Egy összetevő kell az izomépítéshez és a nyugodt alváshoz

A helyes táplálkozás kulcsát megtaláljuk a legtöbb egészséges ételben, akár azt is mondhatnánk, hogy az erős izomzathoz és a nyugodt alváshoz csupán enni kell.

Az étkezés az egészség kulcsa. Dr. Gabrielle Lyon amerikai orvos, a világ egyik legkeresettebb táplálkozástudományi szakembere hosszú évek óta kutatja, hogyan is használjuk ezt a kulcsot annak érdekében, hogy kinyissa az ajtót a természetes izomépítés és a kiegyensúlyozott élet előtt.

Mint kiderült, nem elég önmagában egészséges ételeket enni, fontos, hogy kellő fehérjét vigyünk be a szervezetbe, méghozzá úgy, hogy mind esszenciális, mind nem esszenciális aminosavakkal tápláljuk testünket.

Ha ezt az aranyszabályt betartjuk, sokkal eredményesebb változást érhetünk el az élet számos területén, a mindennapi feladatoktól a munkán keresztül egészen a sportig.

Fehérje és fehérje között is van különbség

Az aminosavak az emberi szervezet számára elengedhetetlenek az egészség és a szervezet különböző funkcióinak támogatásában. Ezek az organikus vegyületek a fehérjék alapvető építőkövei, amelyek számos biológiai folyamatban játszanak kulcsfontosságú szerepet, ilyen az izomépítés, az immunrendszer működése, az enzimek és hormonok termelése, valamint a szövetek és szervek regenerálódása. Bár az emberi szervezet természetes módon képes szintetizálni néhány aminosavat, vannak olyan vegyületek, amelyeket csak étkezés révén juttathatunk be a szervezetbe. Ezeket nevezzük esszenciális aminosavaknak, ide tartozik a leucin, az izoleucin, a valin, a metionin, a lizin, a treonin, a triptofán, a fenilalanin és a tirozin (legjobb minőségben a csirkében, halakban és a marhahúsban találhatók). Ezek mindegyike szükséges ahhoz, hogy az izmok érezhetően és láthatóan erősebbé váljanak. Hogy kinek mennyi a javasolt adag? Ez függ az életkortól, nemtől és a test igénybevételétől.

A terület szakértője, dr. Gabrielle Lyon szerint egy átlagos felnőtt ember számára a napi aminosav-szükséglet körülbelül 0.821.0 gramm fehérje/kilogramm testsúly.

Vagyis egy 70 kilós felnőtt számára 70 gramm fehérje szükséges naponta. Mivel a fehérjék aminosavakból épülnek fel, ez a mennyiség kielégíti az esszenciális aminosavak szükségletét is. Egyszerűen: a normál mennyiségű fehérjebevitel hozzájárul az izomszövetek épüléséhez. Igaz, önmagában a napi háromszori csirkemelltől nem leszünk testépítők, az izomfejlesztéshez nélkülözhetetlen a mozgás. A szakértő szerint aki betartja az előírt fehérjemennyiséget, heti négy edzés mellett garantáltan látni fogja, hogy szépen izmosodik.

Fehérje a nyugodt alvásért

A fehérje fogyasztása pozitív hatással van a kortizol stresszhormonszint csökkentésére is, ezzel hozzájárul a nyugodt alváshoz. A megfelelő mennyiségben bevitt minőségi fehérje (csirke, marha és hal) segít elkerülni a vércukorszint ingadozásait, ugyanis az ételek fehérjetartalma lassítja a szénhidrátok felszívódását, ami stabilizálja a vércukorszintet és csökkenti a stresszreakciókat. Ezzel egyidőben segíti a ghrelin és a leptin nevű hormonok szabályozását, amelyek szerepet játszanak az éhség és a telítettség érzésében, így megelőzhető az étkezési ingerekre adott negatív stresszválasz. Végül pedig hozzájárul a szervezet antioxidáns-rendszerének támogatásához, ezzel mérsékli a testben lévő oxidatív stresszt, amely ugyancsak hozzájárulhat a kortizol szintjének csökkentéséhez. Dr. Gabrielle Lyon kutatásai rámutattak, hogy az alvás előbb bevitt tiszta fehérje (például csirkemell nyers zöldséggel) jobb alvásminőséget garantál.

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon!

AJÁNLÓ

Friss

Úgy taktikázott, hogy ne szálljon el a pulzusa, pályacsúccsal győzött az UTH-n
Kis híján elaludt a frissítő állomáson, végül bronzérmet szerzett a 48 órás vb-n
Eszkimó hagyatékból született a harcos kajakpóló
Amit nem érdemes kihagyni: erőnléti edzések a futók számára
Hibázott, de női magyar csúcsot döntött és bronzérmet szerzett a 48 órás vb-n

Videók

Hetvenévesen úgy futotta le a száz métert, hogy leesett a nézők álla
Mint egy sosem látott világ: merülés a jég alá, egyetlen mély levegővel
A rendőrök biztos nem örülnek neki, de így is át lehet bringázni egy hídon

Hegymászás

A Mount Everest máig megoldatlan százéves rejtélye
Minden férfi szerelmes volt belé, ő viszont csak a hegyekbe: az első nő a K2-n
Varga Csaba az utolsó nyolcezresre indult, amelynek csúcsán még nem álltak magyarok

Receptsarok

Paleo citromtorta
Egyszerű zöldséges tészta
Zöldségleves húsgombóccal

Ausztria

8 tipp az éjszakai baglyoknak
Tekerni, feltöltődni, jót enni! – így lesz teljes a nagy tókerülés
A magasság mámora: 14 lenyűgöző látnivaló a magyar határ mellett
Csodálatos panoráma Majomheggyel és sasreptetéssel
A világ legfélelmetesebb túrája: ki mer felmenni ezen a létrán?

Fallabda

Jótékony célú nevezés fallabdában
Irány a fallabdapálya!
Fallabda: nem olcsó, cserébe élvezetes

Horgászat

Jimmy Carter: emlékezetes horgászatok
Nagy fogások: Beckham lazaca, Ibra csukája
Huszonhat tonna ponty a Balatonból
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.