Íme, 4 gyakorlat: a nőknek is fontos tesztrészük a válluk, figyeljünk oda rá

Nyakunkon a tavasz, kettőt pislogunk és máris előkerülnek a szekrények mélyéről a rövidujjú pólók, kisruhák. Még nem késő elkezdeni az életmódváltást, és a hölgyeknek is érdemes odafigyelniük a vállizmukra. Nagy Bernadett személyi edző elmondja, miért.

A vállak erősítése nemcsak esztétikailag teszi vonzóvá a testet, hanem segít megelőzni a sérüléseket és javítja a testtartást is. Sok nő úgy gondolja, felesleges az időt fecsérelni vállizmainak formázására, a férfiak úgyis a popsira, combokra, esetleg karokra figyelnek, csakhogy a vállizmok megmunkálása nélkül aligha lesz egyensúlyban a testünk, és a vállak edzése igenis fontos része egy nő edzéstervének.

Nagy Bernadett személyi tanácsadó segít, milyen gyakorlatokkal érdemes kezdeni, hogyan tudják a hölgyek is hatékonyan átmozgatni vállizmaikat. Az alábbi gyakorlatok segítségével néhány hét alatt szép formát kaphat a testrész.

Vállgyakorlatok hölgyek számára:

1. Térdeljünk le egy súlyzóval a kezünkben, majd emeljük fel a vállunkat előre, és engedjük vissza lassan. Ismételjük hármas sorozatban 12-15 ismétléssel. Fontos, hogy ne kapkodjuk el a mozdulatsort, lassú tempóban engedjük vissza a súlyt, eleinte gyakorolhatunk egészen minimális súllyal is, akár egy-két kilogramos kézisúllyal.

2. Álljunk egyenesen, majd emeljük fel a karunkat oldalt a váll magasságáig és engedjük vissza lassan. Ismételd meg háromszor sorozatban 12-15 ismétléssel. A gyakorlat közben figyeljünk arra, hogy ne görnyedjünk be, testtartásunk egyenes legyen. Akkor csináljuk jól a mozdulatot, ha érezzük, hogy a vállizmaink megfeszülnek és dolgoznak.

3. Álljunk egyenesen, majd emeljük fel a karunkat előre a váll magasságáig és onnan engedjük vissza. Ismételd meg háromszor sorozatban 12-15 ismétléssel. Itt is fontos, hogy a mozdulatsor lassú legyen, ne váljon kapkodóvá, csapkodóvá. Ha túl gyorsan végezzük, a csípőnk, derekunk is megrándulhat a rosszul elvégzett gyakorlattól.

4. Álljunk egyenesen, emeljük fel a karunkat felfelé, majd oldalt fel a váll magasságáig, és engedjük vissza lassan. Ismételd meg háromszor sorozatban 12-15 ismétléssel. Kezdőknek ezt a gyakorlatot el lehet engedni a váll edzése végén, elég ha csupán az első három feladatot elvégezzük, és csupán néhány hetes ráhangolódást követően vesszük ezt is bele az edzéstervbe.

Fontos: a váll edzése során figyeljünk a megfelelő technikára és semmiképpen se terheljük túl a vállizmunkat. Kezdetben használjunk könnyebb súlyokat és fokozatosan növeljük a terhelést. Ne felejtsük el a bemelegítést és a nyújtást sem, hogy megelőzzük a sérüléseket. Ha heti egyszer elvégezzük a fenti gyakorlatsort, a nyárra sokkal formásabb vállizommal fekhetünk ki a strandon a partra.

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Kutyás futással kapcsolódik ki az olimpiai ezüstérmes vívó
Sok résztvevő, nagyszerű hangulat, erős mezőny – szombaton jön a 12 órás ob!
A mesterséges intelligencia is fontos szerepet kap az idei Vivicittán
Újabb ismeretlen távra készül, kíváncsi, hogy milyen teljesítményt nyújt
Super Mariót és gondolát is rajzolt már a profi japán GPS-futó

Videók

A rendőrök biztos nem örülnek neki, de így is át lehet bringázni egy hídon
Ha a vadvízi kajakozásnak vannak fokozatai, akkor ez a legerősebb
Mikor méterek döntenek életről és halálról: több mint százzal siklott át két épület között

Hegymászás

Varga Csaba az utolsó nyolcezresre indult, amelynek csúcsán még nem álltak magyarok
A Mount Everest első nagy tragédiája, amelyből semmit sem tanultunk
Amikor még a kaland volt a lényeg: egy könyv, ami közelebb hozza a hegymászást

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.