Lovagló sportriporterből triatlonbajnok

Szilasi Viktória évekkel korábban sportágat váltott, s augusztusban megnyerte a nagyatádi versenyt, a közelmúltban pedig Kanadában egy 48 órás futófesztiválon döntött csúcsot.

A korábban Szilasi Viktória néven lovagló sportriporter ma már háromgyerekes anyuka, s Viktoria Brown néven nyert augusztusban a nagyatádi hosszú távú triatlon ob-n. Három hónappal később a British Columbiában rendezett One Track Mind elnevezésű jótékonysági futófesztivál 48 órás versenyszámában állt rajthoz, s egycsapásra három célt is megvalósított: tapasztalatot szerzett a vízhólyagkezelésben és a kényszerszünetek csökkentésében, közben pedig 324 kilométerre javította a kanadai csúcsot.

Bemelegítésként szeptemberben 30 kilométer különbséggel nyerte meg élete első 24 órás versenyét az ontariói Londonban, októberben pedig bronzérmet szerzett a kanadai válogatottal a Backyard Ultra világversenyen.

A hosszú távú triatlontól az ultrafutásra váltás szakmailag indokolt, de nem törvényszerű. A magyar mezőnyben kivételt jelent Ács László, Beda Szabolcs, Bérces Edit, Csécsei Zoltán, Simonyi Balázs és Szűcs Fatima. Nemzetközi viszonylatban az amerikai Ann Trason és az orosz Okszana Ladizsina ért el kimagasló ultrafutó-eredményeket, elsősorban 100 kilométeres versenyszámban triatlonos múltra alapozva. A lovaglásból is létezik átjárás, amelyre a 48 órás világcsúcstartó Patrycja Bereznowska a jó példa.

Hogyan történt az ultrafutásra váltás?

Véletlenül kezdtem bele – kezdte Szilasi Viktória. – Csak azért, mert az idén nem volt más verseny, amely érdekelt, s amelyet meg is tartottak. A huszonnégy órás ontariói viadalt három évvel ezelőtt néztem ki magamnak, s mivel ezt megrendezték, gondoltam, kipipálom.

A negyvennyolc órás futás mennyiben más a triatlonhoz és a huszonnégy óráshoz képest?

Az Ironman-triatlon aránylag rövid ezekhez az ultratávokhoz képest, ezért intenzívebb is. Minél tovább kell menni, annál alacsonyabb az intenzitása a versenynek. Tehát már a huszonnégy órás futás intenzitása is lényegesen alacsonyabb, mint egy tíz és fél órás Ironmané, de azért lehet valamiféle sebességet tartani, végigfutni az egészet. A negyvennyolc óra vége felé a sebesség erős kifejezés arra a mozgásra, amit az ember képes produkálni. Egyéb tapasztalatom nincs, inkább azt mondanám, a futásból szerzett ismereteimből rengeteget hasznosítok az élet más területén, és olyan dolgokat fedezek fel magamról, amiket nem is sejtettem.

Érte meglepetés a negyvennyolc órás futás alatt?

Meglepetés nem ért, inkább mentálisan volt nehéz feldolgozni, mert nem harminc óra folyamatos esőre és ködös, sötét, napfelkelte nélküli reggelekre készültem.

A regenerálódást hogyan segíti elő?

Általában csak pihenek, és kihasználom az időszakot, amit esetleg elmulasztottam az edzések és a versenyek miatt. Aztán amikor már úgy érzem, képes vagyok úszni, elkezdek mozogni. Úszni, biciklizni és végül futni.

Csak egy támogató jelent meg a mezén. Hogyan találtak egymásra?

A saját cégemet próbálom reklámozni, igazából ez az egyetlen előnyöm származik a versenyekből.

A következő cél?

Nagyon sok célom van, a következő a jövő évi hosszú távú triatlon-vb Hollandiában, illetve Temesváron lesz a huszonnégy órás futó-vb is, azon is szeretnék részt venni.

Fotó: One Track Mind

 

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.