Testmozgással a koronavírus ellen

Tévhit, hogy a koronavírus-járvány idején a szobafogság a legjobb módszer a megelőzésre. Akár otthon, akár a szabadban, de ne hanyagoljuk a testmozgást, mert erősíti az immunrendszert.

Magyarországon is egyre jobban terjed a koronavírus, emiatt – többek között – zárt kapuk mögött rendeznek meg számos sporteseményt, illetve többet elhalasztanak. A magyar kormány rendelkezése ugyanúgy vonatkozik a szabadidősport-rendezvényekre is, ám ez nem azt jelenti, hogy fel kellene hagynunk a testmozgással, mivel a sportolás rendkívül fontos szerepet játszik immunrendszerünk megerősítésében.

Cseppet sem a véletlen műve tehát, hogy a járványügyi szakemberek a rendszeres és alapos kézmosás hangsúlyozása mellett arra is figyelmeztetnek, hogy járványok idején fokozzuk testünk ellenálló-képességét. Nézzük, hol és miképpen mozoghatunk biztonságban!

 

Fitnesz, workout

Amint arról korábban írtunk, a hazai fitnesztermekben nem tapasztalható visszaesés a vendégforgalomban. Ahogyan azt a népszerű brit napilap, az Independent is megírta, koronavírus-járvány idején is látogathatjuk az edzőtermeket, és ha néhány fontos teendőre figyelünk, nem érhet bennünket baj.

 

  • Az eszközök használata előtt és után is alaposan fertőtlenítsük kezünket és a gépek markolatait!
  • Ne használjuk mások törülközőjét!
  • Ha van szauna az edzőteremben, ne vegyük igénybe!
  • Ne érintkezzünk másokkal! Ha a személyi edző a kezét nyújtja segítésképpen, ne fogadjuk el!
  • Tartsuk az egyméteres távolságot a többiektől!

 

Ha úgy döntünk, egyelőre kerülni szeretnénk a fitnesztermeket, otthon is legalább annyira élvezetessé tehetjük a testmozgást. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk néhány eszközt és lehetőséget, amelyek segítségével edzőteremmé varázsolhatjuk otthonunkat. Bár kint egyre jobb az idő, legyen újra barátunk a szobabicikli, de ha van otthon görgős kerékpárunk, egy-két kitűnő applikáció segítségével még a közösségi sportolás élményétől sem kell megfosztanunk magunkat.

Ne feledkezzünk meg a YouTube-ról vagy a fitneszalkalmazásokról (Fitbit, Peloton) sem – a lehetőségek tárháza végtelen, bátran éljünk vele!

Persze nem kell szobafogságban sportolnunk, az erkélyen, teraszon, kertben és ha mindenképpen emberi környezetre vágyunk, a parkban is erősíthetünk – a szabad ég alatt még egészségesebb is, mint a szobában.

Ha pedig a street workoutot választjuk, figyeljünk, hogy kezünket eszközhasználat előtt és után is fertőtlenítsük!

 

Jóga

Elővigyázatosság tekintetében a jógastúdiókra is hasonló előírások vonatkoznak, mint az edzőtermekre. Ha a stúdiót választjuk, ügyeljünk, hogy csakis saját jógaszőnyegünket használjuk, és lehetőleg egy méterre üljünk a többiektől.

Szerencsére számos helyen jógázhatunk, és ha valaki saját otthonát választja helyszínül, érdemes kipróbálnia egy online tanfolyamot vagy egy alkalmazást. A Pocket Yoga potom 900 forintba kerül, és olyan, mintha egy személyi edzőt hordozgatnánk a zsebünkben.

 

 

Más mozgásformák

Természetesen ne feledkezzünk meg a három klasszikusról, a kerékpározásról, a futásról és az úszásról, mert megbetegedés szempontjából ezek a tevékenységek semmilyen kockázatot sem jelentenek. Még az úszás sem, jóllehet a népszerű amerikai napilap, a USA Today figyelmeztet, hogy az uszodában is elkaphatjuk a fertőzést, ha nem fertőtlenítjük kezünket, vagy ha valaki ránk köhög vagy ránk tüsszög. A klóros víz azonban megöli a vírusokat, ráadásul a vírus nem terjed a vízben, így a medencében biztos, hogy nem kell félnünk.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.