Így kerüld el a vállsérüléseket

A vállsérülést szenvedő Mohamed Szalah könnyeivel küszködve ment le a pályáról, és egész Egyiptom azért szorít, hogy a Liverpool csatára felépüljön a nyári vb-re.

Bár itt a Csupasporton is azt vártuk, hogy Mohamed Szalah és Cristiano Ronaldo különcsatája döntő lehet a kijevi BL-fináléban, az élet azonban átírta a forgatókönyvet. https://www.csupasport.hu/fitnesz/igy-keszul-ronaldo-es-szalah-a-bl-dontore-2257/

Az egyiptomi csatár az első félidő közepén Sergio Ramosszal birkózott, és olyan szerencsétlenül esett, hogy nem sokkal később, a harmincadik percben sírva cserét kért. Drámai pillanat volt, ráadásul bizonyára bevillant, hogy nemcsak a meccs ért véget számára, hanem a nyári vb-szereplés is veszélybe került. Pontos diagnózis egyelőre nincs, de valószínűleg csak kisebb ficamról van szó, és játszhat az oroszországi tornán.

„Tudni kellene a pontos diagnózist, de ha csak zúzódás vagy kisebb ficam, akkor biztosan játszhat a világbajnokságon – mondta kérdésünkre dr. Mohácsi János belgyógyász, sportorvos. – Nagyon szerencsétlen mozdulat volt, igazán védekezni sem tudott, nem az a keze sérült meg, amelyikkel küzdött, hanem a másik, aztán a földön még a feje is koppant, még javítani sem nagyon tudott a helyzeten.”

A térdízülethez hasonlóan egyébként a váll is sérülékeny, összetett mozgásformájú ízület, kérdés, mit tehetünk, hogy például kondizás, futás vagy adott esetben egy baráti futball közben elkerüljük a hasonló sérüléseket?

„A legfontosabb a megfelelő bemelegítés és utána a nyújtás – folytatta dr. Mohácsi János. Ebben az esetben hacsak nem éri az ízületet nagy erőbehatás, ahogy Szalah esetében is, akkor nem lehet nagy baj. Az ízületek szempontjából fontos ugyanakkor a megfelelő folyadékpótlás is. Ha túldolgoztatjuk, képes leépíteni magát, kötötté válhat, ami kellemetlen, krónikus gyulladáshoz vezethet. Ám ez a sok folyadékkal megelőzhető.”

A muzulmán Szalah egyébként a BL-döntő kedvéért felfüggesztette a május 16. és június 14. között tartandó Ramadán idejére előírt böjtöt, ám nagy kérdés, sérülése után tartja-e a szigorú előírásokat, vagyis napkeltétől napnyugtáig nem lehet enni, inni, dohányozni, bár élsportolóknál utóbbi meglehetősen ritka. A minél gyorsabb felépüléséhez mindenképpen fontos lenne a megfelelő táplálkozás.

 

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Kutyás futással kapcsolódik ki az olimpiai ezüstérmes vívó
Sok résztvevő, nagyszerű hangulat, erős mezőny – szombaton jön a 12 órás ob!
A mesterséges intelligencia is fontos szerepet kap az idei Vivicittán
Újabb ismeretlen távra készül, kíváncsi, hogy milyen teljesítményt nyújt
Super Mariót és gondolát is rajzolt már a profi japán GPS-futó

Videók

A rendőrök biztos nem örülnek neki, de így is át lehet bringázni egy hídon
Ha a vadvízi kajakozásnak vannak fokozatai, akkor ez a legerősebb
Mikor méterek döntenek életről és halálról: több mint százzal siklott át két épület között

Hegymászás

Varga Csaba az utolsó nyolcezresre indult, amelynek csúcsán még nem álltak magyarok
A Mount Everest első nagy tragédiája, amelyből semmit sem tanultunk
Amikor még a kaland volt a lényeg: egy könyv, ami közelebb hozza a hegymászást

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.