Ryan Lochte szégyellte, hogy meghízott

Napi nyolcezer kalóriáról négyezerre csökkentette étrendjét a hatszoros olimpiai bajnok úszó, aki nyáron elszörnyedt, amikor meglátta a fotókat magáról, s eldöntötte, ideje változtatni.

Ryan Lochte az egyik legsikeresebb és legnépszerűbb úszó volt az Egyesült Államokban a 2016-os riói olimpiáig. A három évvel ezelőtti ötkarikás játékokon azonban hatalmas botrányt kavart, hogy hamis vádakkal illetett három rendőrt. Két évvel később pedig doppingvétség, intravénás infúzió használata miatt tiltották el. Az úszó mélyrepülése ekkor kezdődött igazán, depresszióba esett, étkezési szokásai is felborultak, és hízni kezdett.

„Gyorséttermekbe jártam, sokat ettem. Korábban is éltem gyorséttermi koszton, de mivel rengeteget edzettem, nem látszott meg. Most viszont, amint megettem egy hamburgert vagy csokis cupcake-et, egyből láttam a nyomát a hasamon – jelentette ki Lochte, aki az augusztusi amerikai bajnokságra csaknem 100 kilósan tért vissza.

– Miután megláttam a versenyen készült képeket magamról, elszégyelltem magam. Undorodtam, és azon járt az eszem, hogyan hagyhattam, hogy idáig jussak.”

Azonnal változtatott az étrendjén, míg korábban 8-10 ezer kalóriát evett naponta, most 4000 kalóriás étrenden él. Reggel 6.40-kor már a kutyáját sétáltatja, majd egy fehérjeturmix elfogyasztása után 8-10 óráig úszik az uszodában. Edzés után egy bőségesebb, maximum 800-1000 kalóriát tartalmazó reggelit fogyaszt el, amely tojásból, kolbászból, palacsintából áll. Fél 11-kor már a konditeremben emelgeti a súlyokat egy órán keresztül, majd délben ebédel, a délutánt pedig feleségével és gyerekeivel tölti. Délután ötkor ismét a medencében van, kétórás úszóedzésen vesz részt, este hétkor pedig ismét megiszik egy fehérjeturmixot, vacsorára pedig lazacot vagy másfajta halat, illetve zöldséget fogyaszt. Az életmódváltás a testén is látszik, augusztus óta tíz kilót fogyott.

„Amikor fiatalabb voltam, magától értetődőnek tekintettem, hogy este elmenjek bulizni, majd másnap, mintha mi sem történt volna, képes voltam edzeni. Most már sokkal jobban figyelek, hogy pihenjek, másrészt apaként is vannak kötelességeim” – mondta az úszó, akinek célja, hogy részt vegyen a jövő évi tokiói olimpián.

Lochte célja, hogy ott legyen a 2020-as tokiói olimpián /Fotó: AFP

Az érettségi miatt kihagyja az Eb-t, de a világbajnokságon nagy céljai vannak
Videók segítségül a Kinizsi Százas teljesítéséhez
Dilemmázik, melyiket erőltesse: az aszfalt az elsődleges, de terepen eredményesebb
Sportfesztiválok jönnek a diáksportban
A kínai nagy faltól az Antarktiszig: versenyek, élmények hét kontinensen