Bringázás közben is káros az UV-sugárzás

A tavaszias meleg megérkezésével ügyeljünk, hogy megóvjuk szemünket és bőrünket a nap káros sugárzásától, máskülönben kellemetlen emlékként marad meg az első tavaszi kerékpártúra.

Véglegesen és visszafordíthatatlanul megérkezett a tavasz, s egyre többen pattannak nyeregbe. Ez különösen fontos a járvány alatt, mivel már többször is bebizonyosodott, hogy a rendszeres testmozgás javítja állóképességünket és immunrendszerünket.

Üljünk fel tehát a bringára, de amellett, hogy a nagy tavaszi és nyári kaland előtt rendbe tesszük a járgányt, figyeljünk, hogy felvegyük a küzdelmet az egyre erősebb UV-sugárzás ellen.

A téli pihenőt követően bőrünk ugyanis nincs hozzászokva a napfényhez, ezért rendkívül érzékenyen reagál, amikor tavasszal kitekerünk napos időben.

 

Húzzunk pólót!

Bármilyen meglepően és egyszerűen hangzik, vegyünk fel pólót bringázás közben. Melegben valóban csábító félmeztelenre vetkőzve kerekezni, de ha nyílt országúton, árnyékmentes helyen tekerünk, akár 15 perc alatt is leéghetünk. A hagyományos pamutpólók mellett egyre több márka készít napvédő biciklisfelsőt, amelyet – hasonlóan a napkrémekhez – napvédőfaktor-besorolással (SPF) látnak el. Ne feledkezzünk meg a lábvédők és a biciklisnadrágok cseréjéről sem, különösen akkor, ha már elnyűttek, mert így könnyebben átengedik a nap sugarait, arról nem is beszélve, hogy nem mutatnak jól. Már kaphatóak napvédő láb- és térdmelegítők is, így a kora tavaszi napos, de hűvös időben is biztonságosan kerékpározhatunk.

 

Húzzunk a fejünkre sapkát!

A hagyományos, napellenzővel ellátott bringássapka akár egymagában, akár a bukósisak alá húzva védelmet jelent az UV-sugarakkal szemben. Leginkább akkor jön jól, ha ritka vagy kevés a hajunk. Jóllehet a sapka karimája az arcunkat is óvja a naptól, a biztonság kedvéért kenjünk arcbőrünkre napvédő krémet!

 

 

Kenjük be magunkat napvédő krémmel!

Legalább 30-as faktorszámú naptejet vagy napkrémet használjunk, de ha tudjuk, hogy sokat megyünk árnyékmentes helyen, akár 50-es krémmel is kenhetjük magunkat. Míg a 30-as napkrém az UV-sugarak 97 százalékát szűri ki, a 2-es faktorú mindössze 50 százalékos védelmet nyújt. Érdemes húsz perccel indulás előtt bekenekednünk, és arra is ügyeljünk, hogy bringázás alatt többször is kenjük a bőrünket.

 

Vegyünk fel napszemüveget!

Amennyiben sokszor tesszük ki szemünket erős nap- és UV-sugárzásnak, számos rövid és hosszú távú szembetegség – szürkehályog, makuladegeneráció, kúszóhártya – kialakulásával kell számolnunk. Ezért csakis olyan bringás napszemüveget válasszunk, amelyet megfelelő, UV 400-as védelemmel láttak el. A jó napszemüveg nemcsak a káros sugaraktól véd, hanem a bogaraktól is. Ha van rá lehetőségünk, a napközben ideális, sötét lencséjű szemüveg mellett legyen nálunk egy pár világos vagy sárga lencséjű is, amelyet alkonyatkor használhatunk.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.