Új edzés: Suhajda Szilárd és a sportszoba

Sorozatunkban ismert sportolók beszélnek, hogyan edzenek otthon, hogyan tartják formában magukat. Az elismert hegymászó a Pilis helyett egy külön sportolásra kialakított helyiségben készül.

Egy szép februári hétvégén kedves apósom segítségével rekortánszőnyeggel burkoltuk le kisszobánkat – azt a szobát, ami már addig is az itthoni edzések színtere volt. A sportszobaként emlegetett helyiség otthonunk egyik legfontosabb része: a tavalyi K2-expedíció óta sok-sok órát töltöttem el benne rehabilitációval, alapozó edzéssel, a téli hónapok alatt a burpee (ötütemű fekvőtámasz) maratonijaimmal. Itt kap helyet feleségem futópadja, amelyet naponta használ, és persze olyan csodaszerek is, mint a hengerek és különböző gumiszalagok, a kettlebell és a box – azaz a különböző oldalmagasságokkal ékeskedő fadoboz.

A box. Az elmúlt évek edzőtáborai alatt – hála edzőnknek, Molnár Reninek – ismertem meg a plyometrikus dobozt, ezt a rendkívül hasznos edzőtársat. Az elején nem is sejtettem, milyen sokféle mozgást végezhetünk e felettébb egyszerű kellék segítségével. Jelen helyzetben különösen praktikus.

Lévén, hogy már gumiszőnyeg fedi a padlót, bátrabban lehet ugrálni és a súlyokkal bánni. A dobozra lépkedve mellkasunk elé kapjuk a kettlebellt vagy a kézisúlyzót, és minden fellépés után teljesen kiállva, intenzitástól függően garantáltan izzasztó élményben lesz részünk!

Fokozhatjuk a gyakorlat nehézségét súlymellény viselésével, kizárólag orrlégzéssel, netán – jelenleg csakis egy háztartásban élő – edzőtárs cipelésével!

A fellépegetés pedig nyilván csak egy alapgyakorlat, ott vannak a felugrások, az átugrások (ezekből is megannyiféle), a különböző támaszkodós gyakorlatok (támaszok, tolódzkodások), statikus és dinamikus gyakorlatok. Nagyon szerethető, de ha úgy akarjuk, kifejezetten kegyetlen.

Mint mindig, a fenti elemeket is egy-egy köredzésbe építem be, ilyenkor jellemzően négy különböző gyakorlatot váltogatok tíz körön keresztül. Ezt a fajta programot már hatékonyan alkalmaztam az utóbbi években, ráadásul kitűnő keresztedzésnek számítanak a terepfutás és kerékpározás mellé is. A crossfitre jellemző elemek és WOD-ok (Workout of the day) edzőtáboraink és mindennapi tréningjeink szerves részei: Klein Dávid barátom – Reni irányítása alatt – már régóta alkalmazza, én csak az elmúlt négy évben sajátítottam el. Mára már csak a fantáziám szab határt a különböző gyakorlatsoroknak – minden más az erőnlétünkön és fittségünkön múlik: ez pedig csak elhatározás és tudatos munka, kitartás és rendszeresség kérdése. Itt a lehetőség!

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.