Spinningtippek: hogyan fogyhatunk?

Boldogságbombát jelentő mozgásforma, amelyet a zord időjárástól függetlenül is lehet űzni, erősíti a szív- és érrendszert, ráadásul intenzíven fogyaszt – napjaink kedvelt edzésformáinak egyike a spinning. Megmutatjuk, miért.

Néhány éve még újdonságnak számított a spinning, azaz a zenére kerékpározás, amely során edző vezetésével ritmus- és intenzitásváltásokon alapuló gyakorlatokat lehet végezni, ma viszont nincs olyan fitneszterem, ahol ne lennének rendszeresen spinningórák. A szobabiciklin történő speciális mozgás erősíti a szervezetet, jól szolgálja az alakformálást, és rengeteget lehet fogyni vele. Íme hét tipp, miért érdemes spinningelni!

Kímélő mozgásforma
Hazánkban magas a szív- és érrendszeri betegségben szenvedők száma, vezető halálozási oknak is számít a betegségtípus. A spinninggel garantáltan teszünk azért, hogy csökkentsük az ilyen problémák kialakulásának esélyét, hiszen az edzésforma erősebbé és ellenállóbbá teszi a szívet. A spinning remek kardioedzés, javul általa a vérkeringés, és nő a tüdőkapacitás.

Ízületkímélő
Térdműtétek után gyakran ajánlják a szobakerékpározást, majd idővel a spinningelést is, hiszen a térd ízületeit és szalagjait kímélve segíti erősíteni.

Sokkal kevésbé terhelődik a térd, mint például futáskor, igaz, figyelni kell testünk visszajelzéseire – ha fájdalmat érzünk, érdemes az edzővel vagy orvossal egyeztetni.

Időjáráshoz nincs kötve
A rosszabb, hidegebb, csapadékosabb időjárás közeledtével vagy beálltával hajlamosabbak vagyunk nemet mondani a szabadtéri mozgásra, így az edzésre. A spinning azonban tökéletes megoldás, hiszen teremben tekernek az emberek, a foglalkozás nincs kitéve az időjárás viszontagságainak.

Szénhidrátgyilkos
A fogyni vágyók fülének a legszebben csengő mondat, hogy rövid idő alatt is látványos súlyvesztést lehet elérni a spinninggel. A testtömegtől, intenzitástól és az edzés időtartamától függően egy-egy foglalkozáson akár 700–800 kalóriát is el lehet égetni, ami nagyon jónak számít. A jelentős kalóriaégetés annak köszönhető, hogy a spinning egyszerre dolgoztatja meg az izomzatot, illetve a tüdőt. Nemcsak a kilók szaladnak le, szépen formálódik az alak is, feszesebbek lesznek az alsó végtagok, a comb, a lábszár, illetve a fenék.

Feszültséglevezető
Eddig elsősorban a spinnig fiziológiai, egészségügyi előnyeit vettük sorra, de nem szabad megfeledkezni a mentális hatásáról sem. Egyrészt feszültséglevezető, hiszen akármilyen problémával is szálltunk fel a kerékpárra, majdnem egy óra intenzív tekeréssel könnyen leküzdhető a stressz, másrészt az elvégzett edzés önbizalmat is ad, amely kivetíthető az élet minden területére.

Jó hangulatot ad
Minden mozgásfajta jelentős mennyiségű endorfint, úgynevezett „boldogsághormont” szabadít fel a szervezetben, a spinningnek viszont egyébként is különleges a hangulata, hiszen edző-oktató irányításával zenére végezzük a gyakorlatokat. Senkinek sem kell feszélyeznie magát, hogy máshoz képest hogyan megy neki a tekerés.

Percről percre haladva már mindenki csak magára figyel, és izzadságban tocsogva kvázi a túlélésért küzd, a hajtós foglalkozás teljesítése pedig közösségben megélt sikerélmény, egyúttal önmagunk legyőzése.

Csak kemény talppal!
A spinning intenzív mozgással járó edzésforma, így mindig sok folyadék legyen nálunk, lehetőleg tiszta víz, és a törülközőt se felejtsük otthon. Kerüljük a puha talpú cipők használatát, mivel a lábra nehezedik a testsúly – ha a lábbelinek nem megfelelően kemény a talpa, nem tart eléggé, emiatt fájdalom alakulhat ki. Ma már a legtöbb helyen kapható kimondottan kerékpáros-spinninges cipő is.

(Megjelent a Nemzeti Sport Csupasport mellékletében 2019 januárjában.)

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.