Kívés Bendegúz szaunában készült az Abu-Dzabiban megrendezett Spartan-vb-re

A sportágat hat éve megismerő versenyző mesélt az idei svájci Európa-bajnokságról, illetve az emírségekbeli világbajnokságról is.

Kívés Bendegúz hat éve űzi a Spartant, az idei évben részt vett a svájci Európa-bajnokságon és az Abu-Dzabiban megrendezett világbajnokságon.

„Kétezertizenötben kezdtem a Spartant, előtte közép- és hosszútávú akadályfutó voltam, illetve duatlonoztam – mondta a Csupasportnak a 27 esztendős Kívés Bendegúz. – Egyik barátom révén ismertem meg ezt a sportot, és rögtön megtetszett. Az első nemzetközi Spartan-versenyem egy hat kilométeres pálya volt a Hungaroringen, és második lettem. Akkor még csapatban is versenyeztem, most már csak egyéniben indulok. A Spartan-versenyek mellett OCR-eseményeken is részt veszek.”

A december elején Abu-Dzabiban megrendezett világbajnokságra remek formában érkezett, s végül 3:07:19-es idővel a 32. helyen ért célba.

„Annál is nehezebb volt, mint amire számítottam.

A melegre felkészültem, szaunában edzettem, sokat futottam és kondiztam. Remek formában érkeztem a világbajnokságra. Tudtam, hogy kemény lesz huszonhárom kilométert homokban futni, ám nem számítottam rá, hogy ilyen sokat kivesz belőlem.

Nyolcszáz méter volt csupán a szintemelkedés, de a körülmények miatt felért vagy kétezer méterrel. Elindultam felfelé a homokban, és folyamatosan visszacsúsztam, futás közben mindig megcsúszott a lábam. Volt olyan meredek domb, amelyen négykézláb kellett felmenni. Féltávig a hetedik helyen voltam, ám akkor elkövettem egy amatőr hibát, ami miatt büntetést kaptam. Vízszintes lajhármászásnál rossz helyen érintettem meg az eszközt, így egyből nyomhattam harminc négyütemű fekvőtámaszt, ami eléggé kikészített. Idegessé váltam, fejben megtörtem. Mérges voltam magamra, mert nem a feladatot rontottam el, hanem a technikát. Emiatt visszacsúsztam, majd két óra negyven percnél elfogyott az erőm. Lement a nap, esett a hőmérséklet is, fázni kezdtem. Visszacsúsztam, és a harminckettedik helyen értem célba.”

A szeptemberi svájci Európa-bajnokságon 2:35:36 alatt teljesítette a 21 kilométeres távot, ezzel a 36. helyen ért célba.

„Jó volt az időjárás, tizenhárom-tizenöt Celsius-fokban versenyeztünk. Az Európa-bajnokság különlegessége az volt, hogy magasról indult, ezerhatszáz méterről, és egészen kétezer-hatszáz méterig mentünk fel. A hegytetőn kemény feladatok voltak, lefelé pedig az alacsony növényzettel kellett megbirkózni, mert nagyon csúszott a pára miatt. Kontrollálni kellett a sebességet, nem a kitaposott ösvényen haladtunk, hanem a csúszós dzsumbujban. Egy hibám volt a dárdadobásnál.”

Hozzátette, két nemzetközi versenyen is harmadik helyet ért el ebben az évben, s beszélt a következő esztendőről is.

„Sokat edzettem 2021-ben, amennyi munkát beletettem, azt ki is vettem. Két nemzetközi versenyen bronzérmet szereztem, augusztusban Nagykanizsán, szeptemberben Salgótarjában végeztem a harmadik helyen. A Spartan-versenyeken kívül futó- és OCR-viadalokon is indultam. Most egy kis pihenő vár rám, majd januárban kezdem a felkészülést a Ninja Warriorra, ugyanis be szeretnék kerülni a műsorba. Az év első felében erre készülök, plusz OCR- és kisebb Spartan-versenyek lesznek, majd az év második felében jön az Európa-bajnokság és a világbajnokság, amelyek másféle felkészülést igényelnek.”

A tarahumara csodafutók titka évszázadok óta megfejthetetlen
Otthon, Erdélyben még kesztyűben futott, Horvátországban 27 fok várt rá
A lengyel pletykák igazak: jó Magyarországon versenyezni
Kitartásának köszönhetően sikert sikerre halmoz az akadályversenyeken
Vonzotta a nyaraló és a pihenés, de legyőzte saját magát, és második lett az Ub-n