Hegyikerékpáros útvonalak Ausztriában

Az osztrákoknál jobbnál jobb lehetőségek közül válogathatunk, ha hegyikerékpározni szeretnénk, ezért bemutatunk most ötöt, amelyek különböző nehézségi szintűek és hosszúságúak.

Korábban már foglalkoztunk Ausztria legszebb kerékpárostúra-útvonalaival, most pedig a hegyikerékpározás szerelmeseinek szeretnénk kedveskedni egy rövid összeállítással, amelyben megmutatjuk nyugati szomszédunk legizgalmasabb hegyikerékpáros-túraútvonalait.

Bike-Circus Saalbach Hinterglemm

Ausztria első számú hegyikerékpáros-paradicsoma, amelyről sokan azt hiszik, kerékpárospark. A mountainbike-rajongók szerint ez az ország bringás Mekkája, négyszáz kilométeren keresztül tekerhetünk kedvünkre terepen és lejtmenetben. Az egynyomvonalas pályák közül kiválaszthatjuk, amelyik tudásunknak leginkább megfelel. A pályahasználatért nem kell fizetnünk, és ha túl fáradtak vagyunk, hogy megbirkózzunk a néhol összesen több ezer méteres szintkülönbséggel, használjunk liftet. A pálya építői arról is gondoskodtak, hogy elegendő számú illemhelyiség legyen az útvonalak mentén.

Bikepark Leogang

Az összesen 16 kilométer hosszú pálya Salzburgtól délnyugatra, az osztrák-német határ közelében fekszik. Számos, a Nemzetközi Kerékpáros-szövetség (UCI) égisze alatt rendezett triálversenynek adott már otthont, és a UCI hegyikerékpáros világkupa-sorozatának egyik állomása. Összesen kilenc pályán tehetjük próbára bringás tudásunkat. A pályákat kísérő szolgáltatások színvonala lenyűgöző, lépten-nyomon találunk kerékpármosókat, a völgyben dübörög a wifi, a zuhany pedig mindössze két euróba, vagyis hétszáz forintba kerül.

Fotó: shutterstock

Anninger Lindkogel

A Bécstől mindössze 35 kilométerre délnyugatra található 45 kilométer hosszú pálya összesen 1500 méter szintkülönbséget foglal magában. Amennyiben autóval érkezünk a helyszínre, hagyjuk az ingyenes parkolóban! Ha ott nincs hely, menjünk a járművel a szomszédos teniszklub parkolójába, ahol egy napra csupán két eurót, azaz hétszáz forintot kell fizetnünk. Ezt követően üljünk bringára, és induljunk el a Lindkogel-útvonalon, amely a hegy tetejére vezet! A Lindkogel- és a Harzberg-útvonal gyakran keresztezi egymást, így akár váltogathatjuk is. A merészebb mountisok utóbbit válasszák, a meredek hegyi lejtők és az erdei kaptatók még a legbátrabbakat is igazi kihívás elé állítják. Mielőtt nekivágunk a kalandnak, készüljünk fel, hogy a pálya mentén nincs ivóvízvételi lehetőség és mellékhelyiség sem. Sőt, hegyi lift sem könnyíti meg a dolgunkat.

Bärenbad

Jóllehet a Tirolban található pálya mindössze öt kilométer hosszú, a helyenként 30 százalékos lejtők miatt leginkább a mindennel felvértezett, nagy tudású mountisoknak ajánljuk. A túra kiindulási pontját tömegközlekedési eszközzel is megközelíthetjük, így nem kell feltétlenül autóba ülnünk. A pálya szintkülönbsége 531 méter, nehézsége miatt pedig csupán 10 kilométeres átlagsebességgel számoljunk!

Fotó: shutterstock

Petzen Bike Park

Az osztrák-szlovén határhoz közel eső dél-karintiai bringáspark a mountisok egyik kedvelt célpontja. Több pályája van, amelyek közül az egyik legizgalmasabb a 11.5 kilométer hosszú Flow Country Trail. Különleges nyomvonalvezetésének köszönhetően bringázás közben olyan érzésünk támad, mintha hullámvasúton ülnénk. Kezdők és haladók egyaránt látogathatják. Az öt kilométer hosszú EWS-pálya ugyanakkor tapasztalt hegyibringásoknak való: a 2018-as enduro világkupa-sorozat egyik állomása volt, és kemény kihívás elé állította a versenyzőket. Végül ejtsünk szót a Thriller elnevezésű 6.5 kilométer hosszú enduropályáról, amely mindvégig természetes nyomvonalon halad. Óriásgyökerek, sziklák és kövek nehezítik a bringások dolgát, a hajtű- és a dupla S-kanyarok pedig valódi vezetési élményt nyújtanak.

Címlapfotó: Imago Images/Bikepark Leogang

Hogyan segíthetnek a sportklubok az iskolások mozgásra ösztönzésében?
A pózolás művészetének elsajátítása nélkül nem lehet versenyt nyerni
Tekerj otthon, sportolj akár esőben is
Idén is minden adva volt a jó élményhez a Vivicittán
Edzeni legalább annyira szeret, mint versenyezni, nagy célokat tűzött ki maga elé az évre