Szabadban edzeni jobb, mint teremben

Télen sokan edzőterembe húzódnak vissza, pedig számos előnye van a hidegben sportolásnak. Megpróbáljuk hét pontban összezsúfolni, miért nem érdemes a mozgást fagypont alatt elhanyagolnunk.

A közelmúltban írtunk arról, mire figyeljünk, ha röpködő mínuszokban szeretnénk sportolni. Bár sokan tartanak a fagytól, csak kevesen sejtik, milyen előnyökkel jár, ha a meleg edzőterem helyett a szabadban sportolnak.

1. Több kalóriát égetünk el

Az egyik legnyomósabb érv, ha szeretnénk megszabadulni némi súlyfeleslegtől. Az elégetett kalóriák mennyisége természetesen függ a testtömegindexünktől és a kinti hőmérséklettől, ám tény, a szabadban futás és mozgás jobban fogyaszt, mint az edzőtermezés.

2. Erősödik a szívünk

Ha hidegben mozgunk, a szívünk többet dolgozik, hogy eljuttassa a vért testünk minden részébe. Ezáltal a szív erősödik, az állóképességünk is javul, nem beszélve arról, hogy könnyebben birkózunk meg a hétköznapi stresszel.

3. Több vizet iszunk

Számos fórumon olvashatjuk, hogy a téli sportolás közben is ugyanúgy gondoskodnunk kell a folyadékpótlásról. Kinti futás közben úgy tűnhet, kevesebbet izzadunk, mert az izzadság hamar elpárolog a hideg levegőben, pedig ez nem így van. Éppen ezért már a tréning előtt igyunk elegendő folyadékot, de kortyoljunk néhányat sportolás közben és után is! Bármilyen furcsán hangzik is, így biztosan többet iszunk, mintha egész nap a meleg szobában üldögélnénk. A hidratálás a téli sportolás közben is nagyon fontos, ne várjuk meg, amíg megszomjazunk.

4. Könnyebben elviseljük a téli zimankót

Sokszor nyűgnek érezzük, amikor a jó meleg szoba helyett a csípős mínuszokat választjuk, ám a jutalom nem marad el: idővel meg sem kottyan a hideg. Fontos, hogy adjunk elég időt testünknek, amíg megszokja a kinti hőmérsékletet, ne siettessük a folyamatot! Először kisebb célokat tűzzünk ki magunk elé, és elég, ha egyéni csúcsunkat csak a tél végén döntjük meg.

 

 

5. Nem feledkezünk meg a bemelegítésről és a levezetésről sem

Tudjuk, hogy sportolás előtt milyen fontos a bemelegítés, majd az azt követő nyújtás, a fagyos levegőben azonban még nagyobb a jelentőségük. Ha megfelelően melegítünk be, és a mozgás végén a nyújtást is becsülettel végigcsináljuk, garantálható, hogy a ficam és a rándulás is elmarad. Az alapos bemelegítés nemcsak a sérüléstől, hanem a hidegtől is megvéd, a nyújtás pedig a letapadt izmokat mozgatja meg.

6. Vitaminbombában lesz részünk

A D-vitamin elsődleges forrása a napfény, amelyből szükségletünk 80-90 százalékát nyerjük. A téli napfény ugyanúgy tartalmaz D-vitamint, mint a nyári, így a kinti sportolás hatodik előnye, hogy természetes forrásból pótolhatjuk a vitaminszükségletet. A napszemüvegről se feledkezzünk meg, mert az UV-B-sugarak télen is veszélyesek.

7. Vidámabbak leszünk, és érezzük, hogy tele vagyunk energiával

Kevesen tudják, hogy a hidegben végzett testmozgás – a fagyos levegő serkentő hatásának köszönhetően – javítja a hangulatunkat. Miközben testünk fokozottan dolgozik, hogy melegen tartsa magát, endorfin szabadul fel, amely a jó közérzetünkért felel.

Forrás: https://www.huffpost.com/entry/working-out-in-cold-weather_n_6276544?guccounter=1

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.