Rakonczay még az idén újra belevág

Idő előtt, már kedd este Magyarországra érkezett Rakonczay Gábor extrém sportoló, akinek legújabb expedíciója nem a tervek szerint alakult. Ám így sem adja fel, újra nekivág SUP-pal az Atlanti-óceánnak.

„Az az igazság, hogy nekem most nagyon nem itt kellene lennem. Persze egyrészt nyilván örülök, hogy épségben hazaértem, de ennek a landolásnak inkább két hónappal később kellett volna megtörténnie” – kezdte az elsőként a Csupasportnak interjút adó óceáni evezős, aki egy szál SUP-pal próbált meg átkelni az Atlaniti-óceánon, de meg kellett szakítania az utat.

„Eddig két óceánátevezés és több átvitorlázás is van mögöttem, így elmondhatom, hogy az időjárási körülményeket jól ismerem. Az is tény, hogy nem ideális viszonyok között indultam el január 25-én, elég nagy szél volt.

Viszont az indulás pillanatait Graham Walters társaságában tölthettem, ami már önmagában is felemelő élmény volt. Ő a legidősebb ember a világon, aki egyedül átevezte az Atlanti-óceánt.

Egy igazi legenda az evezősök között, hatalmas tisztelet övezi. Nagyon szurkolok neki, hogy sikerüljön az idei átkelése is. Az első napot szinte végig együtt eveztük, majd ő éjszakára megállt pihenni, én azonban a hajóforgalom miatt mindössze egy órát tudtam aludni. Második nap még jobban fokozódott a szél, de szépen haladtam, a tervek szerinti sebességgel. Majd éjszaka éreztem egy koccanást, de nem foglalkoztam vele, mentem tovább. Aznapra is közel egy órát sikerült pihennem, azt is inkább félig ülő pozícióban.”

Az extrém sportoló magánya

A harmadik nap reggelén már vízszivárgást tapasztalt az evezős, de úgy gondolta, úrrá tud lenni a váratlan körülményen.

„Százhatvan kilométert követő evezés után, a késő délutáni órákra azonban olyan mértékű vízszivárgást tapasztaltam, hogy úgy döntöttem, a biztonságom érdekében visszafordulok, mivel még viszonylag közel voltam a szárazföldhöz.”

Hogy mi is történt pontosan, arra pontos magyarázatot szinte képtelenség adni, a sokat tapasztalt sportember nem hisz a külső sérülésben, szerinte inkább konstrukciós hiba történt.

Rakonczay Gábor még nem szeretett volna hazajönni

„A visszatérés után a legfontosabb feladat aSUP teljes átvizsgálása volt. Szerencsére nem történt nagy baj, meg tudom javítani, ez pedig mindenképp megnyugvással tölt el. Mint ahogy az is, hogy mennyien segítettek nekem, nemcsak itthonról, hanem a Kanári-szigeteken élő magyaroktól is elképesztően sok támogatást kaptam. Már a kikötésnél vártak, szállást biztosítottak, és a SUP kiemelésében, elszállításában és tárolásában is egy magyar családtól kaptam segítséget. Most pár hétig itthon leszek, majd a tavasz során visszautazom, hogy megjavítsam.”

A speciális , kabin nélküli szörfdeszkát a sportoló tervezte és építette, így a javítási munkák sem okoznak nehézséget.

„Jól ismerem a kialakítást, tudom, hogy hol sérült meg, és azt is felmértem már a kint töltött pár nap alatt, hogy milyen megoldásokkal tudom megjavítani. Néhány hetes munkám lesz vele, így a következő szezon elején, tehát még ebben az évben, késő ősszel kelek majd útnak ismét. Sokat tapasztaltam és tanultam ebből az expedícióból is, amit pedig igyekszem az előnyömre fordítani. Most néhány napot pihenek, aztán nekiállok felkészülni a javításra, a tavasz közeledtével pedig indul a futószezon, vár rám az Ultrabalaton, így legalább több időm jut a felkészülésre” – zárta gondolatait az ultrafutóként is elismert sportember.

Rakonczay Gábor ősszel újra nekivágna

Gyomorprobléma hátráltatta, ám ez sem akadályozta meg az ob-győzelmét
Elszállt a kuplung, elesett futás közben, nem volt erő a lábaiban – mégis megnyerte a 12 órás ob-t
Imádja az edzéssel járó endorfinlöketet Jon Bon Jovi
Hogyan segíthetnek a sportklubok az iskolások mozgásra ösztönzésében?
A pózolás művészetének elsajátítása nélkül nem lehet versenyt nyerni