BLOGRA FUTOTTUNK Futó Mikulások és balettozó pingvinek

Téli holt idény ide, téli holt idény oda, blogszörfösünk remek (verseny)beszámolókra bukkant az internet bugyraiban, és arra is felfigyelt, hogy a komoly edzéseknek milyen nagy jelentőségük van.

A hét végén rengeteg Mikulás-futás volt az országban, remélem, sokan indultak ezeken a szuper hangulatú rendezvényeken! Én szombaton végre tudtam hóban futni az erdőben, s amikor visszaértem az aszfaltos városi részre, ijedten láttam, hogy villogó rendőrautók, terelés, dudálás van előttem. Megszaporáztam a lépteim, s pár pillanat múlva jobbról kiözönlött rengeteg futó Mikulás-sapkában. Kiderült, nekik biztosították az utat.

Annyira örültem a sok piros sapkás futónak, hogy módosítottam az útvonalamon, és pár percig mellettük kocogtam én is a Ho-ho-ho feliratú ünnepi pólómban.

Másnapra a hóból csak jég és sár maradt, úgyhogy eszembe jutott, ilyenkor a Futóbolond a balettozó pingvin kifejezést szokta használni, teljesen találó volt az én esetemben is. Jó volt így is úgy is, a lényeg, hogy futhattam!

 

BARATRUNNING.COM

Berta László a Nagy Szénás-kör teljesítéséről írt bejegyzést, ami nem mostanra volt betervezve, a gondosan felépített októberi indulást a betegség elkaszálta, így november végén sikerült nekivágnia a távnak. Nagyon jó volt olvasni, milyen gyönyörű helyeken futott, mit érzett közben, és mit gondolt a felfele menetben futókról.

Összesen 78 kilométert teljesített 2300 méter szintemelkedéssel, és mindezt 12 óra 25 perc alatt!

 

GYEREFUTNI.BLOG.HU

Krátky Egon különös és elgondolkodtató jelenségről ír, miszerint egyre több az olyan edző, aki kizárólag a sabolonok alapján rengeteg embernek ír havi szinten edzésterveket, egyeztetések, személyes találkozók nélkül.

Ezekkel az (ál)instrukciókkal jobb esetben visszafejlődik a lelkes, tanulni vágyó futó, rosszabb esetben sérülést szenved.

Én még idesorolom a lelki, mentális károkat, amiket a feladott versenyek okoznak a nem megfelelő edzésterv miatt – természetesen tisztelet a kivételnek! S hogy miként jön ide „átvágásiferi”, és a „konzervterv”? Kiderül a bejegyzésből!

 

RUNSMILEEAT.WORDPRESS.COM

Losonc Timi, a mindig mosolygós terepfutó edzés gyanánt vett részt a WadkanZ Trail-verseny húsz kilométeres távján, amit aztán teljes lazasággal meg is nyert! Végigbeszélgette, -nevetgélte futótársával a távot, nem foglalkozott az idővel vagy hogy épp hol tart.

Minek is stresszelni egy versenyen, ha így is meg lehet nyerni!

 

FUTÓBOLOND TRAINING (Facebook)

Kicsit hazabeszélek, hiszen itt, a blogszemlében szakmai anyagokkal jelentkező Kremlicza Levente készített nagyon jó összefoglaló táblázatot a téli futóöltözködéssel kapcsolatban. Szerintem nagyon hasznos, s nem csak kezdőknek, úgyhogy érdemes tanulmányozni!

 

ROADRUNNERDIARY.WORDPRESSS.COM

A Gyalogkakukk naplójába lehet beleolvasni, most éppen az évértékelő bejegyzésébe, amelyben számot vet az ez évi versenyeiről, teljesítéseiről, jövő évi tervekről.

Október óta edzővel dolgozik, s alapos keresgélés után megtalálta a számára legmegfelelőbb személyt – na, vajon ki lehet az?…

 

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND

Elég volt a stresszből, jöhet az alapozás!

KREMLICZA LEVENTE

A tél a legtöbb futó számára az alapozás idejét jelenti, bár ekkor is vannak jelentősebb kihívások, de a célversenyeiket a legtöbben nem ilyenkor teljesítik. A hideg, csapadékos időjárás nem is ideális a maximális teljesítményhez, viszont alapozáshoz megfelelő. Ez az időszak főleg a könnyű, hosszabb futásokról és a keresztedzésről szól, persze egy-egy tempós tréning ilyenkor sem árt. Ekkor érdemes több pihenőnapot is beiktatni, néha akár egy hetet kihagyni. A folyamatos intenzív terhelés sokat követel a testünktől, s ezt valamikor – legalább részben – kompenzálni kell, nem csak a fizikai erőpróba miatt, de az idegrendszeri stresszt is muszáj csökkenteni. Nálam általában ez az időszak nyolc hét, eleinte még több futással, aztán több erősítő edzéssel, majd végül egy hét pihenéssel. A pihenőhét során nem futok, erősítést is csak otthon, visszafogottan végzek, s igyekszem többet aludni a szokásosnál, kikapcsolódni, feltöltekezni. A lazább futások, több keresztedzés, a pihenés meghálálja magát, így testileg-lelkileg „megújulva” kezdhetünk a felkészülésnek, és valljuk be, jobb karácsonykor bűntudat nélkül nézni a Reszkessetek, betörőket, és bejglit falni, mint azon aggódni, hogy három napja nem mentünk ki futni az olykor hónaljig érő latyakban.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.