Új edzés: Túróczi Réka ugrásra készen

Sorozatunkban ismert sportolók beszélnek, hogyan edzenek otthon, hogyan tartják formában magukat. A szenvedélyes futó teljestávú triatlonra készül, s új eszközzel pótolja az úszóedzéseket.

A karantén miatt kicsit felborult az ünnepünk, így mi kedd reggel tartottuk a klasszikus húsvéti reggelit a tojáskereséssel. Leköltöztünk a balatoni nyaralónkba, mert így sportolni is könnyebb – már persze egyedül, a szabályok betartásával –, ráadásul igazi Balaton-fan vagyok.

Budapesten az volt a gond, hogy az ünnepek idejére lezárták a nagy futóterületeket, ami persze érhető, ám nem könnyítette meg a helyzetet. Ráadásul most eleve sokkal többen futnak, mint szoktak, akik nem vehetnek részt vezetett túrán vagy nem járhatnak konditerembe, azok is futócipőt ragadnak, ám így minden futásra alkalmas hely zsúfoltabb.

Vidéken sokkal egyszerűbb elvégezni az edzéseket. Triatlonozom, az volt a terv, hogy szeptember negyedikén Ausztriában teljesítem a teljes távú triatlont, amelynek korábban még sosem vágtam neki. Már tavaly szándékomban állt, de rákmegelőző műtét miatt halasztottam, úgy látszik, most a karantén szól közbe. Még nem mondták le a versenyt, ám ki tudja, mi lesz…

Szóval az edzőm, a magyar bajnok Flander Márton irányításával, edzéstervével készülök. Úgy tapasztalom, most két tábor alakult ki a hobbisportolók közt. Az egyik tagjai a versenycélok szétfoszlása és a motivációvesztés miatt leengednek, a másikba tartozók viszont még rá is tesznek egy lapáttal, mivel több idejük jut például a regenerációra is.

Én valahol a kettő között vagyok, mivel tudom, a felkészülés kritikus, ám rövid szakasza a csúcsformába kerülés, és nem lehet állandóan topformában lenni. Ezekben az időkben nem szabad túlterhelni magunkat, mert a fő cél az immunrendszer harmóniában tartása, a túledzettség azonban gyengíti. Szóval, valamivel a forma alatt, de folyamatosan jó edzettségben tartom magamat. Olyan vagyok, mint a gepárd vagy az antilop, állandóan ugrásra kész, hogy ha újraindul az élet, pár héten belül a legjobb formába kerüljek.

S akkor az edzésekről! Az úszás nyilván kimarad, viszont éppen kedden kaptam vasatrainert, ez volt a nap attrakciója. Ez úszó ergométer, segít kompenzálni az úszóedzések kimaradását. Összeszereltük, kipróbáltam, nagy élmény volt a súlyzók és a gumikötelek után. Ezt leszámítva egyórás futás szerepelt a programban, sík terepen haladtam. Egyébként általában naponta egy edzésem van, ez most regenerációs hét a kemény előző hét után.

Kerékpározom is. Olykor az úton, de azt nehéz megoldani, mert jobban szeretek a párommal tekerni, ám ha mindketten elmegyünk, a tizennégy éves kislányomnak kell vigyáznia a kisebbekre. Egyedül nem szívesen merészkedem az országútra, bármikor kaphatok defektet, vagy eleshetek, ezért még az okosgörgős applikáció segít, amellyel otthon tekerhetek, és a terepadottságoknak megfelelően váltogatja az ellenállást.

CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.