e-versenyeket, és ügyeljünk, hogy örömünket leljük bennük!

Frissítsük a készletet!

Ha a legtöbbet akarjuk kihozni magunkból, profi minőségű, egyúttal megfizethető szobabringába fektessünk be! A legújabb okosbiciklik megdöbbentően pontos adatokat és részletes elemzéseket készítenek teljesítményünkről.

Közben pedig olyan tekerési élményt nyújtanak, amilyet tíz évvel ezelőtt még el sem képzelhettünk. A Wattbike Atom okosbicikli – az elektromágneses ellenállás jóvoltából – elképesztően halk, ami főként akkor hasznos, ha nem egyedül élünk a lakásban vagy a házban.

Vegyünk fel megfelelő tréningruhát!

A beltéri bringázás egyik kellemetlen következménye, hogy sokkal hamarabb megizzad a fenekünk a nyeregben, mint amikor kint kerékpározunk. Ha azonban kifejezetten négy fal közötti tekerésre gyártott sportnadrágot veszünk fel, kiküszöbölhetjük a problémát. Ezek a különleges ruhadarabok ugyanis szivacsos anyaguknak köszönhetően hatékonyabban szívják fel az izzadságot.

Ne hallgassunk zenét!

Tekerés közben sokak számára nélkülözhetetlen a zenehallgatás, mert így könnyebb megbirkózniuk a monotonitással és a szenvedéssel, ráadásul a fájdalmat is elviselhetőbbé teszi. Ne felejtsük azonban, biciklizés közben nemcsak a testünket, hanem elménket is trenírozzuk! Márpedig ha újra itt a tavasz, a szabad ég alatt kerékpározva nem hagyatkozhatunk a zenére.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Hét nap alatt hét maratonit teljesített Miamiban a kreatív magyar futó
A gyógyulás hozta az életébe a rendszeres sportot, meg sem állt a maratoni távig
Aki egyszer kipróbálja, azt rabul ejti, de drága mulatság a fából készült kerékpár
Elképesztő: 237 maratoni mezítláb, 390 liter véradomány
Cseke Lilla: a legjobb futótippek karácsony előtt

Videók

Akikben nincs félelem: veszélyes sportágak elképesztő pillanatai
Nem kell lépcső, nem kell lift: néhány másodperc alatt irány az épületek teteje!
Elképesztő sportos pillanatok, amelyek rácáfolnak mindenféle fizikai törvényre

Hegymászás

Klein Dávid: a Tátra kiismerhetetlen, ahol még számos jelentős célt lehet elérni
Testvére tragédiája sokáig beárnyékolta a legendás Messner pályafutását
Magyarok a világ tetején: Erőss Zsolt sikere új távlatokat nyitott

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

11 jó ok arra, hogy Karintiába utazzunk
A legjobb módja az adventi várakozásnak
Öt csodálatos túraútvonal, amelyek néhány óra alatt teljesíthetők
Öt remek tipp a könnyű karintiai túrázáshoz
Utazzon Karintiába: evezős túra a Dráván vagy 36 hajtűkanyar a panorámaúton

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.