BLOGRA FUTOTTUNK A tavaszi jegesedés veszélye

Hol hideg, hol meleg, hol eső, hol hó – az utóbbi hetekben még vissza-visszakacsintott ránk a tél, nem csoda, hogy blogszörfösünk megnézte, egyik kedvenc tavánál áll-e még a figyelmeztető tábla a jegesedés veszélyéről...

Az utóbbi időszakban jó néhány nap telt el futás nélkül. Az elején nem is bántam, de a vége felé már nagyon hiányzott a mozgás. A kihagyás miatt úgy döntöttem, a következő kocogásaim kikapcsolódós örömfutások lesznek, semmi tempózás. Az idő parádés volt hozzá, nagyon szeretem a reggeli hét-nyolc fokot kék éggel és napsütéssel.

Egyik alkalommal meglátogattam a gyönyörű templomunkat – a kertjében egy-két percet szoktam pihenni, miközben csodálom az épületet –, aztán a lovardákat is, máskor a tavat, a hegyet.

Lehet, hogy gyorsító edzésekre gyakorlatilag nincs lehetőség a környékünkön, de nagyon szép helyeken tudok futni, és ezért még utaznom sem kell. Mindenesetre a célomat elértem, nagyon kellemes futásokat sikerült összehozni. A tónál a kedvenc táblámat is megnéztem, amelyik felhívja a figyelmet a befagyott tó veszélyeire. Szerencsére egész évben kint van, így egy hirtelen bekövetkező fagy a nyár közepén is megóvja a figyelmetlen látogatókat, nehogy sérülés legyen a vége 🙂

Nagyszerűen feltöltődtem a lazább túrakocogásoktól, jöhet újra a feszesebb edzésmunka, természetesen kiegészítve hasonló örömfutásokkal!

FUTAZAS.HU

Balca sajnos külföldi versenyrészvételről mostanában érthető módon nem tud beszámolni, és azt sem lehet tudni, mikor kerülhet erre sor, így a legújabb futóóráját tesztelte, hogy egész pontosan mit bír.

ULTRAKELEK.WEBNODE.HU

A hosszútávfutó Hernádi László mindig gyönyörű helyeken fut, versenyek híján ezúttal 110 kilométeres útvonalat nézett ki, amelyhez 1710 méteres szintemelkedés párosult.

Tihanyból indultak és Pannonhalmáig futottak, a nettó idő 13:23 óra lett – a csodaszép útvonalon természetesen fotók is készültek!

GYEREFUTNI.COM

Krátky Egon atlétikai edző a frissítéssel kapcsolatban készített összefoglalót. A rendszeresen futók nagyjából képben vannak a témát illetően, azonban akadnak további hasznos információk, így például annak kiszámítása, mennyi a folyadékvesztésünk egy-egy edzés alatt!

PAPER WINGS (Facebook)

A szerző most nem a futóedzéséről írt beszámolót, hanem egy nagyszerű túráról, amelyről remek fotók is készültek. A túra útvonala a Bányászkör instant túrák egyik köre volt, tizenöt kilométeres távval, 378 méteres szintemelkedéssel!

BARATRUNNING.COM

S ha már az előző bejegyzés túrázásról szólt, itt van a másik összefoglaló az előnyeiről: a lényeg ennél a mozgástípusnál is a rendszeresség!

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

Tessék kicsit segíteni a szervezetnek!

KREMLICZA LEVENTE

A hűvösebb időben sokan nem visznek magukkal folyadékot a rövidebb futásokra, bár ilyenkor is érdemes frissíteni, sőt a tavaszi meleg megérkezésével ez még fontosabbá válik. A hideghez szokott testünk ilyenkor több izzadságot termel, különösen akkor, ha megszokásból túlöltözünk, és ezáltal több vizet és elektrolitot veszítünk, mint a téli edzéseken. Ez a többletveszteség a teljesítményt is negatívan befolyásolja, ráadásul a tavaszi fáradtság, a gyakori vitaminhiány ráerősít erre, így sokan érzik erőtlennek magukat futás közben, az edzések nehezebben mennek.
Viszonylag egyszerűen tehetünk ez ellen: a hétköznapokon érdemes több friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani, a D- és C-vitamint külön pótolni, illetve edzés közben megfelelően frissíteni. Legjobb, ha nemcsak vizet iszunk, hanem ásványi sóval, szénhidrátot tartalmazó izotóniás, hipotóniás itallal segítünk a szervezetünknek, hogy az elektrolit-háztartásunk és az energiapótlásunk is rendben legyen.

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.