BLOGRA FUTOTTUNK A hosszútáv álmosít!

Szokásos blogszemlénkben ezúttal is érdekes témákra bukkant szerzőnk – szó lesz kutyás futásról, a kávéról és a hegyi menetekről, az ultratávú terepfutásról, valamint arról, miért akarunk elaludni a hosszútávok után.

HARD DOG RACE:

HAT LÁB, KÉT SZÍV – EGY BÜSZKESÉG!

A HDR a szívem csücske, ezért folyamatosan figyelem a velük kapcsolatos híreket. Végre összeállt a jövő évi versenynaptáruk! Nemcsak hazánkban, hanem külföldön is rendeznek versenyeket, a legújabb hírek szerint az Egyesült Államokban is, erről később lesznek részletek. Az első viadal nálunk lesz március 23-án, sőt az utolsó is, mégpedig október 12-én. Külföldön Lengyelországban és Csehországban lesznek még kutyás kihívások, plusz a HDR USA. Aki esetleg nem bír várni márciusig, hogy kutyusával versenyen fusson, azoknak ajánlom a Havas Futamot február 23-án, a Kakucs-Ringnél lesz a gyülekező. (Külön rendeznek versenyt a 15 éven aluliaknak is!) Az eseményről amúgy a csupasport.hu oldalunkon is írtunk cikket.

 

COFFEERUN:

EGY MELANGE RENDEL!

Aki érdeklődik a közösségi futások iránt, és szeretne valahová csatlakozni, itt talál magának megfelelő csoportot. Minden új tagot szeretettel várnak, s a honlapra látogatók választhatnak a tudásuknak, életvitelüknek megfelelő futások közül.

Nézzük a kínálatot:

CoffeeRun: péntekenként indul kora reggel a III. kerületben, a táv 13-15 kilométer. Feltétel, hogy a Kolosy tér–Fenyőgyöngye szakaszt húsz perc alatt teljesítenie kell a csatlakozónak. Erre azért van szükség, hogy együtt haladhasson a csoport.

Café Latte: hétvégenkénti terepfutások, 20 kilométer feletti távok. Ide is érvényes a húszperces „beugró” a Kolosy tér és a Fenyőgyöngye között.

Café Melange: terepfutás kezdőknek! Ez is hétvégente indul, a táv körülbelül tíz kilométer, a terep pedig a Hármashatár-hegy.

CoffeeRun Family: hétvégi családi túrázás, terepfutás, három-hat kilométer.

Macikávé: olyan hölgyeknek ajánlott, akik szeretnék valahogy elkezdeni a futást! Hétvégenként van ez is, séta, kocogás, futás, ami jól esik.

A honlapon nagyon jó kis blogok is találhatók, amelyek különböző terepversenyek beszámolói.

 

KOLLER GÁBOR SPARTANNAGYKÖVET:

A VÉRKÖR NEM KISPÁLYÁSOKNAK VALÓ

 

Nagyon vártam már ezt a beszámolót „Survivor” Gábortól, és a napokban végre felkerült! A Vérkör nem kispályásoknak való terepverseny, Gábor a 77.1 kilométert tíz óra alatt teljesítette, úgyhogy le a kalappal! Ahogy mondani szoktam: ez sem volt gyaloggalopp.

„A hegy tetejére érve szuper a kilátás, megfagyott fák, téli naplemente és persze csípős, hideg levegő fogadott. Nagyon szép volt, de éreztem, most jön a neheze, mert fáradok, és még huszonöt kilométer van vissza, lassan besötétedik. Az ötödik QR-kód is megvan, most egy egyszerűbb szakasz következik, viszont jön a sötétedés, és akármennyire is vagyok tökös, nem tudom megszokni az erdőt este. Próbáltam megnyomni ezt a szakaszt, hogy minél kevesebb időt töltsek az estében. Hatvan kilométer környékén jártam, amikor kellett már a lámpa, akkor jöjjenek az éjszakai zörejek.”

 

RUNNER’S WORLD MAGYARORSZÁG:

NEGYVEN GRAMM NEGYVEN FELETT

Két nagyon jó cikket találtam, az egyik, a negyven felettiekkel kapcsolatban a fehérjefogyasztásról ír. A könnyebb regenerálódás érdekében ebben a korban már több fehérjét kell fogyasztani edzés után, jómagam is élek vele. Csirkehús vagy turmix, mindkettő jó, a bűvös szám: negyven gramm negyven felett!

A másik téma néha engem is érint – sajnos. Előfordul, hogy hétvégén hosszabb távot futok, és utána annyira fáradt vagyok, hogy legszívesebben semmit sem csinálnék már aznap, csak henyélnék a ház egy távoli zugában, ami persze nem igazán kivitelezhető.

Nos, ha más is szokott így járni, ebben az anyagban talál lehetséges okokat.

De legyünk bármilyen álmosak, fáradtak, a tél miatt tompábbak, az év ötvenedik hetében sem változott a mottó: fussatok, fussatok!!!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.