Új edzés: Suhajda Szilárd edzőtábora

Sorozatunkban ismert sportolók beszélnek, hogyan edzenek otthon, hogyan tartják formában magukat. Suhajda Szilárd hegymászó a Himalájába ugyan nem mehet, de az otthoni edzésprogramot szigorúan veszi.

Alig pár héttel ezelőttig önfeledten róttam a Pilis tavaszodó ösvényeit, majd egyik pillanatról a másikra minden a feje tetejére állt. Természetesen nem volt meglepő, amikor a jelenlegi helyzetre való tekintettel Nepál is bejelentette, hogy a tavaszi mászószezon elmarad a Himalájában: a döntéssel mi is – az Eseményhorizont csapata – egyetértettünk.

Egyértelműen ez a helyes és ez az egyetlen ésszerű lépés: mindannyiunk felelőssége, hogy segítsünk a helyzet megoldásában. Ennek ellenére persze – sportolóként – nehéz lenyelni a váratlan fordulatot – pedig ez csak egy hegymászó-expedíció: hol van ez, mondjuk az olimpiához képest?

Az elmúlt hónapok terepfutásait teljes mértékben visszavettem. A termi edzéseket úgyszintén – ez persze könnyebben ment, bízva abban, hogy több edzésórát csoportosíthatok át a szabadba. Most mégis úgy érzem, muszáj szigorúan itthon szinten tartani magam, és csak nagyon korlátozott számban kimozdulni egyetlen futásra és egyetlen kerékpározásra a héten. Sőt, idővel alighanem ezeket is el kell engedni – valljuk be, ez lenne a leghelyesebb!

Annak ellenére, hogy a Makalura áprilisban nem lehetséges elindulni, továbbra is úgy készülök, hogy lesz idén expedíciónk.

Az itthoni edzésmunkát több kisebb blokkra osztottam, ezzel nemcsak változatosabb (vagy legalábbis annak érzem), hanem sokkal szigorúbb is a program, a napi rutin már-már az edzőtáborainkra emlékeztető.

A reggeli és a délutáni órák (2-2 óra) alapvetően funkcionális, többszörösen összetett gyakorlatokból állnak, továbbá most sokkal több mobilizálást és nyújtást csempészek a tréningbe a szokásosnál. Nyugodtan mondhatom, nagyságrendekkel lazább vagyok egy átlag férfi sportolónál, mégis nagyon kidomborodik, hogy milyen típusú nyújtásokra kell még nagyobb hangsúlyt fektetnem.

A fegyelmezett mobilizációs blokkok is nagyon jót tesznek az egész testemnek, igaz, a hosszú futások, az evezés – és nyilván a mászás is! – nagyon hiányzik, de már egy hét elteltével is úgy érzem, az új edzésprogram hatására szinte kicserélődött a testem.

Jót tesz a változatosság. Május első napjaiig osztottam be ezt a kényszerű, ám kicsit sem könnyű tervet. A jövőbeli célokra fókuszálva – és a feleségem állandó támogatásának hála – könnyű kitartónak maradni.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.