Profi étkezés nyolc pontban

A profi sportolóknak a kemény edzésterv mellett, szigorú étrendet is be kell tartaniuk. Mi a titkuk? Ha megfogadod tanácsainkat, te is úgy nézhetsz ki, mint ők – természetesen mindez nem megy egyik napról a másikra...

1. Ne hagyd ki a reggelit!

A reggeli a nap legfontosabb étkezése. Azok, akik nem reggeliznek, sokkal többet esznek a nap folyamán. A vércukorszinted reggel alacsony, ezért muszáj szénhidrátot, fehérjét enned: pirítóst, tojást, bacont, teljes értékű gabonát, gyümölcsöt. Ha eddig nem reggeliztél, akkor nem muszáj ezekkel a nehéznek tűnő ételekkel kezdeni, de jó, ha edzés előtt megiszol egy pohár narancs- vagy almalevet és eszel néhány szelet pirítóst mellé.

2. Hidratálj!

Ne csak edzés közben igyál vizet, hanem egész nap ügyelj a folyadékbevitelre. A víz rendkívül fontos a szervezet számára, megkönnyíti az emésztést, szállítja a tápanyagokat, feltölti a szöveteket, ízületeket. Ügyelj arra is, hogy a megfelelő folyadékmennyiséget ne cukros üdítőkkel vidd be a szervezetedbe. Sportitalokat ihatsz, de ajánlatos azokat is vízzel hígítani.

Figyelj oda, hogy ne csak edzés közben igyál /Fotó: Shutterstock

3. Felejtsd el a gyorséttermeket!

Ha a legjobb akarsz lenni, akkor ki kell iktatnod az étrendedből a gyorséttermi felhozatalt. Nem szabad pizzát, hamburgert, sült krumplit fogyasztanod. Ezek mind olyan ételek, amelyek hosszútávon ártalmasak.

4. Egyél vasban gazdag ételeket!

A vas fontos nyomeleme a szervezetünknek. A nőknek naponta tizenöt milligrammra, a férfiaknak tíz milligrammra van szükségük. Szakértők szerint a nőknél gyakrabban jelentkezik a vashiány, és ez növeli a sérülések kockázatát. Egyél minél több magas vastartalmú ételt, például spenótot, vörös húst, zabpelyhet, lenmagot.

5. Vezess étkezési naplót!

Tervezd meg mindig, hogy mit eszel, így könnyebben kiküszöböld a buktatókat. Ajánlatos már vasárnap az egész jövő heti étkezéseidet megtervezni.

Nem elég rendszeresen edzeni, az étkezésre is oda kell figyelni /Fotó: Shutterstock

6. Ne diétázz!

A legnagyobb hibát sok hobbisportoló elköveti: csökkenti a kalóriabevitelt annak érdekében, hogy fogyjon. A szénhidrát nem az ellenséged, csak tudni kell, hogy mennyit ehetsz. Jó minőségű szénhidrátokra igenis szükséged van. Ha a test nem jut elegendő kalóriához, akkor az izomból, lebontás útján veszi el azt.

7. Tölts vissza!

Ha befejezted a nagy intenzitású edzést vagy versenyt, akkor harminc percen belül fogyassz valami fehérjét szénhidráttal keverve, így például csokis tejet. Ezzel csökkented az izomfájdalmat, a fáradtságot és segíted a regenerálódást. Ha nem szereted a tejet, akkor sovány sajtot is ehetsz, vagy szendvicset tojással és sovány hússal.

8. Egyél rendszeresen!

A sportolóknak kiegyensúlyozott étrendjük van. Ha sportolsz, akkor egyél gyümölcsöket, zöldségeket, gabonaféléket, magvakat és fehérjét is. Étkezz változatosan és rendszeresen, naponta öt-hat kis adag ételt vegyél magadhoz.

 

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Mecser Lajos havonta 1500 kilométernyi futással alapozta meg sikereit
Spárta királynője fonott kaláccsal tartotta távol magától a kutyákat
A magyar Jégember mínusz tíz fokban hegynek fel félmeztelenül fut maratonit
Egyetlen futólépés a jókedv felé
Véget ért az Eseményhorizont: Klein Dávid és Suhajda Szilárd külön folytatja

Videók

Mint egy sosem látott világ: merülés a jég alá, egyetlen mély levegővel
Sziklamászóból lett bázisugró lőtte a múlt év legmenőbb szelfijét
Az oroszok annyira kemények, hogy néha fürdőruhában síelnek Szibériában

Hegymászás

Gyorsmászás a Dhaulagirin, viszontagságok a Kazbegen és a Csomolungmán
Expedíció a Tofana di Rozes déli falának első megmászása után százhúsz évvel
Siklóernyő-balesetben szilánkosra tört Lengyel Ferenc három csigolyája

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

Vidám téli vakáció a család minden tagjának Ausztria déli tartományában
Varázslatos téli élmények Karintiában, az Alpok vonulatainak déli oldalán
Az osztrák Grand Canyon és más elképesztően szép kirándulóhelyek
Az osztrák Grand Canyon és más szépségek
Kiterjesztett szabályozás síelőknek

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.