Túróczi Réka is szárazföldi úszóedzésen

Az uszodák továbbra is zárva tartanak, de nem maradunk edzésprogram nélkül! Az úgynevezett dryland workout-kihívás ugyanis víz nélkül is remek móka, amelyre az Ironmom a legjobb példa.

Futótűzként tejed a fitnesz- és erősítőprogramokat kínáló Instagram-oldalakon a legújabb őrület, a dryland workout kihívás, amely tulajdonképpen nem más, mint az úszók szárazföldi edzésgyakorlatainak egyik alapvető eleme, BOSU-val (koordinációs félgömbbel) és fittlabdával megspékelve. Hűen imitálja az úszást, így már csak némi képzelőerőre van szükség, hogy mindenki úgy érezze, mintha a medencében tempózna.

 

 

A gyakorlat egyik eszköze, a koordinációs félgömb – amelyet korábban Tóth Márton, az OSC jelenlegi, a Ferencváros korábbi válogatott vízilabdázója is kipróbált – rendkívül hatékonyan javítja egyensúlyérzékünket és koordinációs képességünket, továbbá erősíti mélyizmainkat. A futástól kezdve az úszáson át egészen a kerékpározásig jóformán minden sportágban használható, fittlabdával kiegészítve ugyanakkor lehetőségek tárházát kínálja az izmaikat erősíteni vágyóknak.

Az úszástippekkel és úszóedzéstervekkel foglalkozó oldal, a MySwimPro nemrég olyan gyakorlatot tett közzé Instagram-oldalán, amellyel nagyszerűen helyettesíthetjük az úszást – szárazföldön. A lábunkat egy fittlabdára helyezve kell végeznünk a gyors- és hátúszás közben használt lábtempót, miközben karunkkal – fekvő helyzetben – egy koordinációs félgömbre kell támaszkodnunk. Az nyeri a kihívást, aki tovább és többször tudja végezni a tempózást.

A kezdeményezést eddig több mint százezren tekintették meg, és a magyar futófenomén, Túróczi Réka is beszállt a kihívásba: Ironmom Instagram-oldalán mutatta be a gyakorlatot a magyar fitnesz- és futórajongóknak.

„Szuper gyakorlat arra az esetre, ha nem mehetünk uszodába – írja bejegyzésében. – Az Instagramon találtam, és azonnal ki kellett próbálnom. Ez a szárazedzés-gyakorlat, amely a gyors- és hátúszás lábtempóját erősíti, nagyon hatékonyan fejleszti az izmokat, acélozza a törzsizmokat. A gyakorlat elvégzéséhez használjunk BOSU-t és fittlabdát. Kezdésként támasszuk meg a fittlabdát a falnál, később pedig – nehezítésképpen – végezzük a gyakorlatot faltámasz nélkül! Csináljunk először harminc másodperces etapokat, amelyeket legalább három-négy alkalommal ismételjünk meg! Nagyon fárasztó, és rendkívüli összpontosítást igényel.”

 

 

Hogy Túróczi Réka nem a levegőbe beszél, bizonyítja, hogy többen is megpróbálták már teljesíteni a kihívást. A felhasználók azonban figyelmeztetnek, hogy lábtempózás közben ne csússzon ki a fittlabda a lábunk alól, különben nagyon beütjük lábunkat. Mások arra hívják fel a figyelmet, hogy bár a gyakorlat rendkívül látványos, egyáltalán nem olyan könnyű, mint amilyennek látszik.

Fotók: Instagram

Címlapfotó: Túróczi Réka/Instagram

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.