Mit együnk téli túrákon?

Év végi vagy eleji természetjárásunk során nemcsak a testünket kell megvédenünk a fagytól, hanem a nálunk levő élelmet is. Lássuk, mit érdemes magunkkal vinni, és milyen apró trükkökhöz folyamodhatunk.

Amíg nyáron a kánikulával, a felmelegedő vízzel és az olvadó élelmiszerekkel kell megküzdenünk túrázásaink során, télen a hideg időjárás okozhat kellemetlenségeket. A nálunk lévő víz a kint töltött hosszú órák alatt bele is fagyhat a palackba (tipp: a palackot tároljuk fejjel lefelé a táskánkban – a víz mindig felülről kezd megfagyni, így az alja lesz először jeges, és megfordítva kényelmesen ihatunk belőle továbbra is), ráadásul az energiát adó élelmiszerek közül néhány, mint például a táblás csokoládé is, olyan keménnyé állhat össze, hogy óvatlanul beleharapva a fogunk is beletörhet. Nem mindegy tehát az sem, hogy mit viszünk magunkkal téli túráinkra, és az sem, hogyan fogyasztjuk őket.

Általános szabály, hogy olyan élelmiszereket vigyünk magunkkal, amelyek könnyen és gyorsan fogyaszthatóak, nagy a kalóriatartalmuk, és gyorsan adnak energiát.

A gyors fogyasztás leginkább azért fontos, mert így kevesebb időre kell megállnunk, és szervezetünk kevésbé hűl ki a pihenő alatt. Hogy konkrét ételekről is essen szó, nagyon jól működhet a sós mogyoró, a müzli- és a csokoládészelet. Utóbbit, mielőtt beleharapnánk, néhány másodpercig tartsuk a szánkban, hogy felmelegedjen. Illetve, a táblás csokoládét ajánlatos indulás előtt kockákra feldarabolni, így út közben nem kell a töréssel vesződni, csak felmarkolunk belőle néhány darabot.

A hagyományos szendvicsek helyett érdemes kipróbálni a wrapot. Ez a palacsintaszerű „burkolat” boltban készen kapható, és megtöltve sokkal kényelmesebben, gyorsabban fogyasztható a szendvicsnél, ráadásul több nátriumot tartalmaz, ami jót tesz a sóháztartásunknak. Bármelyikből is pakoljunk hátizsákunkba az útra, egyet mindig érdemes kabátunk belső zsebében tartani. Onnan kivéve ugyanis gyakorlatilag bármikor fogyasztásra kész hőmérsékleten lesz, nem kell várnunk rá, hogy felolvadjon. Mindössze arra figyeljünk, hogy amint megettük a „belső zsebes” szendvicsünket, rakjunk a helyére egy másikat.

Ha nem bánjuk a megnövekedett súlyt, mindenképp érdemes számításba venni a termoszt is. Egy forró leves néha szó szerint képes visszaadni az életkedvet, arra figyeljünk mindössze, hogy mielőtt otthon beletöltjük, a termoszt forró vízzel öblítsük át.

Cukorpótláshoz a csokoládén kívül megoldást jelenthet az is, ha külön műanyag tálban előre feldarabolt gyümölcsöt viszünk magunkkal.

Az ananász kiváló erre a célra, mert nem túlzottan magas a folyadéktartalma, így hidegben is teljesen ehető állagú marad. Remek választás még a gyümölcskenyér, amely rengeteg szénhidrátot tartalmaz, emellett nagyon finom is. Egyedül arra figyeljünk, hogy ne egy tömbben tegyük a táskánkba, hanem szeleteljük fel előzetesen, így sokkal kényelmesebben fogyasztható.

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.