Laza tekerés a Velencei-tónál

A Velencei-tavat gyakorlatilag bárki körbe tudja tekerni biciklivel, a 30 kilométernyi távolság tökéletes egy laza kerekezésre. Személyes élményeink alapján összegyűjtöttük, melyek az út legjobb és legkevésbé jó szakaszai.

A HÁROM LEGJOBB SZAKASZ

A Velencei-tó: igen, az egész tó körüli út, hiszen alig van szintkülönbség, szinte végig kiépített kerékpárúton haladhatunk, ráadásul 30 kilométeres távot még érdemi felkészülés nélkül is teljesíteni lehet. Főleg, hogy az sem baj, ha megállókkal, strandolással egész naposra nyújtjuk a túrát.

Sukoró: amikor elhagyjuk Velencét és a Katonai Emlékpark felé tekerünk, egy árnyas, békés erdei úton haladhatunk kilométereken keresztül, ami tökéletes nyugalmat és kikapcsolódást nyújt.

Gárdony és környéke: noha ezen a részen néhol nincs speciális kerékpárút, Gárdonyban és Agárdon csendes mellékutcákon tekerhetünk, akár a tóparton is, s ha kedvünk tartja, bármikor megállhatunk egy fagyira, vagy ehetünk egy finom lángost, hogy pótoljuk az elégetett kalóriákat.

+1 Szúnyogsziget: a Katonai Emlékpark után tehetünk egy kisebb kitérőt: Pákozd előtt érdemes elgurulni a Szúnyogsziget felé (az egész 4 km), ahol egyrészt csodálatos látvány fogad minket a tóparton, másrészt a csárda a környék egyik legjobb étterme.

A HÁROM LEGKEVÉSBÉ JÓ SZAKASZ

A KEMP előtti emelkedő: ha Velencéről indulunk, és az óramutató járásával ellentétesen haladunk – ez az elfogadottabb tókerülési útvonal –, a pákozdi Katonai Emlékpark előtt egy kisebb emelkedő nehezíti utunkat. Itt még a nyeregből is ki kell állni, viszont remek érzés, amikor felérünk a dombtetőre.

Pákozd–Dinnyés: a tó északnyugati sarkánál, Pákozd után, Dinnyés felé indulva egy három kilométeres szakaszt az úttesten haladva kell teljesítenünk. Még ha nem is kell nagy forgalmú útra gondolni, nagyobb figyelemre van szükség. Nem is ez a legszebb rész – jobb túl lenni rajta, és elérni a délnyugati csücsöknél lévő kilátóhoz. (Itt még meg kell birkóznunk egy kissé szeles 3 kilométerrel, de aztán újra önfeledten tekerhetünk.)

Velence: itt kezdődik (a Drótszamár kemping és környéke) és itt ér véget (Velence Korzó) az út. Listánkra azért vettük fel, mert talán itt a legnagyobb a gyalogosforgalom; a strand közvetlen közelében haladunk, így errefelé figyelni kell az emberek mellett a négylábúakra is (viszont az út teljesen sík és kiépített).

+1 Bence-hegy: természetesen lehet érdemben is nehezíteni a túrán, ehhez a Bence-hegyet kell megmásznunk – ez már tényleg emelkedőnek számít! A Nadapnál lévő, kevesebb mint tíz kilométeres kitérő felfelé vezető része meredek és fárasztó, viszont ha felküzdjük magunkat, a Bence-hegyen épített kilátóból az egész tavat belátjuk.

Az érettségi miatt kihagyja az Eb-t, de a világbajnokságon nagy céljai vannak
Videók segítségül a Kinizsi Százas teljesítéséhez
Dilemmázik, melyiket erőltesse: az aszfalt az elsődleges, de terepen eredményesebb
Sportfesztiválok jönnek a diáksportban
A kínai nagy faltól az Antarktiszig: versenyek, élmények hét kontinensen