BLOGRA FUTOTTUNK Kemény hasat szeretne? Kell egy kötél!

A teljes testsúlyos edzést, a TRX-et gyakran ajánlják a futás mellé kiegészítő gyakorlásnak – blogszörfösünk a saját példáján keresztül meséli el, mire jó a kötél és a félkaros plank.

Mivel – sajnos – mostanság nem a futás a fő sportom, hanem a TRX, egyre jobban megkedvelem ezt az amerikai haditengerészet elitalakulatánál kifejlesztett edzésfajtát. A név a teljes testtel végzett ellenállásos edzést takarja, és rengeteg gyakorlatsort találtak ki hozzá, amelyek nehézségi foka attól függ, hogy az ember milyen messze áll a felfüggesztett TRX-től. Tehát, a kezdők ugyanazokat a gyakorlatokat hajtják végre, mint a profik, csak kisebb terheléssel. Nekem valamiért a mérföldkő egy hónapja jött el, pedig vagy három éve járok ilyen edzésre.

Mindig ámulattal és irigykedve néztem azokat, akik az oldaltartásos plankfeladatoknál az egyik kezükkel tartják csak magukat, a másikat pedig vagy csípőre teszik, vagy a magasba emelik.

Nekem elképzelhetetlen volt, hogy ezt meg tudjam csinálni, mindig kitámasztottam a másik kezemmel is, különben összerogytam. Aztán néhány hete rájöttem, hogy meg tudom magam tartani egy kézzel is, és szinte hallottam, ahogy sercegve ég a zsír a hasamon és a derekamon, én meg remegtem közben, mint a kocsonya.

 

 

Nyilván vérszemet kaptam a sikerélménytől, azóta igyekszem így csinálni a feladatokat, és érzem, hogy egyre jobban megy hétről hétre. A látvány a tükörben pedig még most is felfoghatatlan számomra: állandóan lapos a hasam, ha befeszítem, kemény, és már csak minimális zsírréteg van rajta (a pontosítás végett: a korábbiakhoz képest minimális)

Nemrég csatlakozott hozzánk egy srác teljesen kezdőként, és azt láttam, hogy a három gyakorlatsorozat első etapja után nagyjából vödörnyi víz ömlött róla, és küzdött kőkeményen, hogy végigcsinálja (becsületére legyen mondva, nem adta fel, és azóta is jár).

Ez is megerősített abban, hogy jó kis edzésfajtát találtam magamnak, ami tökéletesen kiegészíti a futós életemet. S most, amikor az imádott nyargalászásom kissé háttérbe szorult, az erőnlétem nem szenved csorbát. Ha pedig újra a lovak közé csapok, és rendszeresebben tudok futni, ezzel az edzéssel kiegészülve jobb állapotban leszek, mint valaha 🙂

GYEREFUTNI.COM
Krátky Egon atlétikai edző a talajfogással kapcsolatban írt bejegyzést, ami, mondhatni, sarokpontja is lehet a futás minőségének. Mint általában, itt is sok tényezőt kell figyelembe venni, ez is fejleszthető megfelelő gyakorlatok végzésével és kellő odafigyeléssel!

PAPER WINGS (Facebook)
A szerző – bár jól bírja a meleget – az egyik legforróbb napon körbefutotta a Velencei-tavat, ami nem éppen a tervek szerint alakult.

Ami viszont lényeges: a kihívás sikerült, s valószínűleg most senki sem tudja jobban nála, hogy a tó körül merre vannak a közkutak… 🙂

MINTHAELNEL.WORDPRESS.COM
A szerzőnek elég sűrű napjai vannak, sokat sportol, jógázik, fut, és egy Balboa-kör teljesítése közben a botozást is kipróbálta. A jelenlegi ideje húsz perccel több lett, mint tavaly, de most egyszerűen ennyi fért bele.

KMKOVEK.BLOG.HU
Belus Fruzsi, illetve ahogy a rajtszámán szerepelt, #tomihuga, részt vett a Suhanj!6 elnevezésű versenyen, amelynek lényege, hogy hat órán keresztül kell futni a kijelölt kilométeres körön.

Fruzsi remek formában van, ami nem csoda, hiszen remek edzője, Barát Gabi készíti fel a versenyekre, így a második helyen végzett a hat óra alatt lefutott 68 kilométerével!

21097KK.WORDPRESS.COM
Koffein Kapitány nem adja meg magát a térdfájdalmaknak, ami alapesetben is érthető, ugyanakkor esetében arról is szó van, hogy újra szeretne futni. A problémát okozó egyik ok a túlsúly, ezen a téren már jelentős javulást ért el. A következő lépés, hogy megfelelő szakember segítsen a megfelelő terápiával – talán ez is megoldódik hamarosan!

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

FUSSUNK EGY JÓT CSAPATBAN!

KREMLICZA LEVENTE

Alapvetően a kocogás magányos sport, a legtöbben egyedül szokták űzni, ám a csoportos futásnak is vannak előnyei – nem is kevés. A rettegett résztávos edzéseket könnyebb csapatban végezni, hiszen a futók motiválják, húzzák egymást. A hosszabb, beszélgetős futásoknál jól jön a társaság, sokkal gyorsabban telik az idő, ha nem vagyunk egyedül. A csoportos edzéseken tanulhatunk is, illetve megoszthatjuk a tapasztalatainkat a többiekkel, azaz közösségépítő ereje is van ezeknek a mozgásoknak. Sok barátság kezdődött egy-egy kocogás alkalmával, nem utolsósorban a közösségi edzések biztonságosabbak is.
Szóval, több érv is szól amellett, hogy időnként másokkal együtt hódoljunk kedvenc időtöltésünknek, és fussunk egy jót csapatban.

 

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.