BLOGRA FUTOTTUNK A csacsogás, mint edzésmódszer

Néhány nap vagy hét és a futók zöme az edzőtermek irányába fordul, blogszörfösünk már javában végzi a TRX-edzéseket, és rájött arra, hogy egy-egy tréninghez a traccsparti is hozzátartozik.

Nem vagyok valami nagy közösségi ember, csak a megszokott közegemben jutok el odáig, hogy beszélgessek, poénkodjak, és jót nevetgéljek a többiekkel együtt. Koromnál fogva nem is érzek semmilyen kényszert, hogy bármikor bárkivel jó fej legyek, ehhez nekem idő kell. Ráadásul viszonylag kockafejű is vagyok, nehezen engedek, így például, ha elmegyek TRX-edzésre, akkor az nekem azt jelenti, hogy jó alaposan megdolgoztatom a testem, és ebben ne is akadályozzon senki.

Évekkel ezelőtt jókora önuralomra volt szükségem, hogy az állandóan kotyogó, az edzésen alibizőknek ne szóljak be, hogy az enyémet ne rontsák el.

Mostanra eljutottunk odáig, hogy már-már hiányoznak a csacsogások, szerencsére a poénkodás megy folyamatosan. Mivel viszonylag állandó társaság jött össze, évek óta ismerjük egymást, minden óra elején beszélgetünk, kivel mi a helyzet, munkahelyen, magánéletben, ha valakivel probléma van, próbálunk segíteni. Az ott lévők sokféle szakmát képviselnek, van orvos, könyvelő, kozmetikus, fodrász… Így akinek segítségre, tanácsra van szüksége, óra előtt, vagy után meg tudja beszélni a másikkal.

Olyan jó kis közösség jött össze, hogy már hiányoznak, ha nem tudok menni valamiért – ehhez persze fontos a jó edző is, aki gardírozza a kis társaságot, és gondoskodik arról, hogy a nagy csevegők is az első kör után elhallgassanak, mert kezdenek fáradni.

Ráadásul, mivel nagyjából egy időben kezdtük az edzésre járást, látjuk mindenkin a változást. Mostanra a masszívabb testalkatúak is vékonyodtak (magamra is értem ezt a finom meghatározást), elkezdtünk izmosodni, és ez remek érzés, hogy van értelme a befektetett munkának. Egy szó mint száz, imádom ezeket a kis közösségi edzéseket, amikor pedig magányos sportolásra vágyom, arra ott van nekem a futás!

JANOSFUT.WORDPRESS.COM
János bejegyzésében a rövid történeti kitekintő után a jubileumi, tizedik alkalommal „elkövetett” Kékes-csúcsfutásáról írt beszámolót. A tavalyi idejét nem sikerült felülmúlni, viszont a pulzusgörbéje tíz év viszonylatában most lett a legjobb!

BARATRUNNING.COM
Viszonylag rövid beszámolót olvashatunk a balatoni Generali Run félmaratoni távjáról. A pulzustartományok betartása volt a cél, de ez nem mindig jön össze, főleg egy versenyen.

Ettől függetlenül jó volt a futás, és idővel a pulzuskontroll is hatékonyabb lehet!

FUTNIMENTEM.HU
Evetovics-Balla Hajnalka ultrafutó, futóedző tanácsait olvashatjuk a téli futás közbeni hidratálásról. Őszintén szólva, én a téli futások során ritkán kortyolok, mert gyorsan kihűl a szilikonos kulacsban a víz, de megfogadom a tanácsát, ezentúl jobban figyelek erre, legyen bármilyen hideg!

21097KK.WORDPRESS.COM
Koffein kapitány gyűri a térdsérülése utáni rehabilitációs foglalkozásokat, közben egészen új szakkifejezéseket, és eszközöket ismert meg a manézsban, ahogy ő hívja a tornatermet. Ráadásul bármennyire is ritkán fordult ez elő korábban, most sokszor nézegetnie is kell magát a tükörben! A türelemmel kapcsolatban pedig mostanában nem a népszerű mondás (a türelem rózsát terem) jut eszébe.

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

A hétköznapi élethez is kell a jó erőnlét

KREMLICZA LEVENTE

A legtöbb ember edz, hogy sportos alakja legyen, vagy le tudjon futni bizonyos távokat, nagyobb súlyt tudjon emelni, de vannak, akiknek a jó erőnlét szó szerint létszükséglet. Egy átlagos ember számára is lehetnek ilyen helyzetek, akár egy túra vagy nyaralás alkalmával is. Ilyenkor dől el, hogy egy edzésrendszer komplexen fejleszt-e vagy sem. Ha nem magas szinten akarunk űzni valamilyen sportágat, nem nagy versenycélokért edzünk, akkor jó módszer, hogy amit csinálunk, használható, általánosan jó erőnlétet adjon. Ez azt jelenti, hogy nemcsak állóképességet vagy abszolút erőt fejleszt, hanem mindent. Az életben – mondjuk, veszélyhelyzetben – éppúgy fontos a robbanékonyság, mint a kitartás vagy a gyors futás. Tudni kell cipelni, emelni, ugrani, futni és sok mást is. Szerencsére rengeteg ilyen mozgásforma van, a cross trainingek, vegyes funkcionális edzések, combat trainingek, hátizsákos edzés mind-mind alkalmas az erőnlét és állóképesség javítására, fokozására. Két edzésfajtából is összeállíthatunk magunknak olyan rendszert, ami ezt megadja, a kettlebell és a futás együtt kifejezetten jó tud lenni, vagy a teljesítménytúrázás súlyzós edzéssel kiegészítve. A lehetőségek száma végtelen, a lényeg, hogy a teljes testünket, erőnlétünket tegyük erősebbé, jobbá.

 

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Angyalbőrbe bújik Haile Gebrselassie olimpiai bajnok hosszútávfutó
Video-összeállítás kilenc félelmetes és veszélyes sípályáról
Keresztszalag-szakadása után hamarosan ismét futhat a csinos táncművész
Heti aktuális: három-négy órás téli kajakozás a Hévíz-patakon
27 ezer kilométert tett meg 429 nap alatt a német Jonas Deichmann

Videók

Életveszélyes trükkök során győzte le a félelmét a falakon tekerő BMX-es
Erdőben is lehet síléccel száguldozni, de senki se csinálja utána
Mint a rajzfilmekben: lufikkal az égig

Hegymászás

Siklóernyő-balesetben szilánkosra tört Lengyel Ferenc három csigolyája
A sziklát érteni kell, a mászás művészet
Eltűnt három francia a Himalájában

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

Az osztrák Grand Canyon és más szépségek
Kiterjesztett szabályozás síelőknek
Kizárólag negatív teszttel lehet síelni
Játszótérnek 28 méteres jégmászótorony
Megtelnek a parkok asztaliteniszezőkkel

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.