Ricciardo: jöhet a zsíros étel!

A Forma-1-es autóversenyzők állandóan harcban állnak a kilóikkal. Az ausztrál pilóta lemondott a szénhidrátról, és a ketogén étrend szerint étkezve remekül érzi magát.

Daniel Ricciardo, a Red Bull Racing ausztrál versenyzője szeret jókat enni, szereti az olasz pizzákat gorgonzolával, a fagylaltot, különösen a csokit és a karamellát, és imádja a magyar kürtős kalácsot is, amit persze csak a futam után enged meg magának. Ricciardo több mint egy éve azonban elhagyta a szénhidrátokat és a ketogén étrend szerint eszik.

„Másfél éve követem a ketogén étrendetet, lényegében a szénhidrátokat felcseréltem zsírra. Ez segít nekem abban, hogy energikus legyek és stabilan teljesítek – mesélte Ricciardo Nathalie Pinkham, brit Formula-1-es szakíró podcastjában. – Sokan mondják, hogy a zsír rossz, de én soha nem éreztem ilyen jól magam és soha nem tudtam ennyire jól tartani a súlyomat, mint most.”

Ricciardo mesélt arról is, hogy korábban gabonapehellyel indította a napját, majd egy óra múlva éhes volt. Most bacont, avokádót és tojást reggelizik.

Azt is elismerte, hogy előfordult, amikor „bűnbe esett”.

„Ahogy közeledtünk az utolsó futamhoz, megengedtem magamnak egy palacsintát, vagy egy kávézóban sajttortát, de utána nagyon rosszul éreztem magam” – mondta Ricciardo, aki 64 kilót nyom.

Mi az a ketogén diéta?

A ketogén diéta magas zsír-és alacsony szénhidráttartalmú diéta, amelynek a lényege, hogy a szervezet a szénhidrátok megvonásával a zsírokból fedezze energiaigényét. A máj a zsírokat zsírsavakká és ketonokká bontja le. A glükóz helyett a ketonok játsszák az „energiahordozó” szerepét.

Az étrend alapvetően úgy épül fel, hogy a napi kalóriabevitel 75-80 százaléka zsírokból, 15-20 százaléka fehérjéből, és 5-10 százaléka szénhidrátból áll össze.

A sportolóknak általában azt javasolják, kicsit több fehérjét és kevesebb zsiradékot vigyenek be, hogy az izmok megfelelően tudjanak épülni.

Mi az, ami tilos?

Ha a ketogén étrendre váltunk, akkor kerülni kell a cukrot, a lisztet, a hüvelyeseket. Nem szabad rizst és tésztát sem enni és tilos alkoholt fogyasztani.

Mi az, amit szabad?

Ügyelni kell az egészséges zsírok bevitelére, amit olajos magvak, avokádó fogyasztásával érhetünk el. Fogyaszthatunk vörös és fehér húsokat, lazacot, tojást, sajtokat. Sütéshez, főzéshez olíva- és kókuszolajat ajánlanak.

 

Ezek is érdekelhetnek

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Magányosan futotta meg a nemzetközi A-szintet a száz kilométeres ob-n
Soha nem volt még akkora mezőny a Techno293 szörf-vb-n, mint Földváron
Kényelmes körtúra a Rákos-patak mentén
Szőnyi Ferenc igazi sportkalandként élte meg a kőkemény amerikai bringaversenyt
Bravúrosan visszajött a mélypontról, ismét bronzérmet szerzett Kaliforniában

Videók

Hetvenévesen úgy futotta le a száz métert, hogy leesett a nézők álla
Mint egy sosem látott világ: merülés a jég alá, egyetlen mély levegővel
A rendőrök biztos nem örülnek neki, de így is át lehet bringázni egy hídon

Hegymászás

A Mount Everest máig megoldatlan százéves rejtélye
Minden férfi szerelmes volt belé, ő viszont csak a hegyekbe: az első nő a K2-n
Varga Csaba az utolsó nyolcezresre indult, amelynek csúcsán még nem álltak magyarok

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.