BLOGRA FUTOTTUNK Már tarkóig ér a vigyorgás

Hogyan lehet jókedvűen futni? Blogszemlénk újabb fejezetében ezúttal a muzsika áldása kerül fókuszba, s kiderül, mennyit számít a jó ritmus – nos, ki szeret zenével, avagy anélkül futni?

Szombaton úgy futottam, mint régen! Nekiindultam, amerre a lábam vitt, a lényeg az volt, hogy nagyjából tíz kilométert fussak, a többi számadat nem érdekelt. Sokszor nyafogok amiatt, ahol edzhetek, nincs egybefüggő, résztávozni való szakasz, vagy olyan, ahol tempóedzéseket végezhetnék, mifelénk dimbes-dombos utcák kanyarognak. Ezúttal rájöttem, semmi okom a panaszra, hiszen nagyjából hat kilométer után gyönyörű kis tóhoz érkeztem, utána lovardákat érintettem, majd a csodaszép templomunkat, így hosszú idő után meg is álltam fotózni, s rácsodálkoztam lakhelyem szépségeire. Sütött a nap, éppen Depeche Mode dübörgött (rájöttem, hogy indokolatlanul régen hallgattam a srácokat, pedig mennyire tud repíteni), s volt annak valami bája, amikor a templomnál a Personal Jesus „gyilkolta” a hallójáratomat. Nemhogy fülig ért a szám, hanem összeért a tarkómnál, úgy vigyorogtam. Végül is ezért (is) futok, az érzés megfizethetetlen! Szóval, lehet, hogy gyorsulni itt nem nagyon tudok, de szép útvonalakon járok, ha akarok, hegyre is mehetek, semmi okom a panaszkodásra.

Ezt mantráztam vasárnap is, amikor kiszabadultam résztávozni, és a végére alaposan megfájdult a derekam a lejtőn futástól…

 

Csupasport-magazin: Tiltások és eltiltások

Mennyire terjedt el a dopping a szabadidős sportokban? Milyen szabályok vonatkoznak az amatőr sportolókra? Mit tehetnek az egyes sportágak a dopping szűréséért, visszaszorításáért? Miért veszélyesen az UFO-szteroidok?

Erről, és persze sok minden egyéb szabadidős érdekességről írunk a Csupasport magazin első számában, amely március 10-én jelenik meg! A 100 oldalas magazinon kívül olvasóink kapnak egy 16 oldalas versenyeredményes mellékletet is.

ROADRUNNERDIARY.WORDPRESS.COM

Reninél sajnos bekövetkezett, amire az ember egyszerűen nem akar gondolni sem, nemhogy átélni. Szóval a makacs lábfájdalom nem múlt el, veszélybe sodorva a kitűzött célokat. Nagyon sajnálom, mert olvasva a blogját, tudom, hogy rengeteget készült, edzett becsülettel, kitartással, ráadásul dolgozó anyukaként. Mihamarabbi jobbulást, és kitartást a felépüléshez, visszatéréshez!

 

GYEREFUTNI.BLOG.HU

Krátky Egon legújabb bejegyzésében a futóverseny csalóival foglalkozik – akik azért remélhetőleg nincsenek sokan. Sokunknak érthetetlen, mégis mire jó ez… Én is láttam versenyen, ahogy levágtak a távból, de észrevették a szervezők, sípoltak, s kiállították a ravaszkodókat. Mindenki őket bámulta, valószínűleg egy életre elment a kedvük a csalástól. No de tényleg, kit akarnak becsapni?

 

ULTRAKELEK.WEBNODE.HU

A szerző nagyon érdekes terepen futott a hétvégén, a rozsdás Gánt Trail 24 kilométeres távon. Látványos fotókat is láthatunk – szívesen megnézném ezt a terepet, de bármilyen amatőr a felvetés, aggódnék a viszonylag új cipőm miatt… A versenybeszámoló után pedig a közelgő Black Hole-versennyel kapcsolatban folyik a találgatás, így én most értettem meg ennek a versenynek a lényegét. Kemény kihívás lesz, igazi megszállottaknak!

 

WITHOUTCATARSIS.BLOG.HU

Zöld 45 TT-beszámoló, amelynek legviccesebb része, amikor kiderül, hogy nem is ott van a rajt, ahol ő gondolta, így gyorsan át kellett villamosozni a valós helyszínre. Ettől a kis zökkenőtől eltekintve sikeresen teljesítette a negyvenöt kilométeres távot 1414 méter szintemelkedéssel – szerencsére fotók is készültek.

 

HOSSZUTAV.BLOG.HU

Hello Pilis Trail, Hello Fellegvár-beszámoló: a táv közel negyvenhat kilométer, 1600 méteres szintemelkedéssel, a teljesítés ideje 5:20 óra.

A bejegyzésből megtudhatjuk, milyen sokat számítanak az erősítő edzések, milyen jól tud jönni egy kis víz, és mennyire hiányozhat a kávé!

 

MIRŐL ÍR A FUTÓBOLOND?

A 180 bpm dicsérete, avagy vegyük fel a ritmust!

KREMLICZA LEVENTE

 

A zenehallgatás kissé megosztja a futótársadalmat, sokan el sem tudják képzelni, hogy futás közben hallgassanak valamit, míg mások egy kilométert sem mennek muzsika nélkül. Magam az utóbbiak felé hajlok, bár csapatban soha, ám néha egyedül is zene nélkül futok. Terepen ez könnyebb is, hiszen az erdő lakói természetes koncertet adnak, de pályán körözve vagy a végtelen aszfaltot koptatva szükségem van a pörgős dallamokra. A zenének sportolás közben vannak pozitív hatásai is, csökkenti az úgynevezett szubjektív fáradtságot, segít fenntartani a motivációt, lendületet, a hosszabb futásokon pedig akár a holtpontokon is segíthet átlendülni. A tavalyi Vértes Terepmaraton ötvenes távján, akkor, amikor rosszulléttel küzdöttem, a kedvenc számaim adtak egy kis lökést, hogy menjek tovább. A megfelelően pörgős zene néha csodákat tud tenni pszichésen, ezért ha zenehallgatásra vetemedünk, nem biztos, hogy Puccini a legjobb választás, s a Zámbó Jimmy-gyűjtemény is maradjon a desktopon. Az ezzel foglalkozó szakemberek szerint a 180 bpm körüli zene a legjobb, mert a tempója megegyezik az ideális lépésfrekvenciával. Én ilyen mixeket hallgatok sokszor, de mások kicsit túl pörgősnek tartják, ám szerintem 160–180 bpm között van a jó futós zenék üteme.

Hangulatban is érdemes passzolnia a zenének, mert hiába pörgős a „rinyaújnépi” sírva-mulatós az alácsapott villanykannától, de mégsem a legjobb, hogy lelkesek és motiváltak maradjunk. A lendületes, vidám számok, vagy kifejezetten edzős zenék a legjobbak a futáshoz. Az is fontos, hogy bármennyire is elsodornak minket a dallamok, figyeljünk a környezetünkre, mert árthat a futókarrierünknek, ha frontálisan találkozunk a 7-es busszal. Versenyen is figyelni kell, mert kevés idegesítőbb dolog van annál, mint amikor szűkebb ösvényen valaki nem hallja, hogy hátulról a fél mezőny előzni szeretné…

 

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.