Heves jeges? Csak azt ne!

Kellemes, szórakoztató időtöltés lehet a korcsolyázás, ha betartjuk az alapvető szabályokat, és odafigyelünk magunkra, illetve társainkra.

Kellemes zene, nagyszerűen előkészített jég – vagy egy befagyott tó –, jó barátok és remek hangulat: minden adva van a korcsolyázáshoz! A korizás nemcsak jót tesz a közérzetnek, hanem egészséges is. Alaposan megmozgatja a testünket, csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát, javítja az egyensúlyérzéket. Ráadásul óránként csaknem 400 kalóriát égethetünk el.

Az osztrák Kronen Zeitung cikkében ugyanakkor arra figyelmeztet, ne feledkezzünk meg a korcsolyázás árnyoldalairól sem. Némi előismeret és megfelelő kondíció hiányában ne kezdjünk azonnal csúszkálni, érdemes előbb elsajátítani a helyes technikát. Mert mindenki, aki korit csatol a lábára, jobban teszi, ha megtanul fékezni és akadályt kikerülni – márpedig ez gyakorlást igényel.

Sokan alábecsülik a veszélyeket, amelyek a jégen leselkednek rájuk.

Egy 2015-ben készített ausztriai kimutatás (KFV) szerint évente mintegy 4800-an sérülnek meg korcsolyázás közben, elsősorban a férfiak.

Minden harmadik balesetet szenvedő gyermek vagy 15 éven aluli fiatal. A legtöbb sérüléssel végződő balesetet az osztrák fővárosban, Bécsben regisztrálták.

A nagy esések mellett az összeütközésekből fakadnak a bajok. Az érintettek több mint a fele törte el valamelyik csontját, a legtöbben a kezüket, amely az eséskor először földet – pontosabban, jeget ér.

A bécsi klinika baleseti sebésze, Gobert von Skrbensky a Kronen Zeitungnak elárulta: „Sokan a csuklójukat törik el, ami jó esetben nem igényel műtétet, gipsszel rögzítjük a törött csontot.”

Ha jól felkészülünk, kellemes élmény lesz a korcsolyázás (Fotók: Shutterstock)

Mielőtt korcsolyázni kezdünk, készüljünk fel alaposan!
• Védjük a csuklónkat, illetve húzzunk vastag kesztyűt, hogy megóvjuk a kezünket a sérülésektől.
• Ne szégyelljünk bukósisakot viselni.
• Mindig a körülményeknek megfelelően válasszuk meg a sebességünket.
• Legyünk tekintettel a többiekre, óvjuk a többi korcsolyázót is.
• Tartsuk be a jégpályák szabályait, mindig a helyes irányba haladjunk, ne veszélyeztessünk mást.
• A befagyott tó jegén figyeljünk a figyelmeztető táblákra és lezárásokra.
• Ellenőrizzük, hogy milyen vastag és szilárd a befagyott tó jege.
• És még egy jó tanács a tavon korcsolyázóknak: figyeljék a madarakat, mert ahol leszállnak a jégre, ott többnyire vizet találtak, tehát vékony és törékeny a jég!

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.