AUSZTRIA, ÉVES TERV, 2. RÉSZ

Elűzni a rossz gondolatokat!

Megfogadtuk szilveszterkor, hogy jobban figyelünk az egészségünkre, többet sportolunk. Na de hogyan kezdjük? Összeállításunk második részében ehhez kívánunk némi kapaszkodót nyújtani.

Új év, új remények, magunknak tett fogadalmak. Sokan vannak, akik az ünnepi forgatag közben vagy után elhatározzák, hogy a jövőben odafigyelnek az egészségükre, másként táplálkoznak, többet mozognak. Az elhatározások ugyanakkor gyakran egy-két hét vagy néhány nap után feledésbe merülnek.

Ha nem készítünk tervet, semmi sem változik.

Az első részben az osztrák Kronen Zeitung összeállítását ismertettük, amely rámutatott, milyen fogódzót találhatunk télen és tavasszal, amely segít céljaink meghatározásában, illetve elérésében. Ezúttal a hátralévő két évszakkal, a nyárral és az ősszel foglalkozunk. A tavaszi méregtelenítés után sem áll meg az élet, újult erővel és lelkesedéssel folytathatjuk a sportolást.

Nyáron, a nagy forróságban főleg vízpartra vagy vízbe kívánkozik az ember. Az úszás kétségkívül remek testmozgás, feltéve, ha megfelelő nemben és technikával űzzük. A gerincnek a hátúszás a legjobb, de mellúszással is próbálkozhatunk, ám ne tartsuk a fejünket folyamatosan a víz felett, mert így megerőltetjük a gerincünket, s ez hátfájáshoz vagy súlyosabb problémákhoz is vezethet.

AMIT ÉRDEMES KIPRÓBÁLNI:

  • KRALLOZÁS: a gyors- és hátúszás lábtempóját alkalmazzuk
  • BÉKATALP: főleg az alsó csigolyákat erősíthetjük
  • SZNORIZÁS: ha búvárpipával merülünk alá, tehermentesíthetjük a gerincoszlopunkat

Az ősszel sem kell bezárkóznunk a négy fal közé. A napsütés és a színes falevelek látványa a szabadba csábít. Elébe mehetünk a téli depressziónak, ha akkor is a kimozdulás mellett döntünk, amikor éppen borongós, esős és szeles az időjárás.

Nem kell azonnal a maratoni táv teljesítésére gondolni, elegendő, ha ebédszünetben kimegyünk a szabadba, s csukott szemmel mély levegőt veszünk, vagy hazafelé egy buszmegállónyi távot sétálva teszünk meg. Minden egyes lépéssel megszabadulhatunk egy-egy rossz gondolattól.

Emellett persze végezhetünk odahaza meditációs gyakorlatokat, s tartsuk szem előtt, hogy már napi tíz perc is csodákra képes, csak ragaszkodjunk a rendszerességhez. Nehéz feladat a mai rohanó világban, de törekedjünk arra, hogy megéljük az adott pillanatot.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.