A futás 5 mellékhatása

Futók. Mindenhol látod őket, sportosak, erősek és boldogok. Te is szeretnél olyan lenni, mint ők. A futás olyan változásokat hoz az ember életében, amelyre nem is gondolnál. Ha belevágsz, jobb, ha felkészülsz mindenre.

A futás számtalan előnnyel jár. Jó hatással van az izomzatra, kiváló alakformáló, növeli az állóképességet, és még az immunrendszert is erősíti. Ha futásra adod a fejed, az első hetek után tapasztalni fogod a jótékony hatásait. Igen ám, de ez a sport nemcsak az egészségedre van hatással, hanem az egész életedre is. Íme néhány „mellékhatás”…

1. Több lesz a futócipőd, mint az utcai lábbelid

Főleg női olvasóinknak lehet ismerős a helyzet, amikor egy újabb cipőnek helyet kell szorítani a gardróbban. Ha a futás szenvedélyeddé válik, a futócipők beszerzése is az lesz. Kell egy cipő a szabadtéri futáshoz, kell egy arra, ha futópadon edzel, kell terepre, majd egy még kényelmesebb, még jobb vagy éppen egy még szebb darab, vagy a legújabb modell. Szóval jobb, ha helyet csinálsz ezeknek a cipőknek a lakásban.

2. Lemondasz a bulikról

Eljön az idő, amikor választanod kell a pénteki buli a haverokkal és a másnapi edzés között. Szórakozás helyett inkább hamarabb lefekszel, hogy kipihenten indulj másnap futni. Mert nincs is annál rosszabb, amikor kialvatlanul, másnaposan akarod teljesíteni a kilométereket.

3. Több fotót készítesz a lábadról, mint valaha

Ha nem teszed közzé a közösségi médiában, hogy futottál, akkor nem is futottál. Gondolják sokan. Ilyenkor jönnek a cipőről, lábadról, okosóráról készített fotók, amelyeket aztán feltöltesz az Instagramra vagy a Facebookra valamelyik futós csoportba.

4. Megtanulsz egy új nyelvet

Bizony, vannak olyan kifejezések, amelyeket csak a futók értenek. Hogy mit jelent a PR, PB, GPS, DOMS vagy a fartlek, intervall edzés kifejezés? Ha egy futóközösség tagja leszel, nagyon hamar megtanulod.

5. Állandóan futni akarsz

Lehet, hogy az első edzések után a pokolba kívánod az egészet, de tarts ki. A futásra rá lehet kattanni, olyannyira, hogy egyre többet és többet akarsz teljesíteni. Hiába futottad le reggel a napi adagodat, munka után újból nekivágsz. Ha sérülés miatt nem tudsz menni, a gyógyulást siettetnéd, hogy mihamarabb felhúzd a futócipődet. A futás nagyon hamar a mindennapjaid részévé válik.

Összességében azt gondoljuk, hogy a mellékhatások ellenére, igenis fussatok, hiszen a futás az egyik legjobb sport.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.