Edzés szakemberekkel, de ingyen!

Szeptember 11-től ismét profi edzők segítségével lehet sportolni több fővárosi szabadtéri fitneszparkban. A Budapest 2019 Európa Sportfővárosa évad részeként megvalósuló ingyenes programsorozatban a Testnevelési Egyetem szakoktatóinak közreműködésével bárki elkezdheti a sportolást biztonságos, ellenőrzött körülmények között.

A nagy sikerű tavaszi, saját testsúlyos edzések kipróbálását előtérbe helyező programsorozat után az ősszel újra a szabadtéri fitneszparkokban található, ingyenesen használható sporteszközökre és azok szakszerű használatára fókuszáló rendezvényeken vehetnek részt a budapestiek. Szeptember 11-én a Budapest 2019 Európa Sportfővárosa program szervezői tapasztalt személyi edzők segítségével indítanak életmódváltó programot hét helyszínen, amelyeken a két sportszakember mellett egy dietetikus is segíti az érdeklődőket, hogy felkészülten és tudatosan vágjanak neki az őszi edzéseknek.

„Szerencsére egyre több helyen elérhetők ezek az ingyenes sporteszközök, amelyeket tényleg bárki, különösebb sportelőélet nélkül használhat. Viszont ha valaki teljesen kezdő, még ezek a klasszikus mozgáspályát követő gépek is frusztrációt, esetleg sérülést okozhatnak. Bár mindenhol kis ábra mutatja, hogyan kell használni az eszközt, jó, ha először szakember tanácsát kérjük ki” – mondta Katus Tamás aerobik-világbajnok, szakoktató, egyetemi adjunktus.

 

 

Minden kezdőnél alapszabály, hogy ne essen túlzásba, legfőbb elv a fokozatosság. Először heti 3-4 alkalommal 15-20 percnél ne használják többet. Az eredmény már ennyi mozgástól is látványos, mivel az izom addig nem ismert terhelést kap, amelynek hatására azonnal épülni kezd.

„Mindezek előtt nagyon fontos az orvosi konzultáció és az edzettségi szint ismerete – hívja fel a figyelmet Tánczos Zoltán személyi edző, a Testnevelési Egyetem rekreáció tanszékének egyetemi tanársegédje, aki kollégájával és csapatával együtt várja a sportolás iránt érdeklő fővárosiakat szeptember 11-től, három héten keresztül minden szerdán és szombaton, összesen hét alkalommal. – Fel kell mérni pontosan, hogy szervezetünk, testünk állapota mit enged meg. Következő lépés a bemelegítés, amely minden mozgás előtt kötelező – ez lehet rövid gimnasztika, esetleg könnyed kocogás. Ha mindez megvan, kezdőként legfeljebb kettő-négy gépet használjunk, akár nyolc-tíz körben is, de csak úgy, hogy kellemesen megerőltető legyen, semmiképpen végkimerülésig. Fontos, hogy a gépeket helyesen használjuk.”

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.