Regenerálódás sörrel

Osztrák sportorvosok vizsgálták, megfelelő lehet-e edzés után árpa- vagy malátakészítménnyel felfrissülni, s bár a vélemények ellentmondásosak, egy korsó nem árthat szervezetünknek.

Sokan sörrel jutalmazzák magukat a kimerítő sportolás után, mondván, megérdemlik, ráadásul segíti a regenerálódást. Egy jéghideg sör valóban frissítő hatású, és abban sincs semmi kivetnivaló, hogy valaki így díjazza saját erőfeszítéseit. Ez egyéni döntés kérdése. Az osztrák Der Standard című lap azonban rámutatott, az alkoholos sör cseppet sem használ a regenerálódásnak.

 

Edzés után egy üveg sör is segítheti a regenerálódást.

 

Mégsem elvetendő ötlet testmozgás után söröskorsó után nyúlni. Elegendő, ha megnézzük az összetevők listáját (árpa, komló és víz – a kukoricadarát kerüljük…), s máris kiderül, a sör tartalmazza a sportolóknak elengedhetetlen szénhidrátot és vitaminokat. Ellene szól a kevés ásványi anyag, márpedig izzadáskor elsősorban ezekből veszítünk. Fehérjetartalma sem eget rengető, pedig ez szükséges az izmok regenerálódásához.

A szabadidő-sportolók jelentős részének azonban nem okoz gondot a „raktárak” feltöltése.

„Sokan vannak, akik edzés után a kelleténél is több »üzemanyagot« vesznek magukhoz” – mondja Wolfgang Schobersberger, tiroli sportorvos. Ez elsősorban azokra igaz, akik szeretnének néhány felesleges kilótól megszabadulni. Ne felejtsük el, egy korsó sör több mint 200 kalóriát tartalmaz, ennek ledolgozásához mintegy húsz percet kell sportolni.

 

 

Az alkoholmentes sör nem rossz ötlet, a müncheni egyetem sportorvosai ugyanis évekkel ezelőtt igazolták, az alkoholmentes búzasör csakugyan kedvező hatású a sportolók szervezetére. Ellenállóbbak a betegségekkel – például a megfázással – szemben. Ugyanakkor valamennyi szakértő aláhúzta, az ásványvíznél nem találni jobb megoldást.

 

Lássuk, mi szól az alkoholtartalmú sör ellen:

  • az alkoholnak vízelvonó és -hajtó hatása van, nem szerencsés tehát sokat fogyasztani belőle, amikor éppen arra lenne szükségünk, hogy folyadékot vigyünk be szervezetünkbe

 

  • sokan nem állnak meg egy sörnél, ha például valaki vedelni kezd edzés után, jelentős károkat okozhat szervezetének

 

  • a túlzott alkoholfogyasztástól rosszabbul alszunk, gyengül az immunrendszerünk, s izomzatunk nehezebben kap új erőre

 

  • ha beüt a baj, másnaposan laza edzést végezzünk, mert téves a gondolat, hogy megterhelő testmozgással elűzhető a macskajaj, szervezetünk ugyanis nem bontja le gyorsabban az alkoholt

 

Zárásképpen ismét egy városi legenda, amely arról szól, sokan alkoholfogyasztás után teljesítettek csúcsformában. Nos, lehet, hogy ők így érezték, ám az eredmények (ha voltak ilyenek…) nyilvánvalóan mást mutattak. Alkoholos befolyásoltság alatt ugyanis csökken az összpontosítás, romlanak a koordinációs készségek.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.