Sikeres Európa-bajnokság után jöhet a vb!

Fetter Erik nagy sikert ért el a trentói kontinensviadalon, negyedik lett, mostantól pedig a Belgiumban rendezendő világbajnokság van a célkeresztjében.

Fetter Erik a magyar férfi országúti kerékpársport valaha volt legjobb mezőnyeredményét elérve a negyedik helyen zárta a 23 éven aluli férfiak mezőnyversenyét a trentói országúti Európa-bajnokságon. A fiatal sportolóval beszélgettünk a kontinensviadalról, de előbb elmondta, hogyan jött az életébe a kerékpározás.

„Amikor kisgyerekek voltunk, a bátyám már a helyi pilisvörösvári egyesületben kerékpározott, és már akkor megtetszett nekem a sportág – mondta a 21 éves Fetter Erik. – Alig vártam, hogy elérjem azt a kort, amikor már leigazolhat a klub, hatévesen aztán hivatalosan is elkezdtem a bringázást. Apukám vitt az első edzésemre, emlékszem, azonnal beleszerettem a kerékpározásba.”

A múlt héten rendezett trentói Európa-bajnokságon a várost körülölelő körpályán tíz kör, azaz 133.6 kilométer várt a csaknem 150 indulóra, minden körben megmászva a Povo 3.6 kilométer hosszú, átlagban 4.9% meredekségű emelkedőjét. A győzelemért zajló sprintet a korábbi cyclo-cross legenda, Sven Nys fia, a belga Thibau Nys nyerte meg az olasz Filippo Baroncini és a spanyol Juan Ayuso előtt, Fetter Erik épphogy lemaradva a dobogóról a negyedik helyen ért célba.

„Jó formában érkeztem a trentói Európa-bajnokságra, végig tiszta fejjel tudtam versenyezni. Alapból nehéz dolgom volt, mert nem egyszerű a nagy nemzetek ellen harcolni, minden kiemelkedő hátterű csapatnak öt erős versenyzője van. Sok előnye van, ha egy együttesben sokan magas szintet képviselnek: nyilván jól tudnak taktikázni, felváltva támadnak, és még sorolhatnám. Emiatt végig résen kellett lennem, minél több energiát kellett spórolnom, de közben pontos akciókat is végre kellett hajtanom. Az utolsó emelkedőn hatan megléptünk, nyilvánvaló volt, hogy közülünk kerül ki a győztes.

Egy kilométerrel a cél előtt előbb sikeresen támadtam, majd az utolsó kanyart túl nagy ívben kezdtem meg, így ketten be tudtak szúrni elém, amivel egy kicsit kitoltak a pályáról. Így sajnos sokat veszítettem, hátrányból kellett megkezdenem a sprintemet, ami nem volt ideális, így a negyedik helyen értem be. Egy kicsit dühítő, de utólag már úgy könyvelem el, hogy sikeres versenyen vagyok túl.”

Fotó: D. Sackett

Fetter Erik eddigi legnagyobb győzelmét az augusztusban rendezett UCI 2.1-es besorolású Tour de Limousin záró szakaszán aratta. Az EOLO-Kometa kerékpárosa csapattársa, az olasz Vincenzo Albanese előtt diadalmaskodott a négynapos francia viadal Sauviat-sur-Vige és Limoges közötti 169.7 kilométeres záró etapján. Erik a verseny összetettjét az 53. helyen zárta, a 25 év alatti fiatalok különversenyében pedig a 23. pozícióban végzett.

„Hihetetlen érzés volt, életem első profi győzelmét arattam a franciaországi Tour de Limousin utolsó szakaszán – fogalmazott. – Pontosan egy éve volt egy hatalmas bukásom, amelyet követően kitartóan kellett dolgoznom, hogy visszatérhessek, de a kemény munka meghozza a gyümölcsét. Éreztem, hogy jó formában vagyok, így nagy célokkal vágtam neki a versenynek. Nagyszerű etap volt.”

A fiatal kerékpáros nem lassít, a napokban a Belgiumban megrendezendő országúti kerékpáros-világbajnokságon vesz részt, amelyre nagy célokkal utazik. Szeptember 20-án lesz az időfutam, 24-én pedig a mezőnyverseny, amelyen szeretne revansot venni, és ki szeretné javítani az Európa-bajnokságon elkövetett hibáját.

Felső fotó: Photogomezsport

Az érettségi miatt kihagyja az Eb-t, de a világbajnokságon nagy céljai vannak
Videók segítségül a Kinizsi Százas teljesítéséhez
Dilemmázik, melyiket erőltesse: az aszfalt az elsődleges, de terepen eredményesebb
Sportfesztiválok jönnek a diáksportban
A kínai nagy faltól az Antarktiszig: versenyek, élmények hét kontinensen